حقایقی که در مورد مقبره آتاتورک آنکارا تا به حال نشنیده اید

5623 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

پیشرفت شهر آنکارا فقط مربوط به همین حالا نیست بلکه افرادی از گذشته وجود داشته اند که با شجاعت و عشق کمک کرده اند که کشورش رشد و توسعه پیدا کند. این افراد نشانی از قدرت؛ زیرکی، توانمندی و وطن پرستی در خونشان وجود دارد.

هیجان انگیزترین اتفاق این است که در سفر بخواهید با مردان قوی و قدرتمند آن شهر آشنا شوید. ترکیه پر از این مردان با غیرت و قدرتمند که می توانید از دیدن و شنیدن داستان های آن حیرت زده شوید.

اگر همسفر ما هستید قرار به مقبره آتاتورک آنکارا سفر کنیم و با تمام جزئیات آن شما را آشنا کنیم. با تاریخی ترین مجموعه در آنکارا آشنا خواهید شد.

معرفی کامل آتاتورک کبیر

چه زمانی یک چهره در کشور محبوب و مشهور می شود؟  چرا باید با آن آشنا بشیم؟ مردان و زنان بزرگ در دنیا زیاد هستند و کمتر کسی آشنایی با آنها دارد. آتاتورک هم یکی از همان مردان بزرگی است که موجب شد تا در کشور تغییر و تحول بزرگ اتفاق بیافتد. خب شاید از خودتون سوال کنید چه کاری انجام داد؟ اول اجازه بدید یک بیوگرافی از نخستین رئیس جمهور ترکیه برای شما بگویم.

مصطفی کمال آتاتورک در سال ۱۸۸۱ در کشور یونان به دنیا آمد، البته در گذشته شهر سالونیکا یا یونان حاضر جز کشور عثمانی بوده است. بعداز جنگ های که در آن کشور انجام شد و عثمانی یا ترکیه تقسیم شد و شهر سالونیکا هم جزء یونان قرار گرفت.

مقبره آتاتورک آنکارا

مصطفی آتاتورک در یک خانواده با سطح متوسط با ملیت ترک و مسلمان بزرگ شده است. همین باعث شد که تمام تلاش خودش را برای رشد و توسعه کشورش کند. در دوران مدرسه پسری بسیار باهوش و تیز بینی بود برای همین لقب کمال آتاتورک را به آن داد شد.

زندگی آتاتورک زمانی تغییر کرد که مکتب مذهبی را رها کرد و در یک مدرسه دولتی شروع به تحصیل کرد. بعد ازآن وارد دانشکده جنگ شد و از آن زمان به بعد دردانشکده ستاد  ادامه داد و در سال ۱۹۰۵  فارغ التحصیل شد.

حس عجیبیه وقتی به طور ناخواسته مسیر خودتون عوض کنید. با چیزهای مواجه می شوی که تا عمر چندین و چند سالتان ندیده اید. جنگی که بین عثمانی و روس اتفاق افتاد و شکست بدی را به شوروی زد. از همان زمان به بعد لقب پاشا را به آن دادن که مقام ژنرالی دست پیدا کرده بود.

قهرمانی آتاتورک زمانی صورت گرفت که شهر استانبول بدست انگلیس، فرانسه و ایتالیا افتاد و پاشا این شهر را از دست این کشورها بیرون آورد. در سال ۱۹۲۳ با کمک ملی گرایان و گروه های مبارز جمهوری ترکیه را پایه گذاری کرد. بعد از آن مردم ترکیه او را به عنوان رئیس جمهور ترکیه شناختند و تا زمان مرگش در همین سمت باقی ماند.

کارهای بزرگ دیگر که مصطفی کمال آتاتورک انجام داد شامل موارد زیر است.

  • مبارزه با روحانیان
  • ترویج ملی گرایی
  • جدایی دین از سیاست
  • حق رای زنان
  • تغییر خط از عربی به ترکی استانبولی
  • پایان دادن به جدل بین مسلمان و مسیحیان در باره مسجد ایاصوفیه

در نهایت پس از اینکه رسالت خودش را در شهر ترکیه به پایان رساند؛ در سن ۵۸ سالگی براثر بیماری کبد جان باخت. مقبره آتاتورک یکی از بهترین مکان های دیدنی آنکارا به حساب می آید و یک مکان معنوی برای افرادی که این مرد را میشناسند است.

چرا در سفر به آنکارا به مقبره آتاتورک سر بزنیم؟

آنکارا یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه است،جاهای دیدنی آنکارا بسیار زیاد است و می توانید خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید. یکی از این مکانها مقبره آتاتورک در ترکیه است.

نمای داخلی از مقبره آتاتورک آنکارا

آنکارا یک مرکز سیاسی که کمتر برای تفریح به این شهر می روند. مکان های آنیت کابیر، مصطفی کمال آتاتورک محبوب ترین و مشهورترین دیدنی شهر استانبول است و هرسال مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید به آنجا سر می زنند.

آشنایی با نمای داخلی مقبره  آتاتورک

بعد از مرگ آتاتورک یک مقبره بسیار زیبا و بزرگ در شهر آنکارا برای اولین رئیس جمهور ساختند. زمان ساخت این مقبره حدود ۴سال طول کشید اما طراحی و معماری عالی را برای آن در نظر گرفتند.

مقبره آتاتورک تنها فقط یک آرامگاه نیست بلکه بخش های مختلفی را هم برای آن ساخته اند، حتما ما را همراهی کنید تا کل مقبره را برای شما معرفی کنیم. همان ابتدا که وارد ساختمان می شوید با یک عظمت حیرت انگیز روبرو خواهید شد؛ ارتفاع این ساختمان حدودی ۲۷ متر است که می توان حدس زد که به چقدر هیبت دارد.

نماهای دیدنی مقبره آتاتورک

تمام مکان های داخل محوطه بسیار زیبا و دوست داشتنی است که افراد بسیاری را به خودش جذب کرده. از جمله این مکان ها جاده شیرها، میدان مراسم، مزار، کتابخانه و چندین جای فرهنگی عالی که برای مسافران بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

اگر در جشن های ملی به این مکان بروید حتما با ازدحام جمعیت روبرو خواهید شد و همه در حال پایکوبی و شادی هستند

مقبره آتاتورک آدرس

برای رفتن به این مکان دیدنی می توانید به منطقه چانکایا در آنکارا بروید. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر می توانید به  مدت ۲ تا ۳ ساعت به این مکان بروید. وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس هم وجود دارد اما با مترو هم می توانیدبه آتاتورک بروید اما حدود ۶۰۰ متر پیاده روی دارد.

هیچ گونه هزینه برای بازید از این جای ارزشمند از شما گرفته نخواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۰۳۱۲-۲۳۱۷۹۷۵ تماس بگیرید.

در انتها در آنکارا خوش بگذرانید

مقبره آتاتورک یکی از بهترین مکان های دیدنی ترکیه به حساب می آید؛ جذابیت این مکان به قدری زیاد است که مسافران زیادی را به خود جذب کرده است و سالانه به این کشور سفر می کنند.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران

ميشه لطفا در مورد كافه و رستوران هاى انكارا بيشتر مطلب بگذاريد