بهترین زمان سفر به استانبول

35746 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
استانبول بزرگترین شهر ترکیه

جاذبه های گردشگری بسیاری در کشور ترکیه وجود دارد و مسافران بسیاری به این کشور مخصوصا شهر استانبول سفر می کنند. اما بیشتر اوقات افراد بسیاری از بد بودن آب و هوا گلایه و شکایت دارند و خاطرات بدی برای خود ثبت می کنند. اما ما می خواهیم در مجله ترک مگ در مورد بهترین زمان سفربه استانبول صحبت کنیم تا برنامه درستی برای سفر خود بچینید. با ما در ادامه همراه باشید.

چگونگی آب و هوای شهر استانبول

آب و هوای شهر استانبول در هرفصل بسیار متغییر است. این شهر دارای هوای مدیترانه ای، گرمسیری و آب و هوای اقیانوسی است.

در فصل زمستان هوای  بسیار سرد با دمای حدود بین ۶ تا ۷ درجه است و تابستان هوای بسیار خشک و گرمی دارد که به ۲۴ در جه سانتی گراد هم خواهد رسید. بیشتر میزان بارندگی در ماه ژانویه که در حدود ۱۰۰ میلی تر اندازه گیری کرده اند.

استانبول بهترین شهر ترکیه

در روزهای زمستان در کوچه های استانبول قدم بزنید هوا کاملا مه آلود است و قطرات حاصل از این هوا را روی صورت خودتان حس می کنید. اما تابستان هوا بسیار گرم و خشک است و نمی توانید در خیابان این شهر قدم بزنید. در این فصل بادهای نسبتا شدیدی می وزد و در برخی روزها بارندگی بسیاری دارد.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و نمی دانید کدام فصل برای سفر مناسب حتما ادامه مقاله را بخوانید و یک سفر دلچسبی برای خودتان رقم بزنید.

بهاری متفاوت در سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول درفصل بهار از اواخر ماه فروردین تا پایان خرداد می باشد . اما اگر می خواهید سفر خود را از اسفند شروع کنید یک نکته ای را به شما یادآوری می کنم که این زمان تا هفته ی  دوم فروردین هوابسیار سرد خواهد.

استانبول در فصل بهار

با کلی جشنواره، حراجی و برنامه های ویژه مخصوص نوروز برگزار می کنند که از ابتدای تعطیلات عید شروع می شود و تا اواسط خرداد ماه ادامه پیدا می کند.  اگر با شهر استانبول آشنا نیستید یک مقاله ای با موضوع ” راهنمای سفر به استانبول ”  در مجله ترک نوشته شده است. اینگونه می توانید زمان خود را مدیریت کنید.

گرمای دلچسب تابستان در سفر به استانبول

با اینکه تابستان استانبول گرمای نسبتا زیادی دارد اما  به راحتی  میتوانید در این شهر قدم بزنید و از جای جای این شهرلذت ببرید. شهراستانبول تنها شهری در دنیا است که قسمتی از آن به اروپا متصل شده و بخش دیگر در قاره آسیا قرار گرفته است. این مورد هیجان سفر را چندین برابر می کند و هرکسی را راغب می کند که چنین شگفتی را از نزدیک ببیند.

از دیدنی ها شهر استانبول بگذریم به جشنواره خرید و فستیوال های که در تابستان برگزار می شود خواهیم رسید. تابستان به دلیل تعطیلی مدارس شهر شلوغ تر می شود و زندگی در شهر جریان پیدا می‌کند و لذت گشت و گذار چندین برابر می کند.

سواحل آبی در شهر استانبول ترکیه

از فستیوال موسیقی گرفته که می توانید شب ها به جشن و پایکوبی با دوستان و آشنایان خود داشته باشید و شب های استانبول متفاوتی را تجربه کنید. و فستیوال فتح عثمانی که برای آن جشن و سرور می گیرند و  نمایش گروه راهپیمایی مردان عثمانی، آتش بازی و برنامه های سرگرم کنند برگزار می کنند.

و مهم تر از هرچیز دیگر که ایرانی های بسیاری به آن علاقمند هستند؛ خرید کردن است و بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید  است؛ اما نمی دانید از کجا خرید کنید پیشنهاد می کنم مقاله بهترین مراکز خرید استانبول را مطالعه کنید تا بهترین مراکز خرید را از دست ندهید.

تجربه هوای دلچسب پاییز با مسافرت به استانبول

دیدن درختانی که رنگ سبز آنها به رنگ های گرم تبدیل می شوند حال و هوای سرد پاییزی را حس نخواهید کرد. همیشه گفتن برای آزادی پاییز بهترین فصل است که در پاییز درختان رنگ مورد علاقه خود را به جای سبز انتخاب می کنند و رنگ های گرم مانند زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای را جایگزین می کنند.  اما برای مسافرت به  استانبول در پاییز یک اشتباه وجود دارد که می گویند هوا بسیار سرد می شود اما اینگونه نیست. سرما تا پایان ماه آذر به شهر استانبول نخواهد آمد و فقط خنکی لذت بخشی را تجربه می کنید.

سفر به استانبول در پاییز

بهترین زمان سفر به استانبول در ماه پاییز از آخرهای ماه مهر شروع می شود، در این ماه هوای معتدلی را تجربه می کنید و  هوای سرد یا گرمی را حس نخواهید کرد.  یک نکته ای را فراموش نکنید قبل از سفر به استانبول حتما آب و هوای این شهر را چک کنید تا برای گشت و گذاردر این شهر مشکلی برای شما پیش نیاید.

سفری گرم در زمستان سرد استانبول

اگر سرما برای شما قابل تحمل است بهترین سفر به استانبول را امتحان خواهید کرد. در خیابان های استانبول که قدم می زنید، تمام خیابان‌ها پوشیده از برف می شوند.  یک حال و هوای متفاوت را تجربه خواهید کرد.

اگر عاشق سفرباشید، دیدن آثار و مکان های تاریخی شهر استانبول می تواند برای شما هیجان انگیزترین مسافرت را رقم می زند. حتی این فصل برای ایرانی ها بهترین و مناسب ترین فصل به حساب می آید.

استانبول در زمستان

حراج زمستانه که در ۹۰ درصد فروشگاه های استانبول از ابتدای ماه ژنوایه با تخفیف  ۳۰ درصدی شروع می شود و حتی این تخفیف به ۵۰ درصد هم خواهد رسید. اگر ماه آوریل به این شهر سفر کنید ۷۰ درصد تخفیف در مغازه ها خواهید دید. بهترین کیفیت و قیمت را پیدا خواهید کرد.

بهترین مراکز خرید در جشنواره‌های زمستانه استانبول ترکیه مرکز خرید زورلو، مال، ایستینه، فروم و غیره  است. تمام وسایلی که نیاز دارید را می توانید از این مجموعه ها خریداری کنید و نگران بی کیفیت بودن محصولات خود نباشید.

همچنین در فصل زمستان می‌توانید بهترین ماهی های تازه که از دریا گرفته شده است را سرو کنید. این یک فرصت عالی است تا طعم لذیذ ماهی های دریای  عمان را امتحان کنید و لذت کافی را ببرید.

و در انتها کدام فصل را برای سفر انتخاب کنیم.

بهترین زمان سفر بستگی به نوع حال وهوای شما خواهد داشت. اما اگر عاشق سفر هستید استانبول بهترین شهر برای مسافرت در هرفصل از سال می باشد. این شهر با توجه به مکان های دیدنی که دارد گردشگران بسیاری سفر می کنند.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران