سفر به آنکارا در تابستان

3890 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین خاطرات در سفر به آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و پر از جاذبه های دیدنی است که همیشه مرکز توجه بسیاری از هموطنان ماست و مقصدی برای گردشگری و تفریح. از مقبره آتاتورک گرفته تا موزه های قوم نگاری و قلعه آنکارا و دیگر محله های تاریخی این شهر زیبا و دوست داشتنی. در ادامه قصد داریم به بررسی حال و هوای سفر به آنکارا در تابستان بپردازیم، با ما در ترک مگ همراه باشید.

آنکارا، شهری غرق در سنت و مدرنیته

حتما بارها شنیده اید که کشور ترکیه در محل تلاقی دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و بدین لحاظ نقسی بسیار مهم در ارتباطات بین این دو قاره دارد. ترکیه در نیم کره شمالی دنیا قرار دارد و آنکارا در آن دومین شهر بزرگ کشور است. آنکارا از شهرهای بسیار قدیمی در ترکیه به حساب می آید و در طول تاریخ دستخوش فراز و نشیب های بسیاری بوده است.

سنت و مدرنیته در معماری ساختمان های آنکارا

پس اگر در سفر خود به آنکارا با تنوع فرهنگی بالایی از ترکی، تا عثمانی، رومی، سلجوقی و ایرانی برخورد کردید جای تعجبی ندارد. لذا استفاده از لقب شهری غرق در سنت و مدرنیته بهترین تعبیر ممکن برای معرفی آنکارا در کشور ترکیه است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم نگاهی به مکان های تفریحی آنکارا نیز داشته باشید، اما برویم به بررسی سفر در تابستان به آنکارا!

تابستان گرم آنکارا را با تفریحات آبی خنک کنید

به طور کلی کشور ترکیه منطقه ای مرطوب و پربارش است و این موضوع نیز ناشی از نزدیکی اش به دریاست. به همین دلیل در بیشتر فصل های سال خصوصا در نمیه دوم شاهد روزهای پربارش بیشتری هستیم. تابستان های نیز همانند کشور خودمان گرم است و مشابه با تهران اما آلودگی کمتری دارد.

اما اگر قصد سفر به آنکارا در تابستان را دارید اصلا نگران گرما نباشید، در آنکارا امکانات و تفریحات آبی بسیاری وجود دارد که می تواند به راحتی گرمای تابستان را از تن تان بیرون کند. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که با سفر در تابستان به آنکارا گرمای طاقت فرسایی در انتظارتان نیست، بی دلیل خودتان را نگران نکنید.

پارک آبی واتر سیتی آنکارا

تابستان یکی از بهترین فصل های سال برای سفر به آنکارا است

آنکارا مناطق طبیعی بسیار زیادی دارد و به طور کلی شهر سرسبزی است. بهترین وجه از طبیعت آنکارا را می توانید در فصل تابستان آن مشاهده کنید، هرچند که فصل بهار نیز جاذبه های رنگارنگ بسیاری دارد. در هر فصلی از سال که به آنکارا سفر کنید اولین چیزی که به محض ورود توجه شما را به خود جلب می کند، زیبایی و جاذبه درختان و پارک های آنکارا است.

بهترین زمان سفر به آنکارا

آنکارا از سرسبزترین شهرهای ترکیه است و در مقایسه با استانبول به عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری معروف ترکیه، فضای سبز بیشتری دارد. در استانبول به شکل بی رویه ای به ساخت بنا پرداخته شده و خیابان های مشجر کمتری هم در آن یافت می شود. همچنین در فصل تابستان می توایند در مراکز خرید سنتی آنکارا از تخفیف های فصلی نیز برخودار شوید و زیباترین سوغات های ترکیه را با خود به همراه بیاورید.

در تابستان جاذبه های دیدنی بیشتری پیش روی شماست

حتی در کشور خودمان هم تجربه کرده اید که برخی از تفریحات فقط مختص تابستان هستند. برای مثال تابستان بهترین زمان ممکن برای لذت بردن از تفریحات ساحلی است و در فصل های سرد این امکان در اختیار شما قرار ندارد. آنکارا همانند استانبول تفریحات دریایی و ساحلی بسیاری دارد اما این تنها جاذبه های پیش روی شما در سفر نیست. برای مثال می توانیم به شهربازی آنکارا اشاره کنیم که یکی از بهترین مراکز تفریحی در آنکارا است.

آنکارا مناطق طبیعی بسیاری دارد که در پاییز و زمستان هم می توانند جذاب باشند، اما همیشه تحمل گرما ساده تر از تحمل سرماست. همچنین در فصل تابستان آنکارا می توانید فرصت دیدار از فستیوال ها، جشن ها و رویداد های بسیاری را داشته باشید. در ادامه لیستی از بهترین رویداد های تابستانی آنکارا را به ما معرفی می کنیم.

۱-فستیوال بزرگ آنکارا

فستیوال بزرگ آنکارا یکی از رویداد های جالب و خانوادگی پایتخت ترکیه است که هر ساله و به مدت یک هفته در ماه جولای برگزار می شود. از جمله برنامه های جذابی که در این فستیوال وجود دارد می توانیم به اجرای کنسرت های خیابانی، تئاتر، سیرک و دیگر سرگرمی های مشابه اشاره کنیم.

فستیوال بزرگ آنکارا هرساله مخاطبین بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جلب می کند و یکی از رویداد های خوبی است که در تابستان پیش روی شماست.

۲-فستیوال شکلات و قهوه آنکارا

شکلات و قهوه در سراسر دنیا علاقمندان بسیاری دارد و یکی از بهترین جشنواره های شکلات و قهوه دنیا در آنکارا برگزار می شود. البته فستیوال شکلات و قهوه آنکارا بیشتر به عنوان فستیوالی بهاری شناخته می شود، اما اگر با توجه به اینکه در روز های پایانی بهار قرار دارد، می توانیم آن را به عنوان یکی از فستیوال های تابستانی نیز به حساب بیاوریم.

بزگترین فستیوال در آنکارا

همانطور که انتظار دارید این دو مورد تنها رویداد های زیبای آنکارا نیست و تنها جذابترین آنها را به شما معرفی کردیم. ماه های میانی سال در آنکارا آب و هوایی دلپذیر و گرم دارد و به عنوان تاریخی دقیق تر می توانیم از ۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور را بهترین زمان برای تجربه سفری تابستانه در آنکارا معرفی کنیم.

میانگین بارش نیز در این فصل در حدود صفر تا ۳ روز در ماه است، پس نیازی به نگرانی در مورد بارش های ناگهانی ترکیه هم نیست. تابستان فصل داغ گردشگری در آنکارا ترکیه است و به همین دلیل ممکن است به لحاظ هزینه های اقامتی نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری داشته باشید، اما در مقایسه با استانبول شلوغی و ترافیک کمتری پیش روی شماست.

پیشنهاد می کنیم برای امسال اگر با سرما میانه خوبی ندارید، تابستان را برای سفر به آنکارا در نظر بگیرید و تجارب جدیدی از سفر را با خود همراه بیاورید.

آنکارا راهنمای سفر به آنکارا

نظرات کاربران