برج آتاکوله آنکارا؛ عظیم ترین و بزرگترین برج در ترکیه

4804 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
برج آتاکوله آنکارا

وقتی به آنکارا سفر می کنید، اولین چیزی که در شهر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، برج بزرگی است که در مرکز شهر قرار دارد و با نام برج آتاکوله شناخته می شود. آنکارا پایتخت کشور ترکیه و مرکز سیاسی-اداری این کشور است که جاذبه های بسیاری دارد، اما در بین افراد محبوبیت کمتری در مقایسه با استانبول دارد. در ادامه با معرفی کامل برج آتاکوله آنکارا همراه ترک‌مگ باشید.

برج آتاکوله آنکارا

وقتی از دور به برج آتاکوله نگاه می کنید، به احتمال زیاد اولین تصویری که دز ذهنتان می آید برج میلاد تهران است. برج آتاکوله آنکارا شباهت زیادی به برج میلاد دارد و بنای آن ارتفاعی ۱۲۵ متری دارد که در نوع خود بلندترین برجی است که در آنکارا وجود دارد. این برج را می توانیم مهمترین جاذبه دیدنی آنکارا معرفی کنیم.

برج آتاکوله در مرکز شهر و نزدیکی محله چانکایا قرار دارد و در اصل یک برج مخابراتی است، به همین دلیل در طراحی و معماری آن شاهد طراحی خاصی هستیم. بهترین منظره از شهر آنکارا می توانید در بالای برج مشاهده کنید و معمولا در روزهای عادی هفته و سال امکان بازدید از بالاترین بخش برج برای گردشگران وجود دارد.

برج آتاکوله آنکارا، نماد شهر

مختصری بر تاریخ ساخت برج آتاکوله

برج آتاکوله عمری کمتر از ۳۰ سال دارد و برج جوانی است. آتاکوله در سال ۱۹۸۹، ۱۳ اکتبر، به دستور رئیس جمهور وقت یعنی تورگوت اوزال بنا شد. در سال های گذشته نیز به منظور استحکام بنا مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است. اگر در بحث نام شناسی این برج هم بخواهیم توضیحی بدهیم، آتا در زبان ترکی استانبولی به معنی پدر و بزرگ است.

علاوه بر این واژه آتا برای بیان احترام نیز استفاده می شود. برای مثال آتاتورک به معنی پدر تمام ترک هاست که برای مشهور ترین شخصیت سیاسی خود به کار می برند. در آتاکوله، واژه “کوله” نیز به معنی برج است و با این حساب آتاکوله به معنی برج بزرگ یا برج پدر است.

بخش ها مختلف برج آتاکوله

برج آتاکوله همچون دیگر برج هایی که در شهرهای معروف وجود دارد دارای بخش های مختلفی است، در بالاترین بخش آن رستوران و آنتن های مخابراتی قرار داده شده است و دیگر بخش ها آن عبارتند از:

بخش های مختلف برج آتاکوله

رستوران گردان سویلا sevilla: در بخش های بالایی برج رستوران معروفی وجود دارد که به نام سویلا شناخته می شود و از مشهورترین رستوران های آنکارا هم هست، اما همانطور که انتظار دارید قیمت هایش کمی گران اند. این رستوران چرخان بوده و در عرض هر یک ساعت، ۳۶۰ درجه کامل چرخش می کند. تمام غذاهای بین المللی را در این رستوران می توانید پیدا کنید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

رستوران دومه Dome: در بالاترین قسمت برج و دقیقا بالای رستوران سویلا رستوران دیگری قرار دارد که به نام دومه dome شناخته می شود. رستوران دومه چرخان نیست آما دقیقا در بخش زیرین گنبد قرار گرفته است. نمایی که از این قسمت به شهر آنکارا خواهید داشت نیز بسیار دیدنی است، خصوصا شب های آنکارا از این رستوران.

کافه UFO: در بخش پایین رستوران سویلا یک کافه معروف نیز وجود دارد که به نام کافه UFO شناخته می شود. کافه یوفو هم گردان نیست اما لذت خوردن یک قهوه ناب در ارتفاعی ۱۲۵ متری را برای شما فراهم می کند.

در بخش ها پایینی برج مراکز خرید بزرگ و کوچک متنوعی وجود دارد و تعداد دیگری رستوران و کافه نیز در آن ساخته شده است. هرچه به طبقات بالاتر نزدیک می شوید قیمت ها نیز به نسبت افزایش پیدا می کنند و برعکس. پایینی ترین مرکز خریدی که در آتاکوله وجود دارد، مرکز خرید آتریوم است و در آ« می توانید انواع برند های جهانی و ترکی را پیدا کنید.

در سفر به آتاکوله می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، در پشت برج یک پارک بزرگ و معروف نیز وجود دارد که از بزرگترین پارک های آنکاراست.

امکانات رفاهی برج آتاکوله آنکارا

دسترسی به برج آتاکوله

مشهورترین برج آنکارا در محله معروفی هم قرار دارد. این برج در محله چانکایا است که از بخش های بسیار مدرن و شیک آنکارا به حساب می آید و جاذبه های دیدنی بسیاری در اطراف آن وجود دارد. همانطور که قبل تر هم گفتیم، پارک بزرگی هم پشت برج آتاکوله قرار دارد. پس می توانید ابتدا به دیدن پارک رفته و سپس برای بازدید از برج آتاکوله اقدام کنید.

آتاکوله در مرکز شهر و بخش های جنوبی آن قرار دارد، خوشبختانه راه های دسترسی بسیار زیادی هم دارد. با استفاده از تمام وسائل نقلیه می توانید خود را به آتاکوله برسانید. بهترین راه برای رسیدن به برج اما استفاده از مترو و یا اتوبوس های شهری است.

امکانات تفریحی برج آتاکوله

علاوه بر رستوران و کافی شاپ های معروف و مراکز خریدی که در آتاکوله وجود دارد، امکانات تفریحی نیز برای سرگرمی گردشگران قرار داده شده است. از جمله امکانات موجود در برج آتاکوله می توانیم به پرش با چتر، بانجی جامپینگ و پارک گیاه شناسی آنکارا هستند.

دسترسی به برج آتاکوله ترکیه، آنکارا

در بالای برج همچنین دوربین های دوچشمی نیز قرار داده شده است که با آن می توانید نمای شهر را با دید وسیع تر و دقیق تری بررسی کنید. البته برای استفاده از چنین امکاناتی باید به صرف هزینه بپردازید، اما خوشبختانه خیلی گران نیستند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که برای رفتن به بالای برج نیاز به پرداخت ورودی دارید.

امیدواریم در این مقاله اطالاعات لازم در ارتباط با برج آتاکوله را به دست آورده باشید. در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران