۸ تا از بهترین سوپ های ترکی در آنتالیا را امتحان کنید

6195 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین سوپ های ترکی

در مسافرت یکی از سخت ترین کارها انتخاب غذاهای مرتبط با آن شهر است. ترکیه از همان کشورهای هست که تنوع غذایی بسیار بالای دارد و نمی توان بین غذاهای رنگ و وار یکی را انتخاب کرد. بهترین غذاهای ترکیه تعداد محدودی دارد البته منظور همان غذاهای که محبوبیت و طرفداران خاصی دارند. اما یکی از چیزهای که همیشه مسافران می پرسند بهترین سوپ های ترکی  کدام اند.

برای همین تصمیم گرفتیم که سوپ های خوشمزه ترکی را برای شما معرفی کنیم تا انتخاب سخت نشود. درادامه همراه ما باشید.

آشنایی با آنتالیا شهری با سبک زندگی متفاوت

آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است که از جنوب به دریایی مدیترانه می رسد و از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر قورقودالی می رسد. مسافران و گردشگران زیادی هرسال وارد این شهر می شوند و بهترین لحظه های عالی را در بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خودشان سازند.

اما آنتالیا یکی از  همان شهرهای که دارای آرامش عجیب و غریبی است که جزء توریست پذیرترین شهرهای استان است. آنتالیا هشتمین استان ترکیه است که جذابیت بالای برای توریستها و گردشگران دارد. همین موضوع موجب شده است که مسئولان مکان های تفریحی شهر آنتالیا را افزایش دهند تا جذب توریست را افزایش دهند.

شادی و تفریح یکی از بهترین ویژگی مردمان ترکیه است و هرزمان به این کشور سفر کنید مردم این کشور را غمگین نخواهید دید. اما چیزی که بیشتراز همه جلب توجه می کند تنوع بالای غذاهای ترکیه ای است که بالا ۲۰۰ نوع غذا در این کشور وجود دارد هرکدام دارای طعم و رنگ خاصی هستند.

ترک مگ تصمیم گرفته است برای افراد علاقمند به سبک غذای ترکی مطالب گوناگونی بنویسید از جمله مقاله های که نوشته شده می توان به دسرهای ترکیه٬ سیمیت ترکی٬ خوشمزه ترین پیش غذاهای ترکیه٬ خوشمزه ترین صبحانه و غیره اشاره کرد.

اما یک نوع غذای که بسیاری از مسافران و علاقمندان دوست دارند درمورد آن بدانند بهترین سوپ های ترکی در آنتالیاست که چه چیزی هستند و در کدام رستوران های ترکی می توان خریداری کرد.

اما با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد این سوپ های ترکی بیشتر بدانید و یک تجربه لذت بخشی را برای خودتان تدارک ببینید.

 سوپ یایلا ترکی، پرطرفدارترین سوپ در شهر آنتالیا

سوپ چورباسی یکی از محبوب ترین سوپ ها در آنتالیا که مواد اصلی آن ماست است. اما در بعضی از رستوران های آنتالیا این سوپ با نام سوپ ماست شناخته شده می شود که از ترکیب ماست یا سبزیجات معطری مانند نعنا٬ خرفه٬ جعفری و برنج و نخودفرنگی پخته می شود.

سوپ یایلا٬ خوشطعم ترین سوپ ترکی

اصالت سوپ یایلا به منطقه آناتولی برمی گردد و طبخ آن اصلا سخت نیست و بسیار ساده و طعم عالی دارد. مردم ترکیه حتی برای تزیین آن از نعنا خشک و فلفل پاپریکا استفاده می کنند. سوپ یایلا شباهت زیادی به آش دوغ ترکی ایرانی ها دارد و اما طعم آن کمی متفاوت است.

سوپ ترخینه، خوش طعم ترین سوپ ترکیه ای

با توجه به اینکه ترکیه نزدیک کشور ایران است٬ آداب و رسوم مشترکی با کشور ما دارند. مخصوصا در سبک غذایی این کشور بسیار شباهت دارد. سوپ ترخینه را همه ی ما ایرانی ها می شناسیم و میدانیم چه طعم عالی دارد.

سوپ ترخینه٬ خوشمزه ترین سوپ ترکی

ترکیب سوپ ترخینه سیر٬ پیاز٬ آب٬ گوشت٬ جعفری تازه٬ شوید٬ نعنا خشک٬ ماست٬ مخمر و آرد می باشد که بصورت گلوله های کوچک و بزرگ در می آید و برای اینکه خشک شوند زیر نور آفتاب قرار می دهند.

مواد ترکیبی ترخینه  را  می توانید در بازارهای ترکیه خریداری کنید و یک سوپ فوری برای خودتان تهیه کنید. در سفر پختن غذا کمی سخت است اما در بهترین رستوران های ترکیه می توانید این سوپ را خریداری کنید و نوش جان کنید.

سوپ گزنه، داروی برای جلوگیری از بیماری

سوپ گزنه یکی از محبوب ترین سوپ ها در بین مردمان ترکیه است که به سوپ ایسیرگان هم معروف است. این سوپ با برگه های گزنه تهیه می شود. این نکته را باید به شما بگوییم که مواد اولیه این سوپ بسیار ساده و ارزان قیمت است. اگر بخواهید سوپ گزنه را امتحان کنید رستوران و کافه های بارها در شهر رستوران وجود دارد می توانید خریداری کنید.

سوپ بادام، خوشمزه ترین سوپ اصیل ترکی

سوپ بادام یا بادم چورباسی یکی از لذیذترین سوپ های ترکی است که علاوه بر مردمان ترکیه مسافران و گردشگران زیادی طرفداران سوپ بادام هستند. یکی از قدیمی ترین سوپ های ترکی که از زمانهای عثمانی در بیشتر مراسم ها و جشن ها پخته می شد و جلوی مهمان ها گذاشته می شد. اما ترکیب غذای آن آرد٬ شیر٬ آب گوشت و جوز هندی می باشد و برای تزیین آن از انار استفاده می کنند.

سوپ بادام٬ طعم متفاوت از سوپ

سوپ سلطان، طعم بیادماندنی از سوپ

هر موقع  کنار اسم یک غذای نام سلطان بیایید٬ همه ی ما فکرمان به این سمت می رود که غذای مرتبط با سلطان عثمانی هست. اما باید در مورد سوپ سلطان بگوییم که اصلا ربطی به زمان عثمانی ها ندارد. به روش های مختلفی سوپ سلطان را طبخ می کنند اما مرسوم ترین آنها از ترکیب نخود فرنگی٬ بادام٬ آرد٬ تخم مرغ و خامه پرچرب درست میشود.

سوپ سلطان٬ خوشطعم ترین سوپ ترکی

سوپ مریجک، محبوب ترین سوپ در فصل زمستان

اگرمی خواهید در سفر به آنتالیا یک نوع از سوپ ها را امتحان کنید پیشنهاد می کنم که سوپ مریجک چورباسی تهیه کنید و نوش جان کنید. این سوپ در زمستان طرفداران بسیاری دارد. ترکیب سوپ مریجک از عدس٬ پیاز٬ گوجه٬ فلفل٬ نعنا خشک تهیه می شود و سوپی بسیار لذیذ و مقوی بریا افرادی که حال خوشی ندارند می باشد.

سوپ مریجک٬ بهترین سوپ ترکی

سوپ عروس، خوشمزه بی نظیر

جالب ترین تاریخچه برای سوپ عروس است  که مادرشوهری از تازه عروسش می خواهد که سوپی برایش درست کند اما مواد غذایی بسیار ناچیزی در خانه داشتند اما تصمیم می گیرد که با همان مواد اولیه کم سوپ خوشمزه ای را برای مادر شوهرش درست کند.

سوپ عروس یا ازوگلین٬ طعمی بیادماندنی از سوپ

سوپ عروس یا ازوگلین با عدس٬ بلغور٬ برنج٬ رب گوجه فرنگی٬ فلفل قرمز و نعنا مشهور است. در آنتالیا مرسوم که دخترانی که تازه قصد ازدواج دارند حتما این سوپ را یاد  بگیرند.

و در انتها سوپ های با طعم عالی نوش جان کنید.

در سفر به آنتالیا حتما غذاهای خوشمزه مانند دونرکباب ترکیه٬ اسکندر کباب٬ دسرهای خوشمزه ترکی٬ غذاهای محلی و سوپ های ترکیه را امتحان کنید. در این مقاله سعی کردیم محبوب ترین سوپ های ترکی را معرفی کنیم تا قبل از سفر به ترکیه انتخاب سوپ برای شما مشکل نباشد.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

سلام
چند تا رستوران خوب تو آنتالیا معرفی کنید لطفا