همه چیزهایی که باید از خیابان استقلال استانبول بدانید

3449 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
همه چیز درباره خیابان استقلال استانبول

سفر به استانبول با خیابان گردی و تماشای حال و هوای شهر در شب ها گره خورده است. محال است مسافر استانبول باشید اما پیاده روی در خیابان های پر شوق و شور این شهر پرهیاهو قلبتان را به تپش نیندازد. خیابان استقلال استانبول یکی از خیابان های طولانی و محبوب شهر است. خیابانی که با تصویری از اتوبوس های قرمز و زیبا و گربه های معروف شهر تا ابد در ذهن شما به یادگار می ماند. با این مطلب در مجله ترک مگ همراه شوید تا همه چیز را درباره خیابان استقلال استانبول به شما بگوییم.

تاریخچه خیابان استقلال؛ زیباترین خیابان در گذر زمان

نام استقلال را کمتر از صد سال است که بر این خیابان محبوب و پرتردد گذاشته اند. در حقیقت بعد از جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۲۳، یکی از طولانی ترین خیابان های ترکیه را برای بزرگداشت این تاریخ، استقلال نامیدند. این خیابان هم مانند دیگر محله های شهر استانبول فراز و نشیب های زیادی را از سرگذرانده است. تاریخ نشان می دهد که خیابان استقلال میان مردم چندان محبوب نبود؛ اما پس از مدتی مسئولان با ایجاد بازسازی، شکل و شمایلی تازه به آن بخشیدند. خیابان استقلال با این تغییرات به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شد و حالا بهترین زمان سفر به استانبول وقتی است که می توانید در هوای مطبوع و خنک خیابان استقلال قدم بزنید و لذت ببرید.

تاریخچه خیابان استقلال

چرا خیابان استقلال استانبول محبوب است؟

اگر از گردشگرانی که از این خیابان بازدید کرده اند بپرسید، یک جواب را میان همه آن ها مشترک خواهید یافت. این خیابان پر تردد یک بستر برای جریان زندگی است. از بوتیک ها و شیرینی فروشی ها گرفته تا تماشای نوارنده های خیابانی، دنیایی عجیب و پر رونق را پیش چشم شما به نمایش در می آورد. کافه ها از مهم ترین دلایلی است که باعث شده این خیابان سنگفرش شده به یک بهشت واقعی تبدیل شود.

بهترین تفریح در خیابان استقلال

هنگامی که به گشت و گذار در خیابان استقلال می پردازید، آنقدر سرگرمی دارید که گذر ساعت ها برایتان کاملا نامفهوم است. نمایش های خیابانی، اجرای نوازندگان، بستنی فروشی های منحصر به فرد با حرکات نمایشی و دستفروش هایی با بساط رنگارنگ شما را مدت های زیادی به خود مشغول می کند.

بخشی از دیوارهای این خیابان معروف با گرافیتی های رنگارنگ و اشکال منحصربه فرد پر شده است. این زیبایی ها سوژه های مناسبی برای دوربین عکاسی شما در سفر به استانبول نیز هستند. اما بهترین تفریح در خیابان استقلال، بازارگردی و تماشای مغازه های متفاوت است. شما می توانید به سادگی از این خیابان سوغات دلخواهتان را بخرید.

بهترین تفریح در خیابان استقلال استانبول

پیاده روی تاریخی در جاهای دیدنی خیابان استقلال

خیابان استقلال هم مانند دیگر خیابان های استانبول، دهکده هزار رنگ شگفتی است. تاریخ و شهرنشینی در کنار هم در این خیابان جریان دارند و همین موضوع است که باعث شده تا خیابان استقلال هم مانند خیابان بغداد یک جریان مدام از زندگی را پیش روی شما بگذارد. هنگام سفر به استانبول جاهای دیدنی این خیابان را از دست ندهید.

ساختمان های قدیمی در قلب خیابان محبوب

یکی از مهم ترین بناهای تاریخی که هنگام خیابان گردی در استقلال به آن برمی خورید، ایستگاه تونل است. این ایستگاه یکی از قدیمی ترین ایستگاه های مترو در جهان است. علاوه بر آن قدیمی ترین دبیرستان ترکیه را می توانید درست وسط این خیابان ببینید.

خیابان های محبوب استانبول

میدان تقسیم از دیدنی های اطراف خیابان استانبول

استانبول را به میدان تقسیم می شناسند. میدانی که یکی از نمادهای مهم ترکیه هم به حساب می آید. میدان تقسیم در خیابان استقلال قرار ندارد اما شما می توانید با حدود ۶ دقیقه پیاده روی خود را به این میدان تاریخی و زیبا برسانید و از تماشای آن لذت ببرید.

تماشای کلیسای سنت آنتونی پادوا

کلیسای سنت آنتوان مقدس یا سنت آنتونی پادوا یک ساختمان تاریخی معروف است. این بنا هم یک مکان مهم برای به جا آوردن مراسم مذهبی است و هم یک تصویر واقعی و زیبا از تاریخ معماری در ترکیه را به شما نمایش می دهد. دیدن این کلیسا را در بازدید از خیابان استقلال از دست ندهید.

کلیسای خیابان استقلال استانبول

موزه مادام توسو، دید و بازدید با سلبریتی ها

مادام توسو یک مجسمه ساز معروف است که بخشی از آثار شگفت انگیزش در یکی از موزه های خیابان استقلال به نمایش درآمده است. لذت تماشای موزه ی مادام توسو و دیدار با معروف ترین چهره های دنیا را در این خیابان گردی استثنایی از دست ندهید.

خیابان فرانسوی، سفر به دنیای رنگی

اگر به خیابان های باریک و قدیمی و خانه های شیروانی دار رنگی علاقه دارید، این خیابان جای شماست. خیابان فرانسوی در حقیقت کوچه پس کوچه باریکی در دل خیابان استقلال است که به دلیل بافت قدیمی و زیبا به یکی از نقاط مهم گردشگری در شهر استانبول تبدیل شده است.

خیابان فرانسوی استانبول

کافه ها و رستوران های خیابان استقلال، یک ضیافت بی تکرار

کافه گردی هم یکی از محبوب ترین فعالیت ها در خیابان استقلال است. دلیل اینکه کافه های خیابان استقلال به یک مکان دلپذیر تبدیل شده این است که این کافه ها اغلب دنج هستند و معماری داخلی متفاوت و دوستانه ای دارند. به علاوه اصیل ترین طعم های ترک را می توانید با سفارش دسرهای ترک در این کافه ها تجربه کنید.

علاوه بر آن اگر بعد از پیاده روی طولانی در این خیابان احساس گرسنگی کردید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به بهترین رستوران های خیابان استقلال مانند رستوران ۳۶۰ یا رستوران اوتانتیک بزنید. طعم غذاهای ترکی می تواند روز طولانی و پر جنب و جوش شما را در خیابان استقلال استانبول کامل کند. بعد از آن خود را به صرف یک باقلوای ترک مهمان کنید تا ضیافت شما کامل شود.

کافه های خیابان استقلال

خیابان گردی در استانبول یک تفریح رایج است. تماشای آدم های شهر با فرهنگ متفاوت می تواند هویت شهر استانبول را در ذهن شما به کلی تغییر دهد. این تصویر رنگارنگ و پر جنب و جوش، نمایی از شهر استانبول است که از این سفر با خود به یادگار خواهید برد. اگر شما هم تجربه قدم زدن در این خیابان سنگفرش شده و قدیمی را داشته اید، ما را از تجربه های سفر خود به استانبول باخبر کنید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران