۳ تا از عجایب برج دختر استانبول ترکیه

5264 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
برج دختر در استانبول

چرا مسافران و گردشگران زیادی علاقمند هستند به شهر استانبول ترکیه سفر کنند؟  خب اگر از افرادی که به این شهر زیبا سفر کرده باشند بپرسید حتما اولین چیزی که از آنها می شنوید ترکیب ساختار یک شهر مدرن اروپایی با سنتی است. استانبول جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و هرکسی که وارد این شهر زیبا می شوند مجذوب تک تک این مکان ها می شود؛ همچنین این مکان ها دارای تاریخچه  و افسانه های زیبا است. مکان های شگفت انگیز این شهر نظیر موزه ایاصوفیه نماد استانبول، قصر توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و از همه مهم تر و می خواهیم در مورد شگفتی های آن صحب کنیم تا شما هم عاشق این مکان شوید؛ برج دختر استانبول است که جزو محبوب ترین مکان دیدنی به حساب می آید.  برای فهمیدن رازهای این جاذبه همراه ما شوید.

 

تاریخچه کهن ترین مکان دیدنی شهراستانبول

برج دختر در سالاجاک تنگه استانبول در دریای مرمره برروی جزیره‌ای کوچک قرار گرفته است. از دور وقتی این جزیره کوچک را نگاه می کنید یک زیبای خاص را خواهید دید. ساحل اسکودار یک دید عالی را به برج دختر داده است. اگر یک زمانی نام های دیگری نظیر آرکلا یا لیندروس و دامالیس را به جای برج دخترشنیدید تعجب نکیند؛ به تمام این نام ها معروف هست. البته یک مورد ناراحت کننده در مورد این مکان زیبا وجوددارد که در سال ۱۷۱۹ آتش گرفت اما سال‌ها بعد این مکان زیبا به شکل سنگی که دارای کیوسک شیشه‌ای  و گنبد زیبا بازسازی  شده است.

استانبول لوکس ترین شهر ترکیه

برج دختر در استانبول از گذشته تا الان کلی تغییر کاربری داده و به شکل های مختلف از این مکان زیبا استفاده کرده اند. در همان اوایل که این برج ساخته شده بود به عنوان جمع آوری مالیات کشتی تجاری، برج دفاعی و فانوس دریایی استفاده کردند. اما سالها بعد که در استانبول بیماری  وبا فراگیر شد این برج به دلیل اینکه در وسط دریا قرار گرفته است تمام بیمارانی که به وبا مبتلا شده بودند را به این مکان برای قرنطینه بردند تا حال آنها خوب شود. همچنین جالب‌ترین اتفاق این برج استفاده بصورت یک مرکز رادیویی که سرویس پخش و انتشار صدا و گفتگو را از طریق هوا  به بقیه انتقال می دهد.

یک مورد خیلی خاص که برای این برج در سال ۱۹۶۴ انجام گرفت این ساختمان تبدیل به وزارت دفاع این کشور تبدیل شد و بعد از چندین سال به شرکت های دریایی تحویل داده شد.  در حال حاضر برج به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شد.

افسانه و داستان های عجیب در مورد برج دختر استانبول

افسانه‌های عاشقی بسیاری برای این برج تعریف شده است اما هرکدام از اینها می تواند جالب باشد. یکی از این افسانه ها در مورد دختر پادشاه آن زمان است که پیش بینی کرده بودند که دخترش در اثر نیش مار کشته خواهد شد و برای همین پادشاه برای امنیت جان دخترش آنرا به برج می فرستد. بعد از سالها پادشاه برای جشن تولد ۱۸ سالگی دختر تصمیم می گیرد که به برج برود و در آنجا جشن بگیرد. خب برای جشن شیرینی و میوه هم همراه خودش می برد غافل از اینکه این در جعبه میوه یک مار بزرگ وجود دارد و همان مار جان دختر پادشاه را می گیرد که از آن زمان به بعد برج دختر معروف شد.

برج دختر در استانبول

داستان جالب دیگری هم وجود دارد که مردجوانی عاشق یک راهبه ای به نام هیرو می شود و این مرد جوان هرشب به مشعوقه خودش در برج سر می زند و راهبه برای اینکه معشوقه اش راه را گم نکند هرشب در  بلندای برج آتش روشن می کرد اما یک شب باد شدید شروع به وزیدن کرد که آتش بوسیله باد از جزیره خارج شد و پشت سر آن مرد جوان هم می رود و در تنگه بسفر غرق می شود. هیرو هم تحمل دوری آن را نداشت، دست به خودکشی می زند.

آخرین داستان جالب در مورد برج مشهور استانبول، با تال قاضی عاشق دختر حاکم شهر می شود اما خب پدر این دختر اجازه ازدواج با این دختر را نمی دهد و آنرا در قلعه  حبس می کند اما قاضی که یکی از بزرگان شهر بود به جزیره حمله می کند و با دختر حاکم شهر فرار می کند و به سمت این برج می رود.تمام این داستان براساس گفته های افراد مسن و سالمندان  نقل شده است و  افسانه های هستند که مردم شهر استانبول به آنها علاقمند هستند.

 

 نحوه دسترسی به برج جادویی شهر استانبول

حالا که متوجه شدید که داستان های شگفت انگیز این برج از چه قرار است و همچنین اهمیت موضوع را فهمیدید. علاقمند هستید به این برج بروید راه های دسترسی بسیاری برای رسیدن به آنجا وجود دارد. این برج در بخش آسیایی استانبول و منطقه اوسکودار قرار گرفته است.

زیبای برج دختر در استانبول
برای دیدن ازاین برج باید خودتان را به اسکله کاباتاش برسانید و پس از آن کمی قایق سواری به مقصد می رسید. برای بازدید از مکان زیبا نیاز به ورودی و رزو ندارد و شما می توانید در هر ساعتی که خواستید وارد برج شوید و از آنجا دیدن کنید.

 

رستورانی جذاب در وسط آب های مدیترانه

بعد از بازدید از این برج افسانه ای می توانید  از کافه و رستوران بسیار جذاب استفاده کنید. این رستوران درسه وعده غذایی از مهمان‌ها پذیرایی می کند و بهترین غذاها را سرو خواهید کرد. رستوران در بالای برج قرار گرفته و برای رسیدن به آن از پله های زیبا بالا می روید و در یک فضایی بسیار کوچک و دل انگیز می توانید غذای عالی را سرو کنید.

جشن گرفتن در این فضا می تواند هیجان و شادی جشن را چندین برابر کند برای همین مردم آن شهر در آنجا عروسی می گیرند. اگر خوش شانس باشید موقع سفر به آنجا بروید و عروسی باشد؛ یک خاطر شگفت انگیزی را ثبت خواهید کرد.

 

انتخاب برج شگفت انگیز  برای ثبت خاطرات

استانبول دارای مکان های پربازدید است که می توانید سفر شگفت انگیزی داشته باشید اما قشنگ ترین و جذاب ترین مکان برج دختر در شهر استانبول است و با رفتن به این برج سفر  شاد خود را تکمیل کنید.

 

 

استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران