استانبول‌گردی با طعم ۱۵ تا از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی استانبول

3204 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آشنایی با غذاهای خیابانی استانبول

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر رستوران‌گردی و خوردن غذاهای محلی شهرها و کشورهای مختلف است. در سفر به استانبول با دیدن جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی این شهر، می‌توانید با نوش جان کردن غذاهای لذیذ و محلی ترکیه جذابیت گشت‌و‌گذار خود را چند برابر کنید. غذاهای خیابانی استانبول شهرت زیادی دارند؛ چون در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی این شهر در کوتاه‌ترین فاصله‌ها می‌توانید بوفه‌های طبخ و فروش غذا را ببینید که گردشگران زیادی را به خاطر عطر و بوی غذا به خود جذب کرده‌اند. در این مقاله از ترک مگ همراه ما باشید تا با ۱۵ تا از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی در استانبول آشنا شوید.

۱٫ گزلمه ترکی، خوشمزه‌ترین غذای خیابانی استانبول

بعد از گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها، مراکز تجاری و جاهای تفریحی استانبول خوردن یک میان وعده سبک و پر انرژی می‌تواند خستگی را از شما دور کند. یکی از این خوراکی‌های خوشمزه گزلمه بوده که یک نان محلی و متعلق به منطقه آناتولی است. گزلمه یک نوع خمیر است که داخلش با گوشت و سبزیجات معطر پر می‌شود. این غذای خوشمزه در بوفه‌ها و رستوران‌های شهر استانبول طبخ و سرو می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

گزلمه، غذایی پرفروش در بوفه‌ها و خیابان‌های استانبول

۲٫ ساندویچ ایسلاک برگر، متفاوت‌ترین برگر دنیا در قلب ترکیه

ایسلاک برگر به معنی ساندویچ خیس بوده و دلیل این نام‌گذاری رطوبت نان ساندویچ است. قبل از سرو ایسلاک برگر، داخل نان سس گوجه و پیاز قرار می‌دهند تا طعم آن‌ها با نان مخلوط شود. سپس نان را برای پخته شدن درون یک محوطه شیشه‌ای می‌گذارند. در سفر به ترکیه و استانبول می‌توانید این ساندویچ خوشمزه را نوش جان کنید.

تجربه طعمی متفاوت از برگر با ایسلاک برگر در استانبول

۳٫ بورک ترکیه‌ای، غذایی لذیذ و سبک در استانبول

صبحانه‌های ترکیه شهرت خاصی دارند و سر میز هر نوع خوراکی اشتها برانگیز و پر انرژی دیده می‌شود. بورک ترکیه‌ای یکی از خوراکی‌هایی است که در صبحانه دیده می‌شود. برای درست کردن آن موادی مانند پنیر و سبزیجات را بین خمیرهای نازک قرار داده و سرخ می‌کنند. خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین بورک‌های ترکیه را می‌توانید در بوفه‌ها و بهترین رستوران‌های استانبول بخرید و یک روز پر انرژی را آغاز کنید.

۴٫ ساندویچ بالیک اکمک، غذای دریایی و لذیذ اهالی ترکیه

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ بالیک اکمک استانبول را از دست ندهید. این ساندویچ که از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی استانبول هم به شمار می‌رود از ماهی سرخ شده تهیه می‌شود. طعم و بوی خوش ماهی سرخ شده در کره با تماشای منظره تنگه بسفر خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول را در ذهن شما ثبت خواهد کرد.

ساندویچ بالکیک اکمک مناسب برای طرفداران غذاهای دریایی

۵٫ شاه بلوط بو داده شده، تنقلاتی پرطرفدار در روزهای سرد استانبول

یکی از خوراکی‌های محبوب در روزهای تابستانی استانبول ذرت است. اما با شروع فصل سرما شاه بلوط بو داده شده جای بلال را می‌گیرد. بوی شاه بلوط تفت داده شده در سرمای استانبول لحظه‌های دلچسبی را برای عابرین و گردشگران خلق می‌کند که فراموش کردنی نیست.

شاه بلوط بو داده شده، ویژه روزهای زمستان در استانبول

۶٫ میدیه دولما، طعم فراموش نشدنی دلمه صدف

اگر به خوردن غذاهای جدید علاقه دارید، میدیه دولما را حتما امتحان کنید. میدیه دولما یکی از غذای ترکیه‌ای است که در دکه‌های فروش غذای خیابان‌های استانبول به وفور دیده می‌شود. این غذا با ترکیبی از برنج و صدف دریایی طبخ می‌شود.

میدیه دولما، غذای دریایی محبوب در بهترین رستوران‌های استانبول

۷٫ ایچلی کوفته، یک میان وعده و غذای اصیل ترکیه‌ای

بعد از ساعت‌ها گردش و برای تجدید قوا به یک میان وعده مقوی نیاز خواهید داشت. اگر در خیابان‌های استانبول کمی دقت کنید دکه‌هایی را می‌بینید که ایچلی کوفته می‌فروشند. این کوفته‌های خوشمزه مخلوطی از برنج و گوشت است که در یک خمیر نازک پیچیده و سرخ شده‌اند.

۸٫ تانتونی ترکی، غذایی محبوب بین اهالی استانبول

یکی از ویژگی‌های غذاهای خیابانی در استانبول این است که پاسخگوی هر ذائقه‌ای هستند. تانتونی که یک ساندویچ ترکیه‌ای است طعم بسیار تندی دارد و برای طعم دادن به آن از ادویه‌های بسیاری استفاده می‌کنند. برای درست کردن تانتونی موادی مانند گوشت، گوجه فرنگی،‌ فلفل و سبزیجات را داخل نان لواش قرار می‌دهند. البته تانتونی‌های معمولی هم که طعم تندی ندارند سرو می‌شوند و انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به سلیقه شما دارد.

تانتونی، یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در بوفه‌های خیابانی استانبول

۹٫ ساندویچ دوروم، یک میان وعده لذیذ

ساندویچ دوروم یکی از میان وعده‌هایی است که در استانبول و خصوصا میدان تکسیم به وفور دیده می‌شود. دلیل این محبوبیت حجم و طعم این ساندویچ است. برای درست کردن دوروم از گوشت مرغ یا گوشت قرمز به همراه سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود.

۱۰٫ آچما، دونات سنتی و مخصوص ترکیه

آچما یکی از میان وعده‌های سرد استانبول است که در حقیقت نوعی نان به شمار می‌رود. آچما به‌عنوان دونات مخصوص ترکیه نیز معروف است و از نان‌های دیگر روغن و لطافت بیشتری دارد. خوردن آچما در کنار یک چای تازه دم، طعم خوش این دونات سنتی را بیشتر می‌کند.

آچما، نان سنتی و محلی ترکیه

۱۱٫ سیمیت، پرطرفدارترین نان برای شروع یک روز زیبا در استانبول

سیمیت یکی از نان‌های ترکیه است که به کشور ما هم راه پیدا کرده. این نان‌های خوشمزه پوشیده از کنجد سرخ شده‌اند و شکل حلقه‌ای و گیس بافت دارند. بیشتر اهالی استانبول صبح خود را با سیمیت‌های ترد و تازه شروع می‌کنند. این نان‌ها هم به تنهایی طعم خوبی دارند و هم در کنار غذاهای مختلف قابل استفاده هستند.

۱۲٫ لهمجون ترکیه، معروف‌ترین غذای خیابانی در استانبول

لهمجون یا لحم‌عجین که به پیتزای ترکیه‌ای هم معروف است یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی در استانبول بوده که در رستوران‌ها هم سرو می‌شود. این غذا از نظر ظاهری خیلی به پیتزا شبیه است و در پخت آن از گوشت، گوجه فرنگی، پیاز، جعفری و فلفل استفاده می‌شود.

لهمجون معروف به پیتزای ترکیه، غذایی اصیل و خوش طعم

۱۳٫ پیده ترکی، خوش‌مزه‌ترین غذای ترکیه‌ای محبوب ایرانی‌ها

یکی از غذاهای معروف ترکیه‌ای پیده است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. در هنگام سفر به استانبول می‌توانید این غذا را با طعم اصیل ترکی در کنار بوفه‌های غذای این شهر دوست داشتنی نوش جان کنید. پیده شکل‌های مختلفی دارد اما معروف‌ترین مدل آن با شکل قایقی است که با پنیر پیتزا، انواع مختلفات، سس‌ها و ادویه‌ها پر شده است.

۱۴٫ دونر کباب، غذای بین‌المللی و پرطرفدار ترکیه‌ای

دونر ترکیه نیاز به معرفی ندارد چون این غذا به ذائقه ایرانی‌ها خوش آمده است و همه آن را به اسم کباب ترکی می‌شناسند. دونر کباب از لایه‌های فشرده گوشت طعم‌دار شده با ادویه‌های مخصوص طبخ می‌شود. در ترکیه دونر کباب را با برنج به‌عنوان غذای اصلی سرو می‌کنند. در خیابان‌های استانبول می‌توانید این غذای لذیذ را همراه با نان به‌عنوان یک میان وعده میل کنید.

دونر کباب، غذای محبوب و بین‌المللی ترکیه

۱۵٫ کباب، خوشمزه‌ترین غذای خیابانی در استانبول

در کشور ترکیه هم مانند ایران تنوع کباب به وفور دیده می‌شود. دلیل این موضوع مهارت ترک‌ها در پخت کباب است. اسکندر کباب، آدانا کباب، پاتلیجان کباب و شیش کباب از معروف‌ترین انواع کباب یا Kebap در ترکیه به شمار می‌روند.

اسکندر کباب، یکی از معروف‌ترین مدل‌های کباب‌ در استانبول

کدام‌یک از غذاهایی که در این مقاله معرفی کردیم مورد علاقه شما قرار گرفت؟ آیا تا کنون این غذاها را در ایران یا استانبول میل کرده‌اید؟ اگر تجربه سفر به ترکیه و خوردن غذاهای خیابانی استانبول را به همراه گردش در این شهر اوراسیایی دارید در پایین همین صفحه با خوانندگان ترک مگ به اشتراک بگذارید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران