معرفی۳ تا از بهترین موزه های استانبول

3797 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین موزه های استانبول

هر کشوری برای نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم خود از غذا یا مجسمه میادین یا موزه استفاده می کنند. استانبول ترکیه یکی از همان شهرهای که بسیار دیدنی است. جاهای تفریحی و دیدنی بسیاری دارد. تمدن و فرهنگ این شهر هر مسافر و گردشگری را به خودش جذب می کند. یکی از مهم ترین جذابیت های شهر استانبول کنار آمدن آدم های با هر قشر و فرهنگی است که می توانید در هر گوشه و خیابان نظاره گر آنها باشید. موزه یکی دیگر از چیزهایست که به خوبی فرهنگ هر کشوری را نشان می دهد. در ادامه می خواهیم در مورد موزه های شهر استانبول صحبت کنیم.

 

موزه های باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی یکی از  برجسته ترین موزه های شهر استانبول است که  در سه ساختمان نزدیک کاخ توپکاپی قرار دارد. نکات برجسته بسیاری در این موزه وجود دارد ، اما سارکوفاژی از نروپولیس سلطنتی Sidon به خصوص در این مکان قابل توجه است. اما حدود چند ماه می شود که در حال بازسازی گسترده است ، بخش اعظم ساختمان اصلی بسته است و فقط از کاشی کاری، موزه شرق باستان و بخش مجسمه های دوران باستان (جایی که سارکوفاژی ها به نمایش گذاشته می شود) بازدید می شود. نمایشگاه های باقیمانده قرار است در امسال ۲۰۲۰ افتتاح شود.

موزه های باستان شناسی استانبول

این مجموعه دارای سه بخش اصلی است: موزه شرق باستان (Eski Şark Eserler Müzesi) ، موزه باستان شناسی (Arkeoloji Mizesi) و غرفه کاشی کاری شده (Çinili Köşk). این موزه ها مجموعه کاخ هایی را تشکیل می دهند که در اواخر قرن نوزدهم توسط عثمان حمدی بیگ مدیر موزه ، هنرمند و باستان شناس ساخته شده اند. با پیاده روی از روی شیب از دادگاه اول Topkap or یا پیاده روی از روی تپه از دروازه اصلی پارک Gülhane به راحتی می توانید از این مجموعه استفاده کنید.

موزه شرق باستان٬ یکی از بهترین موزه های استانبول

این ساختمان ۱۸۸۳ که بلافاصله در سمت چپ پس از ورود به این مجتمع واقع شده است ، دارای مجموعه ای از اقلام قبل از اسلام است که از وسعت امپراتوری عثمانی جمع شده است. نکات برجسته شامل یک قرن هشتم قبل از میلاد ساخته شده توسط هیتی از سنگ فرش سنگی است که خدای طوفان Tarhunza را به تصویر می کشد. مجموعه ای از صفحه های بزرگ آجری با لعاب آبی و زرد که روزی خیابان پردازنده و دروازه ایشتار بابل باستان را خط کشیده بود. دومی حیوانات واقعی و اسطوره ای مانند شیر ، اژدها و گاو را به تصویر می کشد.

 

موزه باستان شناسی٬ دیدنی ترین موزه در استانبول

در طرف مقابل حیاط پر از ستون به موزه شرق باستان ، این ساختمان نئوكلاسیك تحمیل كننده قرار دارد كه بخش هایی از این بنا هنگام بازدید از آنها بازسازی شده است. در این مجموعه گسترده ای از مجسمه کلاسیک و سارکوفاژی به علاوه نمایشگاه هایی وجود دارد که تاریخ باستان ، بیزانس و عثمانی استانبول را مستند سازی می کند.

گنجینه های اصلی این موزه از سایت هایی از جمله سلطنتی نیدروپولیس سیدون (سمت در لبنان مدرن) که در سال ۱۸۸۷ توسط عثمان حمدی بیگ کشف شد ، سارکوفاژی است. الکساندر سارکوفاگوس و زنان عزادار سارکوفاگوس خارق العاده را از دست ندهید.

موزه باستان شناسی شرق استانبول

قسمت شمالی این موزه مجموعه ای چشمگیر از ساركوفاژی باستانی قبرستان از سوریه ، لبنان ، تسالونیكیك و افسس را شامل می شود ، از جمله ساركوفاژی چشمگیر انسان شناسی از Sidon. سه سالن مملو از استلا ها و سارکوفاژی های بسیار شگفت انگیز است که بیشتر آنها بین سالهای ۱۴۰ تا ۲۷۰ میلادی قدمت دارند.

بسیاری از سارکوفاژی ها مانند معابد کوچک یا ساختمانهای مسکونی به نظر می رسند. Sidamara Sarcophagus از قونیه (قرن ۳ میلادی) را با پاهای اسب در هم تنیده و کروب های بازیگوش از دست ندهید. اتاق آخر این بخش شامل موزائیک های رومی و نمونه هایی از معماری آناتولی از دوران باستان است.

 

کاشی کاری غرفه٬ یکی از قدیمی ترین موزه های استانبول

آخرین ساختمان موزه یک مجموعه بسیار زیبا است که در سال ۱۴۷۲ به دستور مفتح فاتح ساخته شد. این آشیانه ، که دارای ۱۴ ستون مرمر است ، در زمان سلطنت سلطان عبدالله حمیت اول (۸۹-۱۷۷۴) پس از آتش سوزی اصلی در سال ۱۷۳۷ ساخته شد.

کاشی ها و سرامیک های سلجوقی ، آناتولی و عثمانی از اواخر قرن دوازدهم تا آغاز قرن بیستم به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل کاشی های ازنیک از دوره بین اواسط قرن چهاردهم و هفدهم میلادی است که آن شهر بهترین کاشی های رنگی دنیا را تولید کرده است. وقتی وارد اتاق مرکزی می شوید ، میراب خیره کننده ای از ابراهیم بیگ اومرت در کرمان ، که در سال ۱۴۳۲ ساخته شده است ، از دست نمی دهید.

بلیط مشترک کاخ توپکاپی (اما نه حرمسرا) ، ایا صوفیه و موزه های باستان شناسی ۱۳۵ دلار است.

استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران