کجای استانبول هتل بگیریم؟

3994 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه همواره یکی از مقاصد گردشگری پرطرفداری است که سالانه مسافران زیادی برای بازدید از آن کیلومتر ها سفر می کنند. مهم ترین چالشی که بازدید کنندگان از این شهر با آن دست و پنجه نرم می کنند، پیدا کردن هتل و اقامتگاه در مناسب ترین منطقه از استانبول است. در این مقاله قصد داریم بهترین مناطق و محله های استانبول را برای رزرو کردن هتل و اقامت به شما معرفی کنیم. با ما در ترک مگ همراه باشید.

سلطان احمد، قدیمی ترین محله استانبول

محله سلطان احمد قلب تاریخی و فرهنگی استانبول است. این محله قدیمی ترین بخش شهر است و با آب های شمالی، شرقی و جنوبی و دیوارهای قدیمی شهر در غرب احاطه شده است. اگر برای اولین بار از این شهر بازدید می کنید، این منطقه بهترین مکان برای اقامت در راهنمای سفر به استانبول از نگاه ترک مگ شناخته شده است.

محله سلطان احمد

در این محله می توان از مکانهای تاریخی بیشماری مانند کاخ توپکاپی و میدان هیپودروم در کنار رستوران ها و هتل های متمرکز منطقه بازدید کرد. مسافران می توانند بعد از خوردن یکی غذای ترکی-یونانی در رستوران ۱۲۰ ساله پاندلی، به موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول سری بزنند و از ثروتمند ترین مجموعه فرش ماشینی جهان دیدن کنند.

اکثر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر استانبول را در کوچه های تنگ و پر پیچ و خم محله سلطان احمد می توان یافت. از کلیسای ایاصوفیه گرفته تا مسجد آبی، بسیاری از نقاط دیدنی استانبول در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند. بیشتر اماکن اقامتی و هتل های شهر نیز در محله سلطان احمد واقع شده اند و از این نظر هم جای هیچ نگرانی نیست.

بی اغلو، منطقه ای با دسترسی راحت به محله قدیمی و جدید شهر

بی اوغلو در نزدیکی محله سلطان احمد واقع شده که توسط خلیج گلدن هورن از آن جدا می شود. این دو منطقه توسط چندین پل به هم وصل شده اند. بزرگ ترین میدان استانبول یعنی میدان تکسیم و خیابان استقلال به همراه دومین ایستگاه قدیمی مترو در جهان، در این محله قرار دارند. برای همین با وسایل نقلیه عمومی چون مترو و با کمک نقشه مترو استانبول به راحتی می توانید این منطقه را پیدا کنید.

محله بی اغلو

در حالی که جاذبه های تفریحی در این منطقه مانند موزه ها و پارک های سرسبز، بسیار یافت می شوند، بزرگترین مزیت اقامت در بی اغلو، زندگی شبانه روزی در کافه ها و رستوران های آن است. محله بی اغلو، بهترین منطقه برای گرفتن هتل به حساب می آید و مسافران با هر میزان از بودجه ای که در نظر گرفته اند، می توانند اقامتگاه پیدا کنند. انتخاب هتل در یکی از خیابان های جانبی ساکت تر، معمولاً ایده بهتری است چرا که این محله هیچ وقت به خواب فرو نمی رود.

بی اغلو علاوه بر هتل ها، رستوران ها و مراکز خریدی که در دل خود جای داده، جاذبه های گردشگری قابل توجهی هم دارد. برج گالاتا، موزه نقاشی و مجسمه سازی و موزه هنرهای مدرن استانبول، تنها بخشی از این اماکن دیدنی هستند که به کمک تراموای قدیمی محله می توانید به گشت و گذار و بازدید از آن ها بپردازید.

بشیکتاش، منطقه ای تجاری با جاذبه های تاریخی

بشیکتاش، با میزبانی از مناظر تاریخی و فرهنگی به همراه رستوران های فوق العاده و مراکز خرید بزرگ یکی از بهترین مکان های اقامت در استانبول به حساب می آید. این منطقه که ترانزیت کالا در آن، نقش مهمی در حمل و نقل دریایی در ترکیه ایفا می کند، از محلات قدیمی استانبول است که در ضلع اروپایی شهر قرار دارد و یکی از مراکز تجاری و مسکونی شهر به ویژه برای مشاغل کوچکتر محسوب می شود.

محله  بشیکتاشبهترین جاذبه های منطقه شامل پارک ییلدیز، به همراه آثار باستانی دوره عثمانی در موزه نیروی دریایی است. قدم زدن در بازار های محلی، دریانوردی با کشتی در تنگه بسفر و بازدید از کاخ دلمه باغچه به عنوان بزرگترین قصر ترکیه، فرصت هایی هستند که تنها با سفر به محله بشیکتاش مهیا می شوند.

بشیکتاش، یکی از مجلل ترین هتل های استانبول را در دل خود جای داده است. کاخ چراغان که ساخت آن به سال ۱۸۷۰ میلادی باز می گردد، از قصر های پیشین عثمانی و هتل های پنج ستاره امروزی است که پذیرای مهمانان و مسافران از سراسر دنیا است.

کاراکوی، بهترین محله استانبول برای شب زنده داری

محله کاراکوی با داشتن بیش از ۱۰ میلیون نفر، بهترین نقطه شهر برای زیست شبانه است. این منطقه که در کنار دریا و شمال منطقه قدیمی استانبول واقع شده، از مهم ترین بنادر ترکیه به شمار می رود. کاراکوی از سال ۲۰۰۰ دست خوش تغییر و تحول بسیاری شده است و به مرور کافه ها و رستوران های زیادی در این منطقه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.

محله کاراکوی

رستوران مدرن استانبول و کافه کارباتاک از جمله رستوران ها و کافه هایی هستند که در دو دهه اخیر و با افزایش شمار گردشگران مورد استقبال قرار گرفتند. علاوه بر آن ها می توان به مسجد زیرزمینی Yeralti Camii و مسجد نصرتیه اشاره کرد که در مسیر پل گالاتا به سمت مسجد سلطان احمد قابل مشاهده هستند. همچنین حمام علی پاشا که ساخت به آن به سال ۱۵۰۰ میلادی باز می گردد با فضای منحصر به فرد داخلی خود، هنوز هم در محله کاراکوی قابل استفاده است.

آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه در بازار استانبول

اگر در سفر به استانبول قصد خرید دارید، بهترین منطقه برای شما منطقه بازار است. در این محله علاوه بر بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)، به عنوان یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان، بازار چهارسوی مصری را نیز خواهید یافت. بازار بزرگ استانبول منطقه ای رنگارنگ و پر جنب و جوش، مملو از اماکن با شکوه تاریخی، فرهنگی و مذهبی در مرکز شهر استانبول است که می توانید طیف وسیعی از فروشندگان و مغازه ها را در آن جا پیدا کنید.

محله بازار استانبول

این منطقه از نظر انتخاب اقامتگاه و همچنین رستوران و کافه برای صرف غذا، گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می دهد. نزدیکی منطقه بازار به محله سلطان احمد سبب می شود با اقامت در آن، از جذابیت های هر دو محله بهره مند شوید. این منطقه که در داخل دیوارهای شهر واقع شده است دریچه ای است به سنت های دیرینه تجارت در استانبول. گشت و گذار در خیابان ها، مساجد باستانی، باغ ها و حمام های ترکی، فرصت بیشتری را برای آشنایی با فرهنگ مردم بومی استانبول مهیا می کند.

پیشنهاد ترک مگ برای انتخاب بهترین محله برای اقامت در استانبول

استانبول جزو شهر هایی است که می توان در هر محله ای از آن هتل مورد علاقه خود را رزرو کرد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم ترین محله های شهر که بهترین هتل ها را در نزدیکی اماکن گردشگری و جاذبه های توریستی دارند معرفی کنیم. اگر شما هم تجربه سفر به شهر استانبول و اقامت در هتل های این شهر را دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول هتل های استانبول

نظرات کاربران