آب و هوای آنکارا، شرایط جوی در شهر دو فصلۀ ترکیه

4209 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آب و هوای آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه به عنوان یکی از مهم ترین قطب های گردشگری خاورمیانه همیشه برای مسافرت های خارجی انتخاب اول به حساب می آید. اما جالب است بدانید که سفر به این شهر دوست داشتنی و دیدنی در برخی از روزهای سال بیشتر توصیه می شود. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد آب و هوای آنکارا بیشتر صحبت کنیم. دانستن این اطلاعات موجب می شود تا در هنگام برنامه ریزی برای سفر به آنکارا بتوانید بهترین بازه زمانی را انتخاب کنید و سفر لذت بخشی را برای خود و همراهان عزیزتان به ارمغان بیاورید.

شرایط آب و هوایی آنکار در فصل های مختلف چگونه؟

آنکارا به عنوان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ترکیه پر از جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان است که باعث می شود تمام مسافران ترکیه را به سمت خود جذب کند. از این شهر زیبا به عنوان یک شهر دو فصله نام برده می شود چرا که در شهر آنکارا شش ماهه اول با روزهای گرم و معتدلی همراه است و در شش ماهه دوم سال با بارش های پراکنده برف و باران مواجه خواهیم شد.

آب و هوای آنکارا در بهار، بهشتی ترین چهره آنکارا در اردیبهشت ماه

فصل بهار، یکی  از خوش آب و هوا ترین فصل های سال است که سفر کردن در آن رنگ و بوی جذاب تری دارد. در فصل شکوفه باران بهار مسافران زیادی برای تماشای جاهای دیدنی آنکارا به ترکیه سفر می کنند تا لحظات شیرین و خاطره سازی را در سفر خود بسازند. اما سفر در ماه اردیبهشت ماه نسبت به دیگر ماه های سال صفای بیشتری دارد چرا که در این ماه از فصل، بهشتی ترین شرایط جوی در آنکارا حاکم است و شگفت انگیز ترین نمای شهر تنها در این ماه قابل رویت است.

آّب و هوای آنکارا در بهار

آب و هوای آنکارا در تابستان، فصل اوت لت های هیجان انگیز

آب و هوای آنکارا در فصل تابستان بسیار گرم است. بیشتر افرادی که در این فصل به آنکارا سفر می کنند به دلیل شرایط آب و هوایی در بیشتر روزها در هتل ماندن را ترجیح می دهند و سعی بر این دارند تا برای شب ها از هتل بیرون بیایند. چرا که گرمای هوا در این فصل بسیار طاقت فرساست.

آب و هوای آنکارا در تابستان

اگر برای سفری آرام و لذت بخش در دل تابستان در حال برنامه ریزی کردن هستید پیشنهاد می کنم سفر به آنکارا در شهریور ماه را از دست ندهید چرا که آب و هوای آنکارا در شهریور ماه در بهترین حالت تابستانه خود قرار دارد و با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز در این ماه می توانید سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

سفر در شهریور ماه علاوه بر شرایط آب و هوایی مناسب امتیازهای جذاب دیگری را نیز شامل می شود. در این ماه از سال می توانید علاوه بر داشتن سفری جذاب از بهترین اوت لت های آنکارا خرید کنید و با  هزینه کمتر ارزان ترین و زیبا ترین سوغات ها را به یادگار بخرید.

آب و هوای آنکارا در پاییز، فصل قدم زدن زیر باران

بیشتر کسانی که در آنکار زندگی می کنند و یا سفرهای زیادی به این شهر دوست داشتنی داشته اند، بر این عقیده هستند که آنکارا یک شهر دو فصله به حساب می آید چرا که ۶ ماه اول سال با روزهای خنک و معتدل آنکارا همراه خواهیم بود و در ۶ ماهه دوم سرمای هوا را به شکل واضحی تجربه خواهیم کرد. به همین ترتیب آنکارا در فصل پاییز روزهای سردی را آغاز می کند که با بارش های شدید است. به همین منظور اگر شما هم برای سفر پاییزه خود مقضد آنکارا را انتخاب کرده اید شرایط جوی و آب و هوای خنک را در نظر داشته باشید.

آب و هوای آنکارا در پاییز

آب و هوای آنکارا در زمستان، سرد ترین فصل ترکیه

همانطور که از نام فصل زمستان مشخص است سرمای هوا در این فصل بیداد می کند. بارش های طولانی و نابهنگام به زمستان در آنکارا رنگ تازه تری می بخشد. اگر برای مسافرت در فصل زمستان برنامه ریزی کرده اید باید به این نکته توجه داشته باشید که در این فصل و با توجه به کم بودن حجم مسافران می توانید با هزینه کمتری سفر کنید.

مسافرت در فصل سرما همیشه دردسرساز نیست چرا که بسیاری از مسافران سفر کردن در فصل بارش برف و باران را یکی از خاص ترین انواع سفر می دانند. برای سفر در آب و هوای زمستانه حتما در نظر داشته باشید که لباس های گرم همراه داشته باشید تا بتوانید از تک تک لحظات جذاب سفر خود لذت ببرید.

برف زمستانه در آنکارا

بهترین زمان برای سفر به آنکارا بر اساس شرایط آب و هوایی

بهترین زمان برای سفر به آنکارا با توجه به شرایط جوی آب و هوایی فصل بهار و تابستان به حساب می آید چرا که در این فصل مسافران می توانند با آرامش خاطر بیشتری از سفر خود لذت ببرند و از تمامی جاذبه های دیدنی این شهر دیدن کنند.

راهنمای سفر به آنکارا

نظرات کاربران