۱۰ تا از مهم ترین کارهایی که در استانبول نباید انجام شود

3396 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
در استانبول چه کارهایی را نباید انجام دهیم

سفر به ترکیه و شهر استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد برای ما ایرانی ها به حساب می آید. بدیهی است که وقتی قصد سفر به کشوری دیگر را دارید باید در مورد قوانین، باید ها و نباید های شهر مقصد اطلاعات زیادی کسب کنید. ترکیه جزو کشور هایی است که اختلاف فرهنگی چندان زیادی با ایران ندارد. با این وجود برخی موارد هستند که دانستنشان نه تنها سفر پربار تری را برایتتان به همراه دارد بلکه مانع از ایجاد دردسر در حین سفر می شود. پس در این مقاله همراه ترک مگ باشید تا مهم ترین کارهایی که در استانبول نباید انجام شود را با هم یاد بگیریم.

۱- تاکسی های استانبول را سوار نشوید

احتمالا شما هم تا کنون در مورد نرخ بسیار عجیب و غریب کرایه تاکسی های شهر استانبول شنیده اید. درست است اگر شما قصد یک سرفه مقرون به صرفه را دارید بهتر است سراغ تاکسی های این شهر نروید. خوشبختانه انواع وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر استانبول وجود دارند که می توانند شما را به مراکز خرید استانبول یا هر نقطه ای از شهر که دوست دارید، برسانند.

اگر در سفر به استانبول مجبور به کرایه تاکسی بودید حتما از تاکسی های خطی که روی درب و سقف آن ها علامت مجاز تاکسی رانی وجود دارد استفاده کنید. ضمن آنکه می توانید با نصب اپلیکشن بی تاکسی ترکه مانند اسنپ و تپسی خودمان به صورت آنلاین در خواست تاکسی بدهید.

جزیره بویوکادا در سفر به استانبول

۲- برای بازدید از مساجد و بناهای مذهبی استانبول این لباس ها را نپوشید

نوع لباس پوشیدن در مکان های مختلف خصوصا مکان های مذهبی جزو مورادی است که برای ما مسلمانان بیگانه نیست. اما در سفر به ترکیه بهتر است روزهای بازدید از مکان های مذهبی را با تفریحات ترکیه جدا کنید؛ لباس مناسب همراه خودتان داشته باشید. استانبول مساجد تاریخی زیادی دارد که بهتر است هنگام ورود به این مکان ها از لباس های تنگ، کوتاه، بدن نما و بدون آستین اجتناب کنید.

۳- به همه مراکز خرید استانبول پا نگذارید

شهر زیبای استانبول به داشتن مراکز خرید متعدد و برند های معروف لباس شهرت دارد. بسیاری ما عاشق خرید کردن هستیم و دلیل اصلی سفر ما به استانبول همین امر است. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید آن است که سرتاسر این شهر دوقاره ای مملو از بوتیک ها، مراکز خرید، مراکز عمده فروشی و بازار های قدیمی است. پس بهتر است قبل از سفر به استانبول مهم ترین، معروف ترین یا حتی ارزان ترین مراکز خریدی که مد نظر دارید را انتخاب کنید تا علاوه بر صرفه جویی در وقت بتوانید یک خرید ایده آل را تجربه کنید.

۴- سفر دریایی Bosphorus را در برنامه خوئ قرار ندهید

شاید تفریح دیایی بسفر تجربه دیدن زیبایی ها باشد اما یک تور بسیار گران قیمت است. شما می توانید با هزینه های بسیار کمتری از زیبایی های بی نهایت شهر استانبول لذت ببرید. به عنوان مثال می توانید با کشتی به جزایر پرنس یا جزیره رویایی بویوکادا سفر کنید و یک نیم روز بی نظیر با عکس های جذاب را برای خودتان رقم بزنید.

بازدید از تنگه بسفر استانبول

پیشنهاد می کنیم اگر قصد شما از سفر به استانبول تفریحات آبی و سفرهای دریایی است، با انواع تفریحات مجردی در آنتالیا هم آشنا شوید شاید مقصدتان تغییر کرد!

۵- قهوه ترک و چای ترکی استانبول را از دست ندهید

حتما می دانید که قهوه‌ ترک شهرتی جهانی دارد. باید بگوییم که چای سیب ترکیه نیز در هر شهری از این کشور به راحتی قابل تهیه است و محبوبیت زیادی دارد به همین خاطر توصیه می کنیم که برای یکبار هم که شده این دو نوشیدنی ناب را در کافه های استانبول نوش جان کنید.

قهوه ترک و بهترین باقوای ترکیه در استانبول را از کجا بخریم

۶- به رستوران‌ های اطراف مکان ‌های توریستی استانبول نروید

یکی از کارهایی که از انجام آن به شدت باید دوری کنید، غذا خوردن در رستوران ‌های نزدیک مکان‌ های توریستی است. یک وعده‌ ساده با کیفیت متوسط، می ‌تواند هزینه‌ بسیار گزاف و غیرمعقولی برایتان داشته باشد. تنها کمی دورتر از مکان‌ های توریستی و تفریحی، می ‌توانید غذای بهتر و ارزان ‌تری برای وعده‌ خود میل کنید.

۷- پول های خود را در محله ها و بازار های ترکیه نشان ندهید

استانبول با تمام زیبایی هایی که دارد محلی برای سارقان پول های توریستی است. در مکان های عمومی، وسایل حمل و حمل، بازارها و محله های استانبول پول هایتان را نشان ندهید و سعی کنید با احتیاط آن ها را بیرون بیاورید. ضمنا هنگام خروج از صرافی ها مراقب کیف پولتان باشید.

۸- بدون چانه زدن خرید نکنید

این مورد خصوصا در مورد بازار بزرگ استانبول و دیگر بازار های قدیمی صدق می کند. اگر می‌خواهید از بازار استانبول خرید کنید، بدون چانه زدن هزینه ای پرداخت نکنید. از چانه زدن نترسید و مهارت خود را در انجام این کار اصرار نشان دهید تا کالای مورد نظر را با قیمت پایین ‌تری خریداری کنید. فراموش نکنید چانه زدن با احترام بسیار برای ترک زبانان اهمیت دارد.

کارهایی که هرگز نباید در ترکیه انجام بدهید

۹- به آتاتورک بی احترامی نکنید

مصطفی کمال آتاترک بنیان گذار جمهوری ترکیه بود و خدمات بسیاری برای این کشور و مردمش انجام داد. مردم ترکیه به آتاتورک علاقه‌ زیادی دارند. بنابراین در طول سفر به ترکیه، بهتر است به آن ها احترام بگذارید و به آتاترک بی احترامی نکنید.

۱۰- زمانی که رژیم غذایی دارید به ترکیه سفر نکنید

آخرین پیشنهاد ما این است که با رژیم غذایی به ترکیه سفر نکنید. شهر استانبول مملو از کافه ها و رستوران هایی است که انواع غذاها و دسرهای ترکی با طعم های فوق العاده را دارند. بهتر است در سفر به استانبول خوردن غذاهای لذیذ ترکی را از دست ندهید.

بهترین غذاهای ترکی کدامند

پیشنهاد ترک مگ به شما این است که در کنار سفر به استانبول از دیگر شهر های معروف ترکیه نیز دیدن کنید. اگر اهل مکان های دیدنی هستید به جاهای دیدنی آنکارا بروید و اگر عاشق سفر های تفریحی هستید آنتالیا را انتخاب کنید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران