پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید؟!

2025 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید

پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید؟!

ترکیه فقط به خاطر جاذبه های زیبا و حال خوب مردمش، دیدنی نشده بلکه در پشت این همه جذابیتش، داستان‌ها و فلسفه‌های جذاب و مهیجی وجود دارد. اینطور بگوییم که اگر حتی بعضی از دانستنی های ترکیه را بدانید؛ وقت را تلف نمی‌کنید و بلیط هواپیما ترکیه به مقصد یکی از شهرهای معروفش را از فلای تودی خریداری می‌کنید و برای دیدن آنها، به این کشور سفر می‌کنید.

دیدنی‌ها و دانستنی های ترکیه به قدری زیاد و هیجان‌انگیزند که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آنها به ترکیه سفر می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا در این مطلب، پنج مورد از جالب‌ترین حقایق ترکیه را که احتمالا تا به حال آنها را نمی‌دانستید را برایتان بازگو کنیم.

بابانوئل در ترکیه به دنیا آمده؛ یکی از جالب‌ترین دانستنی های ترکیه

یکی از جالب‌ترین دانستنی های ترکیه این است که پیرمرد خوشحال و خنده رویی که قرن‌هاست که اوایل زمستان با کیسه‌ای پر از هدایا کریسمس به دیدنتان می‌آید؛ ملیتی ترکیه‌ای دارد!

قصه بابانوئل به قدیسی به نام سنت نیکولاس باز می‌گردد که در شهر پاترا (Patara) و در ترکیه به دنیا آمده است. سنت نیکولاس یکی از نیکوترین شخصیت‌های زمان خود بوده اما زمانی به معروفیت رسید که جهیزیه سه خواهر که در انتظار اتفاقی ناخوشایند بودند را تامین کرد.

دانستنی های درباره ترکیه

او شب‌ها، سکه‌های طلا را داخل لنگه‌ای جوراب می‌گذاشت و از دودکش خانه آنها به داخل می‌انداخت. هویت سنت نیکولاس مخفی بود تا این که پدر دخترها، بالاخره با او ملاقات کرد. با این که سنت نیکولاس تاکید داشت که هویتش فاش نشود اما با این حال بعد از مدتی مردم او را شناختند و او را به عنوان یک قدیس شناختند.

با این که شخصیت فعلی بابانوئل تنها مختص به شخص سنت نیکولاس نیست اما با این حال، سنت نیکولاس این شخصیت معروف ترکیه‌ای، نقش بزرگی را در ساخت شخصیت بابانوئل داشته است.

سفر بین قاره ای در ترکیه آن هم تنها در چند دقیقه!

یکی از دانستنی های ترکیه که داستان جالبی دارد؛ آسیایی- اروپایی بودن آن است. موقعیت قرارگیری جغرافیایی ترکیه به صورتی است که بخشی از این کشور در قاره آسیا قرار گرفته و بخشی دیگر از آن در قاره اروپا است. بخشی از این قسمت اروپایی در شهر معروف استانبول قرار گرفته است. به طوریکه اگر بلیط هواپیما استانبول را بخرید و به این شهر سفر کنید؛ در دو قاره قرار گرفته‌اید.

ساده بگوییم؛ زمانی که در بخش آسیایی استانبول قدم می‌زنید، ممکن است در خیابان بعدی، در یکی از خیابان‌های قاره اروپا قرار داشته باشید.

قدیمی ترین بازار جهان در ترکیه قرار دارد

کاپالی چارشی (Kapalı Çarşı) یا بازار بزرگ استانبول، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است که هنوز هم محل کسب و خرید فروش ترکیه‌ای‌ها است. شاید باورتان نشود اما بسیاری از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما خارجی از فلای تودی به استانبول سفر می‌کنند؛ حتما به بازار بزرگ استانبول برای خرید سوغاتی سر می‌زنند.

پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید

کاپالی چارشی بعد از پیروزی عثمانی‌ها در برابر ارتش قسطنتنیه و در سال ۱۴۵۵ میلادی ساخته و افتتاح شد. در حال حاضر بازار بزرگ ترکیه، ۶۱ خیابان و ۳ هزار مغازه دارد.

مساحت این بازار ۳ هزار هکتار است و گردش در آن کار یک الی دو روز نیست و باید چند روزی برای آن وقتا بگذارید، خرید کنید و با مردم کوچه و بازار استانبول، همان‌هایی که فرهنگ غالب این کشور را می‌سازند؛ نشست و برخواست کنید و یک فنجان قهوه ترک اصل بنوشید.

برای طولانی ترین اسکی اروپا به ترکیه سفر کنید

وقتی اسم ورزش اسکی می‌آید؛ بیشتر مردم یاد سوئیس می‌افتند و این در حالیست که طولانی‌ترین مسیر اسکی اروپا در ترکیه قرار گرفته است! ترکیه بیشتر با سواحلش شناخته می‌شود اما این کشور دارای مناطق کوهستانی بسیار زیادی است و ورزشکاران بسیاری برای اسکی به این کشور سفر می‌کنند.

اگر ورزش اسکی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید، یک بلیط هواپیما ترکیه بخرید و برای اسکی به شهر ارزروم و کوهستان Palandöken با ارتفاع ۳۱۲۵ متر بروید و از اسکی طولانی مدت خود لذت ببرید.

پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید

اگر به دنبال مرکز جهان می گردید؛ آن را در ترکیه جستجو کنید!

یکی از جالب‌ترین دانستنی های ترکیه این است که این کشور، گویی در مرکزیت جهان قرار دارد و این یک واقعیت غیر قابل کتمان است! تقریبا می‌توان از طریق فرودگاه بزرگ استانبول به ۹۰ درصد از مناطق مختلف جهان سفر کرد. به خاطر خوش مسیری و اهمیت استراتژیک ترکیه، فرودگاه‌های ترکیه‌ای که در شهرهای استانبول و آنکارا قرار گرفته‌اند، هاب شرکت‌های هواپیمایی معروف ترکیه‌ای مثل ترکیش ایرلاین و بسیاری از ایرلاین‌های خارجی است.

به طور مثال از استانبول می‌توان به ۲۶۰ مقصد مختلف در سرتاسر این کره خاکی سفر کرد. البته همین ویژگی باعث شده تا صنعت هواپیمایی و فرودگاهی ترکیه در طول مدت زمان کوتاهی پیشرفت بسیاری زیادی داشته باشد؛ هواپیماهای این کشور همگی گواه هستند و نام شرکت‌های هواپیمایی ترکی در سال‌های اخیر، در بین پنج ایرلاین برتر اروپا قرار گرفته است.

پنج دانستنی جالب ترکیه که تا حالا نمیدانستید

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ترکیه از فلای تودی

ترکیه مقصد سفر کم ندارد؛ از استانبول و آنکارا گرفته تا دنیزلی، ازمیر، آنتالیا، بدورم و …، همگی مقاصدی هیجان‌انگیز برای سفر هستند. به هر کجای ترکیه که دوست دارید سفر کنید و خرید بلیط هواپیما ارزان ترکیه و رزرو هتل ارزان در این کشور را از طریق مرجعی مطمئن و با سابقه همچون فلای تودی انجام دهید.

به طور مثال برای خرید بلیط هواپیما استانبول از فلای تودی ابتدا از برنامه پروازهای استانبول اطمینان حاصل کنید، برای این کار در قسمت پرواز خارجی، نوع بلیط (بلیط رفت و برگشت استانبول یا بلیط رفت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و… را مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک نمایید. در کمتر از چند ثانیه نتایج پرواز استانبول برای شما نمایش داده می‌شود.

پس از چند ثانیه، لیست قیمت پروازهای استانبول از ارزانترین بلیط استانبول نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، مدت زمان پرواز، تعداد توقف (ها)، مدت زمان توقف (ها)، کلاس پروازی و قیمت بلیط هواپیما استانبول را مشاهده نمایید.

برای رزرو هتل در استانبول از طریق سایت فلای تودی، می‌توانید رزرو خود را به راحتی توسط کارت‌های شتاب انجام دهید. همچنین با دسترسی به لیست هتل های استانبول، می‌توانید با توجه به هدف و بودجه سفرتان اقدام به رزرو بهترین هتل های استانبول نزدیک میدان تقسیم، هتلهای استانبول در منطقه شیشلی، هتل ارزان در آکسارای استانبول و یا هر نقطه‌ای از این شهر نمایید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران