۵ تفریح رایگان و تکرار نشدنی برای یک سفر خاطره‌انگیز به استانبول

2893 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معرفی 5 تفریح رایگان در استانبول

افراد بسیاری در دنیا به دنبال برنامه ریزی برای یک سفر ارزان هستند. شاید تصور کنید در سفرهای خارجی برای دیدن مکان‌های گردشگری باید هزینه بالایی را متحمل شوید و این مخارج سنگین مانع انجام برخی از سفرها شود. اما جالب است بدانید در بعضی از شهرها مکان‌های گردشگری متعددی وجود دارد که بازدید از آن‌ها کاملا رایگان است. یکی از این شهرها استانبول است که به یکی از اولین مقصدهای گردشگری ایرانی‌ها تبدیل شده است. در این مقاله از ترک مگ می‌خواهیم ۵ تفریح رایگان در استانبول را به شما معرفی کنیم تا بدون صرف هزینه لحظه‌هایی پر از تجربه‌های ارزشمند را در ذهن خود ثبت کنید.

۱٫ گردش در محله بالات استانبول، محله خانه‌های رنگی

محله بالات یکی از قدیمی‌ترین محله استانبول است که به دلیل داشتن خانه‌های رنگی به شهرت رسیده. گشت‌وگذار در محله بالات و ثبت عکس‌های یادگاری در کنار خانه‌هایی که هر کدام به یک رنگ هستند هم به نوعی یک تفریح رایگان در استانبول به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار و تابستان را که به‌عنوان بهترین زمان سفر به استانبول شناخته می‌شوند، برای مسافرت خود انتخاب کنید. چون در این زمان به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی محله بالات مانند کلیسای سنت جورج، کلیسای بلغاری سنت استفان و کالج ارتودکس فانار یونانی دیدن کنید.

محله بالات استانبول، یک تفریح رایگان در میان خانه‌های رنگی

۲٫ بازدید از موزه مدرن استانبول، یک تفریح رایگان در استانبول با تماشای آثار بی نظیر

موزه مدرن استانبول در سال ۲۰۰۴ در محله بی اغلو افتتاح شد. در این موزه آثار هنری مدرن و معاصر که متعلق به هنرمندان ترک و بین‌المللی است، نگهداری می‌شود. در طبقه دوم هم محلی برای فروش آثار و یک کافی شاپ وجود دارد. بازدید از موزه مدرن استانبول در روزهای پنج شنبه رایگان است و می‌توانید آزادانه به مدت نامحدود در این موزه گردش کنید و از دیدن آثار لذت ببرید. محله بی اغلو یکی از بهترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود. برج گاتالا، خیابان استقلال، رستوران‌ها و کافه‌های اطراف میدان تکسیم از جاهای معروف این محله به شمار می‌روند.

موزه مدرن استانبول،‌فرصتی برای بازدید آثار برجسته هنرمندان به‌صورت رایگان

۳٫ بازدید رایگان از مسجد زیرک استانبول، لذت تماشای یک بنای تاریخی

مسجد ملا زیرک یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای استانبول است که در محله زیرک و نزدیک به پل آتا تورک قرار دارد. مسجد ملا زیرک بعد از ایاصوفیه دومین بنای بزرگ مذهبی در استانبول بوده که بازدید از آن رایگان است. معماری این مسجد به سبک رومی و باروک است و در این مجموعه مسجد، کلیسا و آرامگاه وجود دارد. داخل مسجد کتیبه‌هایی وجود دارد که روی آن‌ها آیات قرآن نوشته شده است. دسترسی به این مسجد هم با استفاده از تاکسی و مترو امکان‌پذیر است. فقط باید برای اطلاعات بیشتر نقشه مترو استانبول را بررسی کنید و با نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به مسجد زیرک آشنا شوید.

مسجد زیرک استانبول، دومین بنای مذهبی بزرگ استانبول

۴٫ لذت بازدید رایگان از نگاره‌های مدرن ترکیه در موزه نقاشی

اگر به دیدن آثا نقاشان برجسته ترکیه‌ای علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول از موزه نقاشی این شهر هم بازدید کنید. تماشای نقاشی‌ها هنرمندان ترک در این موزه رایگان است و با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم یک تفریح رایگان در استانبول داشته‌اید و هم از نگاره‌های مدرن ترکیه بازدید داشته‌اید. این موزه این روزها تحت نظر دانشگاه معمار سینان فعالیت می‌کند و در آن می‌توانید آثار هنرمندانی مانند: شکر احمد پاشا، عثمان حمدی، سلیمان سعید، حج علی ریضا و حوسین زکای پاشا را مشاهده کنید.

البته در این موزه فقط مختص به آثار هنرمندان ترک نیست، بلکه در آن تابلوهای نقاشی متعلق به هنرمندان بین المللی مانند: پابلو پیکاسو، مارکی، هنری متیس، مورس یوتریلو، رائول دیولی و آندره درین نگهداری می‌شود و قابل بازدید هستند. در نزدیکی این موزه سواحل نان استاپ، سولار و بورشت هم قرار دارند که برای لذت بردن از طبیعت دلچسب استانبول می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

۵٫ گردش و تفریح رایگان در پارک سرسبز ییلدیز استانبول

یکی دیگر از تفریحات رایگان در استانبول گردش و بازدید از پارک ییلدیز است. پارک ییلدیز در محله‌ای به همین اسم و بین کاخ‌های ییلدیز و سیراگان قرار گرفته است. این پارک در دوران عثمانی احداث شده است و به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز شهری در استانبول شناخته می‌شود. درزمان سلطان عبدالمجید دوم این پارک فقط برای خاندان سلطنتی قابل استفاده بود. هم اکنون هم در این پارک تپه‌ای قرار دارد که محل شکار پادشاهان عثمانی بوده است و مردم اجازه تردد در آن را ندارند.

پارک ییلدیز استانبول فضای خوبی برای پیاده‌روی، تماشای پرندگان، یک پیک نیک خانوادگی و استفاده از هوای تازه را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین زمان مراجعه به پارک ییلدیز ماه اردیبهشت است. چون در این زمان گل‌ها و شکوفه‌های درختان به اوج زیبایی خود می‌رسند و پارک زیباترین منظره‌های بهاری را به رخ گردشگران می‌کشد.

پارک ییلدیز استانبول، موقعیتی منحصربه‌فرد برای تفریح رایگان در شهر استانبول

تعداد تفریحات رایگان در استانبول مانند خیابان گردی، تماشای تنگه بسفر و موارد بسیار دیگری هم وجود دارد. اما ما در این مقاله خواستیم دیدنی‌های ارزشمند استانبول را که بازدید از آن‌ها به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است را معرفی کنیم. اگر تجربه‌ای درباره انواع تفریحات و گردشگری‌های رایگان و بدون هزینه در استانبول دارید در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله تک مگ به اشتراک بگذارید.

مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران