شناخت بهترین محله های آنکارا برای زندگی

2998 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
شناخت بهترین محله های آنکارا برای زندگی

خرید یا اجاره ی ملک یکی از بزرگترین دغدغه ها و تصمیمات زندگی هر فردی محسوب می‌شود. سرمایه گذاری روی ملک‌‌ آن هم در یک کشور خارجی مانند ترکیه با شناخت محدودی که از شرایط ملک و محله های مسکونی ترکیه برای ما وجود دارد می‌تواند کار پرریسک و خطرناکی باشد. بی احتیاطی و نداشتن اطلاعات کافی، می تواند منجر به یک انتخاب نادرست یا از دست رفتن تمام سرمایه شما شود. خرید یا اجاره ملک در آنکارا، پایتخت زیبای کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بنابراین اولین و مهم ترین قدمی که باید برای خرید یا اجاره ی ملک انجام داد شناخت بهترین محله های مسکونی متناسب با بودجه ای است که برای خرید یا اجاره ملک در نظر گرفته ایم. اگر شما قصد سکونت یا اقامت موقت در شهر زیبا و توریستی آنکارا را دارید ولی با مناطق و محله های مسکونی آن آشنا نیستید با ما همراه باشید. در طول این مقاله اطلاعات مناسبی کسب خواهید کرد که  به شما برای انتخاب محله ی زندگی آینده شما در این شهر زیبا کمک خواهد کرد.

آنکارا، شهر زیبایی که محل اتصال دو قاره است

مجاورت آنکارا، این شهر تاریخی و زیبا با رودخانه، کوه و دریا باعث شده آب و هوای آنکارا بکر و بی نظیر باشد. آب و هوای عالی، مناسب بودن هزینه های زندگی، شرایط ایده آل برای سرمایه گذاری و گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در این کشور توجه سرمایه گذاران بسیاری را جلب کرده است. همچنین بالا بودن سطح زندگی و فرهنگ در آنکارا باعث شده افراد زیادی به فکر مهاجرت دائمی به این شهر و خرید ملک در آن بیافتند. در قسمت بعدی به موضوع بهترین محله ها برای سکونت و خرید ملک، خواهیم پرداخت.

بهترین محله های آنکارا برای زندگی

انتخاب خانه و زندگی در بهترین محله های آنکارا

اجاره یا خرید ملک و انتخاب محله وابسته به عوامل مختلفی است. برای مثال افرادی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند باید کارهای خود را از طریق سفارت آمریکا در آنکارا انجام دهند. پس نزدیکی به این سفارت خانه برای مهاجران آمریکا مزیت بزرگی محسوب می‌شود. همچنین افرادی که برای تحصیل در ترکیه موقتا اقامت می‌کنند، نزدیکی به دانشگاه یا محل تحصیل را در اولویت معیار های انتخاب خود قرار می‌دهند. برای مثال دانشگاه Bilkent  و دانشگاه فنی خاورمیانه که محل تحصیل بسیاری از دانشجویان تبعه و خارجی است در محله های شلوغ و پررفت و آمد Bahcelieveler  و kavaklidere قرار دارند. در این مناطق بیشتر خانه ها اجاره ای بوده و در اختیار محصلین خارجی قرار دارد.

انتخاب و خرید خانه در بهترین محله های آنکارا

هزینه اجاره خانه در آنکارا چقدر است؟

هزینه اجاره خانه در آنکارا نسبت به آنتالیا و استانبول به نسبت کمتر است. هزینه و رنج قیمتی که برای اجاره خانه در این شهر در نظر گرفته می‌شود وابسته به عوامل بسیار زیادی است. میزان نزدیکی به مراکز دولتی، دسترسی های آسان، مجاورت با مناطق توریستی و سفارتخانه ها باعث بالا رفتن هزینه اجاره خانه ها می‌شود. اما مهم ترین بخش دیگر انتخاب خانه نیاز شما است. تعداد اتاق خواب، متراژ، امکانات و هزینه ای که برای اجاره در نظر می‌گیرید قطعا در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه اجاره خانه در آنکارا چقدر است

محله چانکایا آنکارا، محله ای گران و لوکس در مرکز شهر آنکارا

اگر با شهر آنکارا آشنایی داشته باشید محله ی چانکایای پایتخت ترکیه را می‌شناسید. این محله ی گران قیمت که پررفت و آمد بودن آن به دلیل وجود مراکز و ادارات دولتی است در مرکز شهر آنکارا قرار داشته و چند مجتمع تجاری بزرگ و بیمارستان را در دل خود جای داده است. از این رو کارمندان و افرادی که محل کارشان در این قسمت از شهر قرار دارد ترجیچ می‌دهند که در نزدیکی محل کار خود زندگی کنند.از دیگر محله های خوب و گران قیمت آنکارا می‌توان اران، امید و موتلو کنت را نام برد که کیفیت زندگی در این مناطق نسبت به مناطق دیگر بسیار بالاتر است. این مناطق از محله های خوب ترکیه محسوب می‌شوند که امکانات رفاهی و خدماتی مانند بیمارستان، سوپرمارکت و رستوران به تعداد بسیار بالا در آنها وجود دارند.

محله ی چانکایای آنکارا، از بهترین محله های زندگی در آنکارا

محله اولوس آنکارا، محله ای تاریخی با امکانات مدرن و امروزی

همواره وجود جاذبه های توریستی و تاریخی باعث پر رفت و آمد شدن یک شهر و حتی یک محله می‌شود. این شلوغی و توریستی شدن باعث افزایش قیمت و اهمیت آن شهر یا محله از نظر کیفیت خدمات می‌شود. برای مثال همانطور که شهر باستانی آسپندوس آنتالیا به عنوان یک جاذبه تاریخی و گردشگری توجه افراد زیادی را به آنتالیا جلب می‌کند، تالار اپرای آنکارا و منطقه تاریخی اولوس در بلوار آتاتورک با جذب گردشگران بسیار، این محله را به یکی از بهترین مناطق آنکارا برای خرید و یا اجاره ملک تبدیل کرده است.

میدان اولوس آنکارا

آشنایی با بهترین محله های آنکارا برای زندگی

اقدام برای زندگی و اقامت در یک کشور خارجی آن هم در ابتدا و برای اولین بار می‌تواند برای هرکسی نگران کننده باشد. حتی برای دانشجویانی که در یک کشور خارجی اقامت تحصیلی دارند محل زندگی، هزینه های آن،  نزدیکی به دانشگاه و غیره مواردی هستند که از اهمیت زیادی برخوردار هستند. همچنین تاثیر عامل گردشگری، جاذبه های تاریخی و امکانات تفریحی را بر ابر شهرهایی مانند استانبول و آنکارای ترکیه نمی‌توان نادیده گرفت. مراکز خرید و امکان تفریح رایگان در استانبول و آنکارا باعث شده است که همه روزه این شهرهای زیبا مملو از مسافر و گردشگران مشتاق داخلی و خارجی باشند. ما در این مقاله سعی کردیم چند مورد از بهترین محله های آنکارا پایتخت زیبای ترکیه به همراه ویژگی آنها را به شما معرفی کنیم تا به شما برای انتخاب محل زندگی در این شهر زیبا کمک کرده باشیم.

همچنین ما در ترک مگ مقالات زیادی را برای معرفی این کشور زیبا به شما آماده کرده ایم که می‌توانید با مطالعه آنها خود را برای یک سفر جذاب و لذت بخش آماده کنید.

اقامت در آنکارا

نظرات کاربران