آشنایی با بازار کمرالتی شهر ازمیر، بازار قدیمی و تاریخی ترکیه

2758 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بزرگترین بازار شهر ازمیر

بازار کمرالتی یکی از بازارهای سنتی و تاریخی کشور ترکیه است که در قلب شهر ازمیر واقع شده است.  اگر به مکان‌های شلوغ، آشنایی با فرهنگ مردم شهر و غرق شدن در شور و هیجان زندگی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خرید از این بازار شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

مردم محلی، بازار کمرالتی شهر ازمیر را قلب تپنده این شهر می‌نامند. شور و انرژی این بازار حس شگفت‌انگیزی را به انسان منتقل می‌کند. در این مقاله از ترک مگ قصد داریم شما را به‌طور کامل با این بازار متفاوت و جذاب آشنا کنیم. همراه ما باشید.

راه‌های دسترسی به بازار کمرالتی از طریق مترو و تاکسی

بازار کمرالتی در مرکز شهر و در منطقه کوناک شهر ازمیر واقع شده است. این بازار چندین درب ورودی دارد و درب اصلی آن در نزدیکی برج ساعت و میدان کناک ازمیر قرار دارد. دسترسی به این بازار بسیار آسان است. در صورت استفاده از مترو برای دسترسی به این بازار می‌توانید در ایستگاه کوناک یا چانکایا پیاده شوید و با چند قدم پیاده روی به بازار کمرالتی برسید.

اتوبوس‌ها یکی دیگر از وسیله‌های نقلیه عمومی هستند که به راحتی با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بازار کمرالتی برسید. همه اتوبوس‌هایی که به میدان کناک می‌روند از این بازار عبور می‌کنند، بنابراین با کمترین هزینه می‌توانید به بازار دسترسی داشته باشید. به دلیل شلوغی و نبود جای پارک مناسب پیشنهاد می‌کنیم از خودروی شخصی برای رفتن به بازار استفاده نکنید. تاکسی‌ها در کمترین زمان شما را با هزینه مناسب جلوی درب اصلی بازار پیاده می‌کنند.

چطور با مترو به بازار کمرالتی بروم؟

چرا بازار کمرالتی را برای خرید انتخاب کنیم؟

بازار کمرالتی بزرگترین بازار شهر ازمیر است. در این بازار علاوه‌بر مغازه‌های سنتی، برندهای مطرح ترک نیز شعبه‌های بسیاری دارند. بازار کمرالتی به عنوان یکی از مهم‌ترین مجتمع خریدهای شهر ازمیر است که انواع مغازه‌های لباس، کفش، کیف، پارچه، طلا و جواهرات، عتیقه و صنایع دستی را در خود جای داده است. علاوه‎بر مراکز خرید متنوع، چند مورد از بهترین رستوران‌های ازمیر در این بازار قرار دارند. هر چه به بخش‌های قدیمی‌تر این بازار بروید با فرهنگ و تاریخ این شهر بیشتر عجین می‌شوید. قیمت مناسب اجناس بازار کمرالتی یکی دیگر از دلایل مهم معرفی این بازار است.

دیدنی‌های بازار کمرالتی شهر ازمیر، یک خرید و یک تیر و چند نشان

بازار کمرالتی شهر ازمیر برخلاف مراکز تجاری بزرگ مانند مرکز خرید استانبول مال که فقط برندهای معروف آرایشی، لباس‌های لاکچری و کیف و کفش‌های گران قیمت را در خود جای داده است، یک بازار کامل برای برطرف کردن کلیه نیازهای مردم و مسافرین شهر ازمیر است. این بازار علاوه‌بر داشتن مراکز خرید متعدد، یک مکان تاریخی و تفریحی کامل است.

مسجد تاریخی حصار که قدیمی‌ترین مسجد شهر ازمیر است. در قلب این بازار واقع شده است. حمام‌های قدیمی، مسافرخانه‌ها، کاروانسراها، رستوران‌های سنتی و کافه‌های متنوع از جمله مکان‌های دیدنی این بازار سنتی هستند که لذت خرید را برای شما دوچندان می‌کنند. کاروانسرای کیزلار آغاسی یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی مهم شهر ازمیر است که در مرکز بازار کمرالتی قرار دارد.

جاهای تفریحی بازار کمرالتی

بازار کمرالتی، قدیمی‌ترین مرکز عتیقه فروشی ترکیه

بازار کمرالتی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مراکز عتیقه فروشی کشور ترکیه به شمار آورد. این بازار یک انتخاب بی‌نظیر برای خرید و فروش انواع کالاهای قدیمی، وسیله‌های کلاسیک، ساعت‌ها، ظروف مسی، زیور آلات و بدلیجات‌های دست‌ساز و اجناس گران قیمت قدیمی است.

بازیگران و افراد مطرح ترکیه در سفر به شهر ازمیر حتما از این بازار دیدن می‌کنند و اکثر لوازم عتیقه و قدیمی خود را از فروشگاه‌های لوکس عتیقه فروشی این شهر تهیه می‌کنند.

بازار کمرالتی، بازاری برای خرید کلیه اجناس موردنظر

بازار کمرالتی علاوه‌بر عتیقه‌فروشی‌های لوکس و مجهز، صنایع دستی، جواهرات چشم نواز، خوراکی و تنقلات، لباس‌های برند، کیف و کفش برند ترک و خارجی، انواع لوازم‌های آرایشی و بهداشتی را در خود جای داده است. ادویه فروشی‌های این بازار از مطرح‌ترین ادویه فروشی‌های ترکیه هستند. همچنین یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توان برای خرید سوغات ترکیه روی آن حساب کرد همین بازار است.

پس از گشت و گذار می‌توانید یک قهوه ترکی اصیل را در کافه‌های این بازار میل کنید و برای ناهار و شام از غذای رستوران سنتی آن لذت ببرید. تنوع اجناس و قیمت مناسب این بازار باعث شد است تا افراد زیادی برای خرید از این بازار از سرتاسر ترکیه به شهر ازمیر سفر کنند. مغازه‌های لوکس و برند بازار کمرالتی رقابت تنگاتنگی با مرکز خرید کاروم آنکارا و مجتمع‌های لوکس استانبول دارند.

بهترین بازار شهر ازمیر

سفر به ازمیر و خرید از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازار این شهر

در این مقاله شما را به‌طور کامل با بازار کمرالتی آشنا کردیم. آیا تجربه سفر به شهر ازمیر یا خرید در ازمیر را دارید؟ نظر شما در مورد خرید از بازار کمرالتی چیست؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود از سفر به ازمیر را با ما و خوانندگان ترک مگ در انتهای همین صفحه به اشتراک بگذارید.

ازمیر

نظرات کاربران