نقشه مترو استانبول ۲۰۱۹، راهنمای فارسی (دانلود HD نقشه)

20199 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
دانلود عکس نقشه مترو استانبول 2019 با کیفیت بلا

بعد از اینکه استانبول را به عنوان مقصد سفری خود انتخاب کردید، باید با نگرانی های جدیدتری روبرو شوید. اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، تفاوت هزینه جا به جایی در ترکیه نسبت به ایران است. همانطور که میدانید هزینه جابه جایی در استانبول به وسیله تاکسی در مقایسه با ایران بسیار زیاد است. برای همین عده زیادی از مسافران تصمیم میگیرند برای کاهش هزینه های سفر خود، از مترو استفاده میکنند. ولی تمام چیزی که این مسافران در ذهن خود دارند، تنها تصوراتی است که باعث میشود نتوانند به بهترین شکل از سفر خود لذت ببرند.

ممکن است گمان کنید تنها کافی است با دانلود نقشه مترو استانبول به زبان فارسی، به راحتی در استانبول متروگردی کنید و به جاهای دیدنی آن هم سفر کنید. اما این اشتباهی است که دامن گیر خیلی از مسافران استانبول میشود. راه حل جایگزین آن است که قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما، با یک سری اطلاعات مهم درباره نقشه مترو و جاهای دیدنی استانبول که نزدیک ایستگاه های مختلف مترو هستند آشنا شوید.

راهنمای نقشه مترو استانبول

چرا بهتر است با مترو استانبول بریم گردش؟

از هر کسی که به استانبول سفر کرده پرسیدیم، فهمیدیم که خرج و مخارج حمل و نقل در استانبول بسیار بالا است. همین امر باعث شده تا مترو استانبول یکی از بهترین راه های رفت و آمد در ترکیه است. فرقی نمیکند که میخواهد با مترو در شهر جا به جا شوید یا اینکه قصد گردش دارید، به هر حال استفاده از مترو انتخاب ارزان، سریع و راحتی است. دلیل این محبوبیت هم کاملاً مشخص است؛  مترو شهر های ترکیه بسیار گسترده است و تقریباً در همه جاهای شهر ایستگاه دارد.

نقشه مترو استانبول و جزئیاتی که باید درباره آن بدانید

استانبول دارای ۳ خط مترو فعال است که با دانستن در مورد این ۳ خط میتوانید مانند یک شهروند استانبولی از امکانات جابه جایی در این شهر استفاده کنید و خیلی راحت به مناطق مختلف استانبول سفر کنید. در این مقاله ابتدا ایستگاه های مختلف این خط را به شما معرفی میکنیم و سپس جاذبه ها و جاهای تفریحی معروف استانبول نزدیک مترو را در اختیارتان میگذاریم.

خط مترو M1 استانبول

اولین و مهمترین خط مترو مناسب توریست ها در استانبول این خط مترو هست. این خط مترو از ایستگاه ینی کاپی که این ایستگاه خودش یه ترمینال مترو محسوب میشود آغاز میگردد و پس از گذر از اتوگار یا ترمینال مسافربری شهر استانبول به دو بخش تقسیم میشود. یک بخش از این مسیر تا میدان باجیلار و شاخه دیگر آن تا فرودگاه آتاتوک ادامه پیدا میکند و به آخرین ایستگاه این خط، یعنی فرودگاه آتاتورک استانبول میرسد. در واقع شما برای رفتن از فرودگاه تا مرکز شهر استانبول و بلعکس کافیه از این خط مترو استفاده کنید که البته خطوط دیگر حمل و نقل شهری هم به این خط میرسند. علاوه بر این میتوانید با استفاده از خرید بلیط قطار هم به استانبول سفر کنید تا هزینه های سفر شما بیش از این کاهش یابد.

راهنمای گردشگری مترو ترکیه برای مسافران ایرانی

یکی از مهم ترین ایستگاه های این خط، کجاتپه است. در نزدیک این ایستگاه میتوانید به مراکز خرید معروف استانبول مانند فروم استانبول و ایکیا سر بزنید. ایستگاه بعدی آکسارای نام دارد که شما را در میدان آکسارای پیاده میکند و شما میتوانید به بازدید از مغازه های ارزان فروش پوشاک موجود در این میدان بروید.

بعد از دیدن این میدان، با پیاده شدن در ایستگاه توپکاپی اولوباتلی و زیتون بورنو، بازدید از خیابان مرتر جاذبه های زیادی برای شما دارد. ایستگاه های آتاکوی شیرین اولر و مرتر و باهچه لی اولر هم از نظر تقاطع با متروبوس مهم و شلوغ هستند. آخرین ایستگاه مهم تو این خط مترو ایستگاه بایرام پاشا مال تپه است که کنار مرکز خرید آکسیس می‌ایستد.

خط مترو M2 و جاهای دیدنی استانبول با مترو

خطوط مترو استانبول و سرگرمی های هر کدام

دومین خط متروی مهم شهر استانبول برای گردشگران خط مترو M2 است که مسیری پربازدید را برای توریست ها دارد. اولین و مهم ترین و شناخته شده ترین ایستگاه این خط مترو ایستگاه تکسیم است که شما را به میدان تکسیم استانبول میرساند. در این ایستگاه میتوانید با استفاده از فونیکولار با استفاده از اسکله کاباتاش، به گشت با کشتی برید. همچنین اگر علاقه ای به خرید کردن دارید بهترین مراکز خرید استانبول در این ایستگاه وجود دارد که می توانید بهترین ساعت را در آنجا بگذرانید.

وقتی قبل از سفر با این مراکز آشنا شوید بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی به سفر خودتان ادامه خواهید داد.

دومین ایستگاه مهم این خط مترو، ایستگاه استانبول وزنیجیلر یونیورسیتی است. در این خط میتوانید در منطقه زیبای لاله لی آکسارای پیاده شوید. ایستگاه بعدی ایستگاه هالیچ هست این ایستگاه علاوه بر اینکه خودش بسیار زیباست شما را نزدیک به اسکله امینونو کره و شما میتوانید با کمی پیاده روی به راحتی به این اسکله برسید. همچنین در نزدیک این ایستگاه میتوانید با استفاده از تله کابین به بام عشاق بروید و از بلندی لذت ببرید. در بهترین زمان سفر به ترکیه میتوانید حسابی از این اسکله ها لذت ببرید.

و در انتها بهترین سفر درون شهری با مترو استانبول داشته باشید

مترو یکی از بهترین وسایل نقیله برای رفت و آمد در سفر به حساب می آید. به سادگی و با کمترین هزینه می توانید در شهر استانبول سفر درون شهری داشته باشید. با توجه به اینکه کرایه وسائل نقلیه در شهر استانبول بسیار بالا است می توان با سوار شدن در مترو هزینه سفر را نصف کنید. براحتی می توانید تمام جاهای دیدنی شهر استانبول را در کمترین زمان ممکن با قطارهای شهری سفر کنید. اما بهترین کار این است که قبل از سفر به استانبول با نقشه متروی این شهر آشنا شوید و مدیریت زمان در سفر را داشته باشید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران

سلام مقاله خیلی خوب و مفید بود لطفا اگر میشه برای سهر دیگه ترکیه هم بنویسد

    سلام ممنون بله در آینده مطالب مرتبط هم می نویسیم پیشنهاد می کنم به ترک مگ سر بزنید. اگر در مورد سفر به آنتالیا و تمام جزئیاتش مطالب بیشتری دوست دارید بدانید به صفحه مرتبط ان سر بزنید.

سلام من نقشه مترو استانبول رو دانلود کردم ولی چیزی ازش سر در نمیارم. میشه لطفاً بگید کلا نقشه مترو استانبول چندتا خط داره؟

    سلام کاربر عزیز،
    مترو استانبول از ۶ خط مترو کلی تشکیل شده که این ۶ زیر مجموعه های زیادی دارند. با دانلود نقشه مترو استانبول میتونید به طور دقیق این خط ها رو مشاهده کنید.

سلام اینکه گفتید مترو استانبول ۲ تا خط داره درست نیست، من نقشه مترو سال ۲۰۱۹ رو دانلود کردم و خیلی بیشتر از این خط داره. اصلاً نقشه اش ی جوریه معلوم نیست چی به چیه

    سلام نسترن عزیز،

    بله درست میفرمایید مترو استانبول خیلی با مترو تهران فرق داره و این سردرگمی شما به خاطر این تفاوت هست. ولی وقتی وارد مترو بشید خیلی راحت میتونید راهتون رو پیدا کنید.

سلام من میخواستم بدونم هزینه تاکسی استانبول جقدر هست؟ یعنی اینقدر گرونه که همه میخوان با مترو استانبول همه جا برن |)