غار کارائین آنتالیا؛ جذابترین مکان دیدنی در آنتالیا

3742 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آنتالیا؛ شهری پر از اسرار

آنتالیا یکی از شهرهای پر از مکانهای دیدنی و تفریحی است که سالانه گردشگران زیادی را به خودش جذب می کند. یکی از مهم ترین مناطق دیدنی، غار کارائین در شهر انکاراست که در ادامه تمام شگفتی های غار را برای شما توضیح خواهیم داد.

آنتالیا؛ محبوب ترین شهر در ترکیه

آنتالیا شهر ساحلی و البته اسرار آمیز  کشور ترکیه است که در وسط آب های مدیترانه قرار دارد. آنتالیا یک منطقه بسیار زیبا و تمام عیار است که مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خودش جذب کرده است.

جاهای دیدنی شهر آنتالیا به قدری زیاد است که مسافران در سفر یک هفته ای نمی توانند از آن مکان ها دیدن کنند. وقتی بهترین جاهای جذاب و گیرای آنتالیای را بشناسید می توانید به جاهای تفریحی در آنتالیا بروید و مفیدترین زمان را در سفر بگذرانید.

با غارکارائین در آنتالیا بیشتر آشنا شوید

غارکارائین آنتالیا یکی از قدیمی ترین مکانها در کشور ترکیه  است که در حدود ۲۵۰۰ سال پیش مردم در آنجا زندگی می کردند. این غار در ۲۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد که به عنوان جذابترین مکان در این شهر شناخته شده است.

در بزرگراه بوردور-کوکوتلی به سمت شمال آنتالیا حرکت کنید سمت راست جاده به تابلو کارائیب خواهید رسید. برای رسیدن به در ورودی غار کارائین حدود ۱۵ دقیقه یک مسیر شیب دار سنگی را بالا بروید.

به آنجا رسیدید می بینید که هنوز باستان شناسان در حال حفاری و کشف این منطقه هستند و  شما را حیرت زده خواهد کرد.

بهترین ویژگی غارکارائین آنتالیا کدام است

غار کارائین  آنتالیا جز قدیمی ترین آثار تاریخی کشور ترکیه به حساب می آید که قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد. یکی از ویژگی های اصلی این غار، شهر کوچک در دل طبیعت است که بهترین جا برای زندگی مردمان گذشته بوده است.

غار کارائین آنتالیا، مهم ترین مکان دیدنی

بعد از حمله یونانیان و تصرف کشور ترکیه این غار به یک مکان مذهبی تبدیل شد که رومیان غار را به شکل دلخواه با سنگ های خاص تزئین کردند.

کدام یک از باستان شناسان برروی غار تحقیقات انجام دادند

پروفسور اسماعیل کلیچ از دانشگاه آنکارا (Ankara University)تحقیقات اولیه برروی غار کارائین را شروع کرد، بعد از یک مدت دست از تحقیق برداشتند و به یک تیم تحقیقاتی خبره سپردند. سرپرست تیم دوم تحقیقات به نام ایشین یالچین کایا است که آخرین تحقیقات در سال های ۱۹۸۵   تا ۲۰۰۸ انجام دادند.

از راهنمای غار برای بازدید بهتر استفاده کنید

برای ورود به غار کارائین باید بلیط خریداری کنیم که حدود قیمت ۵ لیر ترکیه است. زمان بازدید از غار ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر (در زمستان آخرین بازدید ساعت ۵ عصر) می باشد.

بهترین جای دیدنی ؛ غار کارائین آنتالیا

وسایلی که باید همراه خودتان  در بازدید از غار همراه خودتان ببرید؛ کرم ضد آفتاب، بطری آب، کسیه خواب، چراغ قوه و کفش کوه نوردی را همراه خودتان داشته باشید. داخل غار کمی تاریک است و برای اینکه بتوانید جلوی پای خودتان و داخل غار را ببینید بهتر است که از چراغ قوه استفاده کنید.

نکته مهم: در داخل غار آب های روان رد می شوند پس زمین غار بسیار لیز است و مواظب باشید که زمین نخورید.

یک چیز خیلی مهم دیگری هم یادآوری کنم که اگز از جاهای تاریک می ترسید به هیچ عنوان این مکان را پیشنهاد نمی کنم زیرا هیچ راه برای بازگشت وجود ندارد.

آدرس غارکارائین آنتالیا

غار کارائین در ۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار گزفته است که این جای دیدنی در نزدیکی روستای (Yagca) قرار دارد. هیچ گونه دسترسی از طریق وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد و حتما با ماشین شخصی و تاکسی به این مکان بروید.

هزینه تاکسی در ترکیه بسیار بالا است همین موجب شده است که حدود ۱۳۰ لیر برای رسیدن به این مکان پرداخت کنید.

دیگر جاهای دیدنی آنتالیا

از دیگر مکان های تفریحی می توان به موزه باستان شناسی آنتالیا، منطقه کمر، شهر تاریخی کاله ایچی، ساحل های آنتالیا، اسکله تاریخی آنتالیا، جزیزه موش، دروازه هاردیان، آبشار دودن، پارک های آبی آنتالیا و موزه های شهر آنتالیا(مینی سیتی، خانه آتاتورک، سونا اینان کرک، اسباب بازی)  اشاره کرد.

و لذت سفر به آنتالیا چندین برابر کنید.

هیجان انگیزترین سفر را با تجربه ای دیدن تاریخ یک کشور چندین برابر کنید. غار کارائین یکی از مهیج ترین و جالب ترین مکان ها در آنتالیا است. این مکان دیدنی قدمتی پر از اشیاء قدیمی است که برای اینکه از آنها حفظ شود به موزه بین المللی تحویل داده شده است.

آنتالیا مکان های دیدنی آنتالیا

نظرات کاربران