خیابان لونت استانبول، منطقه لوکس و گران قیمت بخش اروپایی ترکیه

2690 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
محله لونت استانبول

استانبول پایتخت کشور ترکیه یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای دنیا است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از ایران و کشورهای دیگر به این شهر سفر می‌کنند. مناطق و جاهای دیدنی بسیاری در استانبول وجود دارد.

یکی از تفریحات گردشگران در سفر به استانبول قدم زدن در خیابان‌های لوکس و لاکچری این شهر و اقامت در محله‌های گران قیمت شهر استانبول است. خیابان لونت استانبول یکی از مناطق لوکس‌ بخش اروپایی شهر استانبول است. اگر قصد سفر به استانبول و اقامت و خرید از این منطقه را دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب شما را با خیابان لونت استانبول، راه‌های دسترسی و مجتمع‌های تجاری و اقامتی آن به‌طور کامل آشنا می‌کنیم.

تاریخچه خیابان لونت استانبول، منطقه عیان نشین ترکیه

خیابان لونت استانبول در سال ۱۷۸۰ توسط سلطان حمید پادشاه وقت ترکیه به کاپیتان دریا( حسن پاشا) اهدا شد که سربازان دریایی در این منطقه سکونت پیدا کردند. خانه‌های سازمانی و مسکونی بسیاری از آن زمان در این منطقه ساخته شد که الان جز خانه‌های قدیمی و گران قیمت این منطقه به شمار می‌روند.

بعدها به پاس تقدیر و قدردانی از زحمات حسن پاشا برای آبادانی این منطقه در یکی از پارک‌های محله کاظیم پاشا استانبول، مجسمه او ساخته و نصب شد. در سال ۱۹۴۷ منطقه لونت به رونق اقتصادی بسیار خوبی دست یافت و در گذر زمان به یکی از بهترین منطقه‌های استانبول تبدیل شد. خیابان لونت در نزدیکی سواحل بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است و تعدادی از بهترین مراکز خرید استانبول و رستوران‌های معروف این شهر در این منطقه قرار دارند.

تاریخچه خیابان لونت استانبول

مراکز خرید خیابان لونت استانبول، بهترین مراکز خرید کشور ترکیه

مراکز خرید منطقه لونت از مهم‌ترین مراکز خرید شهر استانبول هستند. این مراکز خرید اغلب پاتوق سلبریتی‌ها و افراد مشهور ترکیه هستند. مراکز خرید سفیر، کاتیون، زورلو و اوزدیلک پارک از معروف‌ترین مراکز خرید این منطقه هستند. این محله مانند محله کادیکوی استانبول یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح و خوش‌گذرانی جوانان شهر استانبول است. علاوه‌بر آسمان خراش‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ، بازارهای محلی منطقه لونت مکانی مناسب برای خرید و گشت و گذار هستند.

بهترین هتل‌های منطقه لونت، اقامتی لذت‌بخش در قلب استانبول

هتل آوانگارد، هتل میلپورت، هتل لونت و هتل هایت افیلیت از هتل‌های مطرح منطقه لونت استانبول هستند. در این میان هتل هایت افلیت از امتیاز بسیار بالایی برخوردار است و یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره استانبول از نظر مسافرین انتخاب شده است. این هتل مجهز به سونا ، سونای بخار ، حمام ترکی و سالن بدنسازی است.‏ ایستگاه متروی لونت و مرکز خرید کانیون در چند قدمی این هتل قرار دارند و فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی آتاتورک ۲۵ کیلومتر ‏است.‏

یکی دیگر از بهترین و شناخته شده‌ترین هتل‌های استانبول نیز در منطقه لونت واقع شده است. هتل ویندهام گرند لونت یک هتل ۵ ستاره لوکس است که در خیابان لونت منطقه واقع شده ‌است. ویژگی برجسته این هتل نیز دسترسی مستقیم به ایستگاه مترو و نزدیکی به مرکز خریدهای مطرح شهر استانبول است.

چرا خیابان لونت را منطقه آسمان خراش‌های استانبول نامگذاری کرده‌اند؟

مرکز خرید سفیر (Istanbul Sapphire) بلندترین آسمان خراش محله لونت است که بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بلندترین برج استانبول به شمار می‌رفت. پس از آن آسمان خراش‌ها و برج‌های بسیاری در این منطقه ساخته شدند. از سال ۲۰۱۰ به دلیل حضور آسمان خراش سفیر در این خیابان از این منطقه به نام منطقه آسمان خراش‌های استانبول یاد می‌شود. مراکز خرید این منطقه بر خلاف مراکز خرید آنتالیا بسیار لوکس و بزرگ هستند. تمام برندهای خارجی رده اول را می‌توانید در این آسمان خراش‌ها بیابید.

اقامت در خیابان لونت استانبول

قیمت خانه در محله لونت، قلب خانه‌های ویلایی شهر استانبول

منطقه لونت یکی از مناطق لاکچری شهر استانبول به شمار می‌رود. اجاره خانه از حدود ۷ هزار تا ۳۰ هزار لیر در این منطقه قیمت‌گذاری می‌شود. برای اجاره‌ خانه‌های ویلایی و بزرگ این منطقه حتی اجاره ماهیانه ۴۰ هزار لیر نیز پرداخت می‌شود. منطقه لونت یک منطقه بسیار خوش آب و هوا و آرام برای زندگی است و امکانات رفاهی به‌طور کامل در اینجا اختیار شما قرار می‌گیرند.

کافی شاپ‌ها و رستوران‌های منطقه لونت استانبول، پاتوق شبانه جوانان

اکثر جوانان برای گذراندن تایم اوقات فراغت خود به مجتمع‌های خرید و رستوران‌های منطقه لونت سر می‌زنند. رستوران‌ها و کافی شاپ‌های بین المللی بسیاری در این منطقه واقع شده‌اند. در خیابان لونت در هر چند قدم یک رستوران و کافی شاپ در دسترس شما قرار دارد. اگر برای خرید و پیاده روی به این قسمت شهر استانبول می‌روید پیشنهاد می‌کنیم تست غذاهای رستوران‌های منطقه لونت را از دست ندهید.

محله برج‌های مرتفع استانبول

سفر به استانبول و گشت و گذار در منطقه لونت

اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر بازدید مکان‌های تاریخی، گشت و گذار در خیابان‌های معروف این شهر را از دست ندهید. در این مقاله شما را به‌طور کامل با منطقه لونت استانبول آشنا کردیم. شما در سفر به این شهر از کدام مناطق شهر استانبول بازدید کرده‌اید؟ آیا تا به حال تجربه اقامت در منطقه لونت استانبول را داشته‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این منطقه و مناطق دیگر استانبول با ما در میان بگذارید تا کسانیکه قصد سفر و مهاجرت به این کشور را دارند از تجربیات شما استفاده کنند. منتظر نظرات شما هستیم.

 

 

راهنمای سفر به استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران