۸ تا از بهترین جاذبه های دیدنی آنکارا فراموش نکنید

5139 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین جاذبه های دیدنی آنکارا ترکیه

آنکارا دومین شهر بزرگ در کشور ترکیه و پایتخت این کشور آسیایی-اروپایی است. آنکارا یکی از بهترین شهر های ترکیه برای گذراندن تعطیلات خانوادگی، سفر، دیدار از جاذبه های تاریخی و البته طبیعی است. آنکارا جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و در ادامه با معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی آنکارا با شما همراهیم.

جاهای دیدنی آنکارا، جاذبه هایی بی نظیر در سفری خارجی!

از آنجا که آنکارا پایتخت کشور ترکیه است به لحاظ استراتژیک دارای اهمیت بسیار زیادی است. اما آنکارا به لحاظ راه های ارتباطی هم قطب حمل و نقل کشور ترکیه به حساب می آید و نقش این شهر در دل کشور پهناور مردم ترک را تقویت می کند. نام پیشین ترکیه آنقوره بوده است و قدمتش حتی به تمدن هاتیها و عصر برنز هم می رسد.

جاهای دیدنی آنکارا، مسجد کوجاتپه

شواهد به دست آمده این چنین نشان می دهد که مردمانی پیش از هزاره دوم قبل از میلاد مسیح نیز در این منطقه سکونت داشته اند. آنکارا جاذبه های بسیار زیادی دارد و از جمله شهرهایی در دنیاست که هرکسی باید یکبار از آن دیدن کند. اما جاذبه های دیدنی آنکارا در کشور ترکیه تنها محدود به جاذبه های دیدنی اش نیست.

مراکز خرید بسیار زیاد و معروفی هم در ترکیه وجود دارند که هیچکس دست خالی از آنها برنمی گردد. در ادامه با معرفی بهترین جاهای دیدنی آنکارا با شماییم.

مقبره آتاتورک در آنیپ آنکارا، مهمترین جاذبه تاریخی آنکارا

مقبره آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، در بخش آنیپ شهر آنکارا و برروی یک تپه قرار دارد که مهمترین جاذبه دیدنی کشور ترکیه و شهر آنکاراست. ساخت این بنا در سال ۱۹۴۴ آغاز شد و در سال ۱۹۵۳ به اتمام رسید. به غیر از اهمیت بالایی که شخصیت آتاتورک در بین مردم کشور ترکیه دارد، معماری این بنا در شهر آنکارا نیز منظره ای بسیار خاص و دیدنی دارد.

مقبره آتاتورک، موزه آتاتورک در آنکار ترکیه

معماری بنای مقبره آتاتورک آنکارا ترکیبی از هنر سنتی و مدرن مردم این کشور است و در طی سال های بنایی بی رقیب در کشور ترکیه بوده است. در این مقبره یک موزه نیز وجود دارد که نوشته ها، نامه ها و لوازم متعلق به آتاتورک در آن به نمایش گذاشته شده است.

این مقبره و موزه در تمام روزهای هفته برای بازدید باز است و تنها در روزهای دوشنبه امکان دیدار از این مکان وجود ندارد.

موزه فضای باز آلتین کوی آنکارا، بهترین موزه تاریخ ترکیه

موزه فضای باز آلتین کوی Altinkoy Open Air Museum یکی از بهترین جاهای دیدنی در آنکارا است و اگر به تاریخ و تمدن مردمان دیگر سرزمین ها علاقه دارید، این موزه تاریخی در آنکارا بهترین مکانی است که می توانید پیدا کنید. در موزه Altinkoy Open Air Museum فضایی به وجود آمده است تا زندگی مردمان صدسال پیش در این شهر به نمایش گذاشته شود.

موزه فضای باز آلتین کوی آنکارا

تمام بناهای موجود در این موزه ساختمان هایی هستند که در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند و امروزه به صورت مکانی برای آشنایی با فرهنگ و زندگی گذشتگان شده اند.

دریاچه موگان، زیباترین دریاچه طبیعی در شهر آنکارا

دریاچه موگان آنکارا در جنوب شهر  که یک دریاچه ای کوچک اما بسیار زیبا و پرطرفدار در شهر است. شهر گل باشی در ۲۰ کیلومتری جنوب آنکارا قرار داشته و بخاطر زیبایی چشمگیری که دارد، تبدیل به یکی از مکان های توریستی و پرطرفدار برای گردشگری شده است.

دریاچه موگان آنکارا در ترکیه در گلباشی آنکارا

در امتداد دریاچه رستوران ها و کافه های بسیاری نیز بنا شده تا اسباب آسایش بازدیدکنندگان فراهم شود. همچنین مکان ها و کمپ های ماهی گیری نیز در این منطقه برای علاقمندان وجود دارد. به غیر از ماهی، صید خرچنگ در این منطقه از شهر آنکارا رواج بسیاری دارد.

معبد آگوستوس روم در آنکارا، تجلی زیبایی از یک بنای رومی

اگر با تاریخ کشور ترکیه آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که این کشور در سال های دور تحت تسلط امپراتوری قدرتمند روم باستان بوده است. در شهرهای مختلف ترکیه آثار و بناهای بسیاری از دوره رومی ها وجود دارد و می توانید در بسیاری از شهرهای مهم ترکیه نمونه هایی از آنها را ببینید.

معبد آگوستوس روم در آنکارا ترکیه

معبد آگستوس در شهر آنکارا پس از فتح آناتولی مرکزی به وسیله امپراتوری روم و سال ها پیش از میلاد مسیح ساخته شد. تاریخ معبد آگستوس به قرن دوم باز می گردد و از ساختمان های مهم زمان خود بود، تا اینکه در قرن پنجم بیزانسی تغییر کاربری داده و تبدیل به یک کلیسا شد. این بنا در منطقه یولوس و در نزدیکی مسجد حاجی بایرام قرار دارد.

تئاتر رومی آنکارا، سینمای تاریخی رومیان!

یکی دیگر از بناهای رومی که در شهر آنکارا بجا مانده است، تئاتر رومی آنکاراست. این بنا تا سال ها کشف نشده بود و در طی حفاری هایی که در سال های ۱۹۸۲ صورت می گرفت، کشف شد. با پیدا شدن اولین شواهد حفاری های جدی از سال ۱۹۸۳ آغاز شد و آثار تاریخی و مجسمه های بسیاری در آن کشف شد.

تئاتر رومی آنکارا، اثری بجا مانده از یونان باستان در آنکارا

براساس بررسی های تاریخ شناسان قدمت این بنا به قرن دوم پس از میلاد برمی گردد و  در نمونه های یکی از باشکوهترین تئاترهای تاریخی دنیاست. در بخش هایی که محل قرارگیری تماشاچیان بوده است، همچنان عملیات حفاری و کشف درحال اجراست.

قلعه آنکارا، ارگی قرون وسطایی با هزار سال قدمت

قلعه آنکارا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و بسیار مهم در شهر آنکاراست که علاقمندان بسیاری دارد. این قلعه در بالای تپه ای در محله اولوس قرار دارد و همانند بام شهر، منظره ای بسیار دیدنی از آنکارا برای شما به وجود می آورد. قدمت قلعه آنکارا به هزار سال می رسد و ورودی آن نزدیک به برج ساعت است.

قلعه آنکار بنایی هزار ساله در ترکیه

اگر به دنبال بهترین منظره از شهر آنکارا هستید، بهترین مکانی که می توانید پیدا کنید قلعه آنکاراست و حتی باید گفت بدون دیدار از این جاذبه سفرتان کامل نمی شود. قلعه آنکارا را باید یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری آنکارا نیز معرفی کنیم.

موزه جنگ استقلال، محل برگزاری اولین نشست ملی ترکیه

این موزه در میدان اولوس قرار دارد و از مهمترین بناهای آنکار به حساب می آید. ساختمان این موزه در خلال سال های ۱۹۲۱ و ۱۹۲۲ محل برگزاری و تصمیم گیری در مورد جنگ استقلال ترکیه بوده است و اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین در این موزه تندیس هایی از روسای جمهور پیشین ترکیه نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه جنگ استقلال، محل برگزاری اولین نشست ملی ترکیه

موزه جنگ آنکارا اثرگذارترین جاذبه تاریخی در شهر است و تصاویر و مجسمه های تاریخی بسیاری در آن وجود دارد. اگر علاقمند به تاریخ هستید، یکی دیگر از بناهایی که حتما باید از ان دیدین کنید همین موزه جنگ استقلال آنکاراست.

مسجد کوجاتپه، یکی از بزرگترین مساجد جهان در آنکارا

مسجد کوجاتپه Kocatepe Cami بزرگترین مسجد آنکارا است و در فهرست بزرگترین مساجد دنیا نیز نام خود را به ثبت رسانده است. ساخت این بنا ۲۰ سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۹۸۷ عملیات احداث آن به پایان رسید. شهرت مسجد کوجاتپه فقط در حد شهر آنکارا نیست و به عنوان یکی از جاذبه های اثرگذار کشور ترکیه نیز شناخته می شود.

مسجد کوجاتپه، بزرگترین مسجد جهان در ترکیه

در بحث وسعت این بنا باید گفت که طرفیتی ۲۴ هزار نفره دارد و سبک طراحی اش نیز معماری عثمانی است. حتی اگر تابحال به کشور ترکیه سفر نکرده باشید اما حتما تصویری از این بنا دیده اید، پس توصیه می کنیم در سفر به آنکارا حتما از این بنای زیبا نیز دیدن کنید.

همانطور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی آنکارا محدود به این موارد نیست و به خصوص در بحث جاذبه های تاریخی، مکان های زیبای بسیار زیادی در شهر آنکارا وجود دارد. در این مقاله تنها به ذکر نام تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آنکارا اکتفا کردیم و در مقالات بعدی بیشتر در مورد جاذبه های دیدنی آنکارا و کشور ترکیه صحبت خواهیم کرد.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران