آشنایی با موزه آلتین کوی آنکارای ترکیه

4022 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر یکی از هیجان انگیزترین تفریحات برای هرکسی به حساب می آید. ایرانی های بسیاری علاقمندن برای مسافرت چند روز  به کشورهای اطراف بروند. آنکارای ترکیه یکی از آن شهرهای است که  گردشگران بسیاری به آنجا می روند.

ایرانی ها علاقمند برای خرید به بهترین مراکز خرید آنکارا بروند. اماسفر خودتان را فقط به خرید منتهی نکنید بهتر است به مناطق دیدنی این شهر هم سر بزنید.

ترک مگ به شما پیشنهاد می کند به مکان های دیدنی شهر انکارا سری بزنید اما اگر این جاها را نمیشاسید به مجله آنلاین ترک مگ سربزنید. در این مقاله ما می خواهیم درباره موزه آلتین کوی آنکارا بنویسیم.

آنکارا پایتخت فرهنگ و هنر

آنکارا  پایتخت، دومین و بزرگترین شهر ترکیه است.  آنکارا برگرفته از سلتی گالاسیایی آنسیرا گرفته شده است. و به معنی لنگر است. اگر از مردم این شهر در این مورد سوال بپرسید دقیقا نمی دانند که به چه مفهومی است.

آنکارا شهر توریستی ترکیه

آنکارا از زمان هیتی ها بوجود آمده است. این یک قوم کهن که در هزاره دوم پیش میلاد در آسیایی صغیر زندگی می کردند. شاهان و پادشاهان زیادی از جمله هخامنشیا، ساسانیان و خسرو و پرویز در این شهر زندگی می کردند.

چرا تمام این مطالب را گفتیم؟ چون شما می توانید متوجه شوید به چه شهری با فرهنگ غنی می خواهید قدم بگذارید.

همچنین مردم شهر آنکارا از قومیت ترک آناتولی است اما کردها هم در بخشی از این شهر زندگی می کنند. آنکارا یکی از آن شهرهای است که نزدیک به گسل آنتولی است و این بزرگترین گسل آناتولی مرکزی به حساب می اید.

 موزه آلتین کوی آنکارا

تمام فرهنگ غنی روستایی ترکیه در این مجموعه را خواهید دید. آشنایی با زندگی، فرهنگ غنی که دارند. همچنین  سبک و نوع زندگی که از ۲۰۰۰ سال پیش تا امروز مردمان روستایی چگونه زندگی می کردند.

زندگی روستایی در موزه آلتون موی آنکارا

چه نوع لباس های می پوشیدند. خانه ها را به چه سبک های می ساختند، طرح های که استفاده می کردند چگونه بوده. تمام این موارد را می توانید در موزه آلتین کوی آنکارا بروید و بازدید کنید. آلتین کوی آنکارا یکی از معروف ترین موزه شهر انکارا به  حساب می آید. این موزه در وسط شهر آنکارا قرار گرفته است.

اگر فکر می کنید این موزه در یک ساختمان قرار گرفته است اشتباه است. آلتین کوی یک موزه روزباز که زندگی روستایی را نشان می دهد.

این موزه مکان بسیار خوبی برای افرادی است که علاقه مند به زندگی روستایی هستند. افرادی که از زندگی شهری خسته شده یا هرگز زندگی روستایی را مشاهده نکرده اند باید حتما از این مکان بازدید کنند. برای معرفی معماری قدیم روستا و زندگی آن برای نسل هایی که با شهرنشینی آینده هدف قرار گرفته اند مناسب است. به همین دلیل است که فضای موزه همه چیز از ۱۹۵۰ در موردزندگی و معماری روستا را در خود دارد.

نمای از داخل موزه روستا

موزه آلتین کوی آنکارا در مساحت ۵۰۰ هزار هتکاری ساخته شده است. سبک زندگی مدرن و سنتی در این موزه به کاملا مشاهده می شود. زمانی که در این موزه قدم بگذارید با خانه چوبی یا کلبه، استبل، بز، گوسفند و حیوانات دیگر مانند سگ، گربه، پرندگان و پرورش اسب را میبینید.

نمای داخلی از موزه آلتون کوی آنکارا

علاوه بر مردم محلی که به این موزه سر می زنند، دانش آموزان مدارس مختلف هم به اینجا می آیند. هدف از اینکار آشنایی با فرهنگ روستا نشین و همچنین قدمت آنها است. دانش اموزان بسیار از این جاهای روباز دیدن کرده اند اما این روستا برایشان جذابیت بسیاری دارد.

دانش اموزانی که از شهر آمدند و هیچ آشنایی با روستا نشینی ندارند برایشان این مکان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.  محوطه روباز آلتیون یک مکان دیدنی و هم آموزشی به حساب می آید. با توجه به رضایت گردشگران از این موزه به عنوان یکی از جذابترین موزه های شهر آنکارا شناخته شده است.

شگفتی های موزه آلتیون

با توجه به اینکه این روستا به عنوان موزه شناخته شده است اما مردمان بسیاری در آنجا زندگی می کنند و از لحظه به لحظه آنجا لذت می برند. گردشگران و مسافرانی که قدم به این روستا می گذارند می توانند با زنان و مردان آنجا چای و قهوه و هر نوشیندنی های محلی بخورند و ساعت ها بنشینند و حرف بزنند.

زمانی که پا به این  موزه پا می گذارید چیزهای زیادی شما را جذب می کند. مسجد قدیمی شهر، پل معلق، مدرسه، فروشگاه های که به سبک سنتی ساخته شده است، استطبل، حیواناتی که در آنجا هستند. این می تواند یک دنیای جدید را به شما نشان می دهد اما قشنگ ترین چیز در این موزه آشنایی با مردمان شهر است و مهمان نوازی که از شما می کنند.

نکته مهم در ساخت این موزه وجود دارد؛ تماما از واقعیت ساخته شده است. افرادی که دوست دارند با طبیعت آشنا شوند بهترین مکان برای آنها است. اگر بخواهید در این روستا قدم بزنید مدت یکساعت باید وقت بگذارید.

موزه آلتین کوی آنکارا یک مکان مناسب برای افرادی که می خواهند حداقل برای چند ساعت از زندگی شهر نشینی دور باشند و به یک جای آرام پناه ببرند. نمای از زندگی آرام و سکوت را به افراد نشان می دهد. پیشنهاد می کنم حتما به داخل روستا بروید و از باغ ها و رودخانه ها عبور کنید. خانه و کلبه های که وجود دارد شما را شگفت زده می کند. قدم زدن در زیر درختان و گل های که وجود دارد لذت بخش ترین ساعت ها را خواهید داشت.

راه های دسترسی له موزه آلتون

ساده ترین راه برای رفتن به موزه آلتی کوی  متروی آنکارا است. ساعت بازدید بین ۱۰ صبح تا ۷ شب است.

 

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران