۵ تا از بهترین مکان های دیدنی شهر آنکارا را رایگان بازدید کنید

4350 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مکانهای دیدنی شهر آنکارا

سفر بهترین راه برای بدست آوردن آرامش و انرژی برای ادامه زندگی است. مردم ایران هم که از گذشته علاقه بسیاری به سفر رفتن داشته اند. اما در سال های اخیر ایرانیان ترجیح می دهند به کشورهای اطراف برای مسافرت بروند و یکی از گزینه های آنها کشور ترکیه مخصوصا شهر آنکارا است. دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید و قدمت چندین هزار سال دارد. آنکارا می تواند انتخاب مناسبی برای تعطیلات نوروز و همچنین تابستان باشد. دارای مکان های دیدنی شگفت انگیز است و می توانید خاطرات بسیار عالی در ذهنتان ثبت کنید. اگر علاقمند هستید قبل از سفر از مکان های دیدنی آنکارا اطلاع پیدا کنید با ما همراه شوید.

مکان های دیدنی شهر آنکارا؛جذاب ترین مکان های شهر

۱- پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

پارک جنگلی در آنکارا

آنکارا یکی از شهرهای خوش آب و هوای ترکیه می باشد و دارای جنگل و درختان زیادی است بطوری که زمانی که وارد پارک های جنگلی این شهر می شوید عاشق سرسبزی و بوی دلچسب آن خواهید شد و می توانید از آب و هوای مدیترانه ای لذت کامل را در یک روز ببرید. این شهر دارای پارک های جنگلی زیاد در اطراف شهر است و هر کدام از این پارک ها می تواند عکس های خاطر انگیزی را به آلبوم تصاویرتان اضافه کند.
پارک جنگلی آتاتورک یکی از مراکز دیدنی جذاب شهر به حساب می آید که دارای باغ وحش با گونه های کمیاب از حیوانات متفاوت است و یک چایخانه سنتی بسیار بزرگ که می توانید بصورت دستجمعی به این مکان بروید و لذت ببرید.
در این مکان مزارع تولید لبنیات وجود دارد و انواع لبنیات با شیر تازه تولید می شود و طعم کاملا متفاوتی از لبنیات را امتحان کنید. کلی چیزهای متفاوت دیگر مانند گلخانه و رستوران ساخته اند و تمام امکانات را در این محل فراهم کرده اند که اگر بازدید کنندگان به موردی نیاز داشته اند به مکان دیگری مراجعه نکنند.
اگر چند قدم پیاده روی کنید به پیست دوچرخه سواری خواهید رسید و در یک مسیر فوق العاده زیبا از طبیعت را در پیش روی خواهید داشت. همین مکان بهترین سفر را برای شما رقم خواهد زد.

۲- پارک گوک سو؛ شگفتی های شهر آنکارا

پارک گوک سو

این پارک در سال ۲۰۰۳ در محل آریامان به بهره برداری رسیده است. پارک گوک سو، براساس یکسری معماری خاص و شگفت انگیز طراحی و اجرای شده است همین مورد باعث شده است مسافران و گردشگران بسیاری جذب این پارک می شوند. همچنین امکانات نظیر زمین های بازی، مراکز ورزشی، رستوران ها و بوفه دارد و مسافران می توانند برای رفع نیازهای اولیه خود از این اماکانات استفاده کنند.
شاید به خودتان بگویید امکاناتی که برای این پارک درنظر گرفته شده است بسیار کم است اما خب موارد دیگری مثل اسکله شناور، زمین های بازی، ماهیگیری، قایقرانی، دوچرخه سواری، والیبال و سورتمه هم وجود دارد. این می تواند انتخاب شما را بین پارک های مخلف سخت کند اما اگر به این پارک بروید دیگر نیازی نخواهید داشت به پارک های دیگر سر بزنید. البته اگر وقت داشتید و به بقیه مکان های دیگر سر زدید حتما پارک های جنگلی دیگر را هم سر بزنید.

۳- موزه جنگ استقلال؛ نمادی از آزادی شهر آنکارا

پارک گوک سو یکی از مکان های دیدنی شهر آنکارا

زمانی که وارد این موزه می شوید نمادی از استقلال شهر آنکارا خواهید دید. اما قبل از اینکه توضیح کامل در مورد این موزه بدهیم، باید گفته شود که این ساختمان اولین مجلس شهر آنکارا بوده است و چندین بار تغییر کابری داده است تا به این مکانی که در حال حاضر هست رسیده است.
زمانی که وارد این موزه می شوید از یک راهروی بسیار بزرگ رد می شوید که به عنوان خیابان در نظر گرفته شده است، سپس روبروی خود یک مسجد خواهید دید و کمی جلوتر اتاق هیئت مدیره و ریاست جمهوری، اتاق شورای حکام، اتاق کمیسیون، لابی، اتاق کمیته قانون گذاری، سالن اجتماعات بزرگ، اتاق مدیریت و زیرزمین می بینید. یک مورد شگفت انگیز در این موزه مومیایی رئیس جمهور های گذشته ترکیه به چشم می خورد.

۴- موزه هوانوردی؛ جذاب ترین مکان دیدنی شهر آنکارموزه هوانوردی

موزه جزو یکی از امکانی هست که می توانید تاریخچه ای از آن شهر را در یک قاب ببینید و با فرهنگ و آداب رسوم آن شهر یا کشور آشنا شوید. اما برخی از موزه ها فقط مرتبط با یک حوزه تخصصی آن شهر بنا شده است بطور مثال حوزه فضانوردی جزو یکی این موزه ها می شود. این موزه زیر نظر هوانوردی ترکیه فعالیت خود را انجام می دهد. شما می توانید در این موزه تمام امکانات نظامی ترکیه را از گذشته تا حال را ببینید و در بخش راه اندازی شده است. یکی از بخش ها کاملا سرپوشیده است و دیگری در مکانی آزاد ایجاد شده است.
یک مورد خیلی جالب که این موزه توسط یک زن خلبان جنگی ترکیه تاسیس شده است و هدف آن از چنین کاری نمایش قدرت نظامی ترکیه است.

از مکان های تاریخی شهر آنکارا بازدید کنید؛ بهترین خاطرات را برای خودتان ثبت کنید.

پس ورود به موزه شما با انواع مختلف هواپیماهای جنگی کوچک و بزرگ و در مدل های مختلف روبرو خواهید شد. اما در قسمت فضای آزاد موزه بروید با وسائل جنگی و هلیکوپترها قدرتمند را می بینید و متوجه قدرت نظامی ترکیه در این سالها می شوید و همچنین تلاش های خانم خلبان برای گذاشتن تمام وسائل های نظامی در دید عموم را خواهید دید. موزه هوانوردی همه روزه باز است به غیر از روز دوشنبه می توانید تمامی زیبای نظامی یک کشور را ببینید.

۵- برج آتاکوله؛ نمای زیبای شهر آنکارا

برج آتاکوله بلندترین برج در شهر آنکارا

اکثر شهرها برای هویت خود یک برج با تمام امکانات می سازند. همچنین یک شهر از بالای یک برج بسیار زیباتر و شکیل تر به نظر می رسد. همچنین شب به بلندای این شهر بروید با کلی نور روبرو خواهید شد. پس از ورود به شهر آنکارا تنها چیزی که شما را جذب می کند برج آتاکوله است.  برج آتاکوله شهر آنکارا دارای ارتفاع ۱۲۵ متر یکی از بلندترین ساختمان های شهرآنکارا است.
همچنین این برج دارای رستوران، پرش با چتر و پارک گیاه شناسی هم راه اندازی کرده اند تا گردشگران از این فرصت برای تفریح استفاده کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مکان های دیدنی شهر آنکارا و همچنین راهنمای سفر به این شهر،  مجله ترک مگ فراموش نکنید و برای خود بهترین برنامه ریزی را به شهر آنکارا انجام دهید. بهترین خاطرات را برای ثبت کنید.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران