بهترین زمان سفر به بدروم و آشنایی با بهترین تفریحات فصلی این شهر

2480 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
کدام فصل برای سفر به بدروم بهتر است

شهر بدروم یکی از شهرهای ساحلی زیبای کشور ترکیه است. این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه و در کنار ساحل دریای اژه قرار دارد. این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه است. آب و هوای مطلوب تاریخ و قدمت بالا ساحل زیبا و فروشگاه‌های خرید از مهم‌ترین دلیل‌های سفر گردشگران به این شهر است. سواحل شهر بودروم از زیباترین سواحل کشور ترکیه هستند.

یکی از از عجایب هفتگانه دنیا در بودروم قرار دارد. بدروم با شهر تاریخی و شهره قایق های بادبانی می‌دانند. اگر قصد سفر به شهر بدروم را دارید، خواندن مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و تفریحات فصلی آن آشنا کنیم.

فصل بهار، زمانی مناسب برای سفر به بدروم

فصل بهار یکی از زیباترین و بهترین فصل‌های سال برای سفر به شهر بدروم است. ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل در این شهر می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۷ تا ۲۸٫۹ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود.

در این فصل تفریحات آبی و دریایی در شهر بدروم خاطرات بسیار زیبایی را برای شما رقم می‌زنند. برای آشنایی بیشتر با تفریحات شهر بدروم در فصل بهار پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به بدروم را مطالعه کنید.

سفر به بدروم در بهار

فصل تابستان، زمان طلایی سفر به بدروم

فصل تابستان شلوغ‌ترین فصل سفر به شهر بدروم است. میزان گردشگران در این فصل دو الی ۳ برابر فصل‌های بهار و پاییز است. از آن‌جا که ماه‌های ژوئن تا آگوست( خرداد تا اواسط شهریور)، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در بدروم هستند، ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها در این فصل روبه‌رو شوید. تفریحات دریایی، گشت‌های شبانه و کنسرت‌های ساحلی بخشی از تفریحات جذاب در روزهای تابستان شهر بدروم هستند. فصل تابستان علاوه‌بر سفر به شهر بدروم، بهترین زمان سفر به آنکارا و شهرهای ساحلی ترکیه مانند کوش آداسی است.

 فصل پاییز، بهترین انتخاب برای سفر ارزان به شهر بدروم ترکیه

دمای میانگین در فصل پاییز در شهر بدروم در محدوده ۲۰٫۳ تا ۳۳٫۶ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، آب و هوایی فوق‌العاده برای گشت و گذار فراهم در این شهر تاریخی می‌کند. در هر ماه به‌صورت میانگین ۱ تا ۵ روز بارش برف یا باران شدید و گاها ملایم در این شهر وجود دارد. بنابراین تفریحات آبی و دریایی در این فصل کاهش یافته و طرفداران زیادی ندارد.

با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری بدروم است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما ارزان‌تر از فصل‌های بهار و تابستان است. سفر به شهر بدروم برای عاشقان تاریخ و معماری در فصل پاییز انتخاب بسیار خوبی است. عاشقان باران و حال‌ و هوای پاییزی این فصل را بهترین زمان سفر به استانبول و لذت بردن از آب و هوای بارانی و عاشقانه آن می‌دانند.

سفر به بدروم در فصل پاییز

در زمستان به بدروم سفر نکنید

اگر به هوای سرد و برفی علاقه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید تعطیلات خود را در یک منطقه آرام و خوش آب و هوا بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به بدروم سفر نکنید. هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۵٫۲ تا ۱۸٫۳ درجه سانتی‌گراد در بدروم کمی سرد است و اغلب به دماهای کمتر نیز می‌رسد. فصل زمستان خلوت‌ترین فصل گردشگری در بدروم است. به همین دلیل کلیه هتل‌ها قیمت پایین‌تری به نسبت باقی فصل‌های سال دارند.

فستیوال‌های فصلی شهر بدروم

جشنواره و فستیوال‌های نوروزی، جشن‌ روز خصر و فستیوال هیدیرلز ترکیه از جمله فستیوال‌های مهم در روزهای بهاری شهر بدروم هستند. جشنواره تئاتر ترکیه را می‌توان یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های مهم شهر بدروم در نظر گرفت که در ماه ژوئن و اوایل ماه تابستان برگزار می‌شود.

جشنواره  چوپانان (ضرب و شتم قوچ یا گوسفند) نیز در اوایل فصل پاییز انجام می‌شود. به غیر از رویدادهای ذکر شده، فستیوال مهاجرت، باغبان میوه، باغبان انگور، چینه‌زنی (Crop grower)، فستیوال جوانه‌ها، افزایش قوچ‌ها یا گوسفندان و فستیوال زنجیره چوپان‌ها نیز در فصول مختلف در شهر تاریخی بدروم برگزار می‌شوند.

فستیوال تئاتری در بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم از دیدگاه شما

در این مقاله شما را با شرایط فصل‌های مختلف برای سفر به شهر بدروم آشنا کردیم. هم‌چنین با برخی از فستیوال‌های فصلی مهم این شهر آشنا شدید. شما تجربه سفر به شهر بدروم را داشته‌اید؟ در کدام فصل به این شهر سفر کرده‌اید؟ به‌نظر شما بهترین زمان برای سفر به شهر بدروم کدام ماه است؟ نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنیم.

 

 

 

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران