موزه باستان شناسی آنتالیا؛ تاریخی ترین مکان آنتالیا

3731 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا در فاصله ۱٫۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و دارای چندین بخش موضوعی مختلف بر حسب دوران های حکومتی ترکیه است. بخش های مختلف موزه باستان شناسی آنتالیا عبارتند از  عصر حجر، رومی و عثمانی. در ادامه با معرفی کامل موزه باستان شناسی آنتالیای ترکیه، هزینه بلیط ورودی، جای پارک و آدرس دقیق صحبت می کنیم.

معرفی کوتاه موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از قدیمی ترین موزه های ترکیه می باشد که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده است و در سال ۱۹۲۲ بعد از جنگ جهانی اول افتتاح شد. مسئولان این بنا بیان می کنند که هدف از تاسیس موزه باستان شناسی آنتالیا برای جلوگیری از غارت میراث آنتالیا توسط کشور مدیترانه از جمله ایتالیا است.

موزه باستان شناسی شهر آنتالیا

تمام اشیای گران قیمت و ارزشمند را داخل یک مسجد نگهداری کردند و پس از جنگ جهانی اول ساختمان فعلی موزه باستان شناسی آنتالیا منتقل کرده اند. موزه باستان شناسی آنتالیا دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز و ۱۴ اتاق است که هر اتاق متعلق به یک آثار باستانی است. جالبتر از همه ۵۰۰۰ اثر آناتولی  متعلق به عصر حجر، رومی و عثمانی در چند اتاق موزه قرار داده اند.

دیدن موزه باستان شناسی آنتالیا برای عموم مردم آزاد می باشد ولی عکسبرداری در این مکان ممنوع است.

یکی از مهم ترین ویژگی موزه باستان شناسی در شهر آنتالیا این است که در سال ۱۹۸۸ جایزه ویژه انجمن اروپا را از آن خود کرده است.

معماری و ساخت موزه باستان شناسی آنتالیا در ترکیه

ساختمان موزه باستان شناسی توسط ماهرترین معماران ترکیه طراحی شده است. قبل از ورود به ساختمان موزه باستان شناسی دو تا دیوار با سبک معماری ترکی اصیل ساخته اند که جلوه ی زیبای به ساختمان داده شده است. خانه‌های قدیمی در ترکیه بصورت اتاق های تو در تو در کنار هم قرار می گرفتند این ساختمان هم مانند سبک ترکی ساخته شده است.

آشنایی با فرهنگ ترکیه در موزه باستان شناسی انتالیا

از دیگر بنای ایجاد شده در آن می توانیم به یک مرکز حفاری بین المللی اشاره کرد. در این بخش به کارهای تحقیقاتی به وسیله باستان شناسان ترک، آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، اتریشی، انگلیسی و کمیسیون علمی انجام می شود.

معرفی بخش های مختلف موزه باستان شناسی آنتالیا

علاوه بر معماری زیبای ساختمان موزه باستان شناسی، بخش های بسیار شگفت انگیزی از تاریخ ترکیه در این موزه ایجاد شده است. مسافران و گردشگران با دیدن موزه باستان شناسی با تاریخ و فرهنگ قدیمی ترکیه آشنا می شوند.

تالار خدایان؛ شگفت انگیزترین بخش موزه

یکی از بخش های شگفت انگیز موزه باستانی؛ تالار خدایان است. یک مجموعه از اشیا شگفت انگیز وجود دارد. در این مکان با کلی خدا آشنا می شوید که هرکدام از آنها در گذشته قدرت فرازمینی داشته اند.

در موزه باستان شناسی با خدایان یونان آشنا شوید

افرودیت(Aphrodite) ، زئوس (ZEUS)، عیب زئوس، آتنه، خدای آپولون زیبا، آرتمیس، هفایستوس، آرس، آفرودیته، هستیا، پوزیدون، هرمس، هرا و از همه مهمتر دیونیوس است.

تالار میراث فرهنگی، گردشگری، طبیعت

یک بخشی را برای آشنایی با میراث فرهنگی ترکیه در نظر گرفته اند. قسمتی بزرگ که صنایع دستی، لباس های سنتی، مصنوعات پیش ار تاریخ که مربوط به غار کارائیب و مجسمه های پیش از تاریخ مربوط به امالی، پیکره های بیزانتی و فسیل های ماقبل تاریخ وجود دارد. اما آثاری همچون اوکزنی ، سهاهویک و از همه قشنگتر پیکر زنی بسیار زیبا در آن اتاق خواهید دید.

بهترین چیزها را در موزه باستان شناسی آنتالیا تجربه کنید

همچنین در این سالن استخوان های حیوانات در دوره های مختلف زمین شناسی وجود دارد از جمله آنها می توان به مواردی همچون پوست حلزون، فسیل، پوست فرازمینی ها و سفالوپدی ها اشاره کرد.

از دیگر چیزهای جذاب در این بخش می توان به مجسمه های زره پوش اشاره کرد و یک مجسمه دیگر  از پیکر برهنه ی امپراتور هادریان است.

تالار سنگی  در موزه باستان شناسی

تالار سنگی مملو از اشیاء ماقبل تاریخ همچون نوسنگی، پارینه سنگی، میانه سنگی و عصر برنز را در آنجا نگه می دارند.

در این سالن چیزی که بیشتر از همه به چشم می خورد تکیه سنگ و استخوان‌ها حیواناتی که نسلشان منقرض شده است.

فرآیند چرمسازی یا همان برنز کردن پوست در بخشی از این سالن  در حال انجام هستند و چگونگی اجرای آنرا می توانید از نزدیک ببینید.

تالار سرامیک موزه باستان شناسی

تمرکز سالن سرامیک برروی اشیاء و آثار بسیار با ارزش است. اما برخی از آثار اوکزنی، سهاهویک هم در آن وجوددارد. از جمله این سرامیک ها می توان به سبک های کلاسیک و قدیمی، رومی و بیزانس اشاره کرد.

بقایایی جانداران زنده در موزه آنتالیا

همچنین موزائیک های در منطقه لیکیا آنکارا پیدا شده است را در این بخش نگهداری می کنند.

تالار کودکان در موزه معروف آنکارا

مهم ترین بخش در این موزه نمایش آثار تاریخی به کودکان بصورت مینیاتوری است که موجب می شود کودکان درک بهتری از تاریخ داشته باشند.

بخش فضای باز موزه آنکارا

سنگ های قدیمی بسیار بزرگ که نمی توان داخل سالن نگهداری کرد را در فضای باز موزه باستان شناسی  نگهداری می کنند که به آن باغ موزه می گویند.

تالار تئاتر بزرگترین قسمت موزه

در این تالار دو تا سالن تئاتر به نام های پرگ، تابوت ساخته شده است. در بخش سالن تئاتر پرگ اشیاء و مجسمه های از ساتیر ماسیراس(اساطیر یونانی) وجود دارد. در سالن تابوت، ثروت و دارایی هر امپراطور نشان می دهند.

آدرس موزه باستان شناسی آنتالیا

آدرس موزه باستان شناسی آنکارا

موزه باستان شناسی آنکارا در فاصله ۱٫۵ کیلومتری از شهر آنکارا قرار گرفته است. ساعت بازدید از این مکان تاریخی و فرهنگی از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر است.

و درلذت سفر خودتان را چندین برابر کنید.

با اینکه جاهای دیدنی آنتالیا بسیاز زیاد است اما پیشنهاد می کنم در سفر به آنتالیا حتما به موزه باستان شناسی سر بزنید.

آنتالیا مکان های دیدنی آنتالیا

نظرات کاربران