راهنمای سفر به استانبول ترکیه+آدرس مکان های دیدنی استانبول

5257 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
راهنمای سفر به استانبول ترکیه

کشور ترکیه دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است و همیشه یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی برای مردم کشور ماست. کشور ترکیه مقاصد گردشگری و شهرهای بسیار محبوبی دارد و انواع جاذبه های سفری را در هریک از شهرهایش برای مخاطبین و مسافران فراهم کرد است. در این مقاله در راهنمای سفر به استانبول با شما همراهیم تا اطلاعات کاملتری در سفر به ترکیه در اختیار شما بگذاریم.

راهنمای کامل سفر به ترکیه، راهنمای گردشگری استانبول

استانبول بزرگترین و توریستی ترین شهر در کشور ترکیه می باشد و خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که استانبول پایتخت کشور ترکیه است. در همین ابتدای راه بهتر است اشاره کنیم که استانبول توریستی ترین شهر ترکیه است و پایتخت این کشور ترک نشین در آنکارا قرار دارد.

استانبول و البته کشور ترکیه، در زمره شهرهای قدیمی دنیا نیز قرار دارند آثار تاریخی زیادی از دوره حکومت رومیان باستان در این کشور باقی مانده است. کشور ترکیه تاریخ بسیار کهن و دور و درازی دارد، البته ماهم قصد ارائه این تاریخ را نداریم و تنها به این نکته اکتفا می کنیم که قدمت شهر استانبول به ۶۶۰ سال پیش از میلاد مسیح می رسد.

سفر به استانبول

بررسی وضعیت آب و هوایی استانبول

کشور ترکیه در نزدیکی دریا های آزاد قرار دارد و به همین دلیل دارای شرایط جوی متغییری است. بطور کلی کشور ترکیه و شهر استانبول دارای آب و هوایی مدیترانه ای، گاهی گرمسیری و حتی آب و هوای اقیانوسی است. پس اگر در نیمه دوم سال به استانبول سفر می کنید، و با توجه به اینکه استانبول شهری بندری است باید انتظار آب و هوایی بارانی و همراه بارش داشته باشید.

در گرمترین فصل سال دمای هوا استانبول به ۲۴ درجه و در سردترین روزهای سال به ۶ درجه سانتی گراد می رسد. میزان بارش میانگین سالانه استانبول نیز در حدود ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است.

بهترین زمان سفر به استانبول چه فصلی از سال است؟

فرقی نمی کند در چه ماه یا فصلی از سال به استانبول سفر کنید، استانبول در همه ماه های سال دیدنی است و جاذبه های بسیاری دارد. اما اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به استانبول می گردید باید فصل بهار و پاییز را به شما معرفی کنیم. در فصل پاییز استانبول دیگر خبری از گرمای آزار دهنده تابستان و هوای نسبتا شرجی اش نیست.

در فصل بهار هم بارش های زمستانی به اتمام رسیده اند و اگر کمی خوش شانس باشید می توانید از باران های بهاری لذت ببرید.

اطلاعات ضروری و نکات سفر به استانبول

اگر قصد دارید تا سفری خاطره انگیز و عالی در سفر به ترکیه و دیدار از استانبول داشته باشید، باید از برخی نکات و اطلاعات ضروری در سفر به ترکیه آگاهی داشته باشید. اطلاعات مهمی که در سفر به استانبول باید به آنها اشاره کنیم عبارتند از:

  • اختلاف زمانی استانبول و تهران: تهران و استانبول دارای اختلاف زمانی یک ساعت و نیمه هستند.
  • زبان رسمی مردم کشور ترکیه: ترکی استانبولی
  • واحد پول ترکیه: لیر
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت ۵۰ هرتز
  • کد کشور ترکیه: +۹۰
  • شماره های اضطراری در ترکیه: ۱۱۲

جاهای دیدنی استانبول+ آدرس مکان های دیدنی استانبول ترکیه

استانبول به قدری جاذبه های دیدنی دارد که صحبت در مورد تمام آنها در مجال این مقاله نیست. اما در ادامه تعدادی از جاذبه های دیدنی استانبول را به شما معرفی می کنیم که در سفرتان به استانبول باید حتما از آنها دیدنی کنید.

برج گالاتا استانبول، کلاه مخروطی شهر

برج گالاتا یکی از زیباترین بناهای موجود در شهر استانبول است و از دور همانند کلاه مخروطی شهر به نظر می آید. این برج تاریخی یکی از زیباترین آثار دیدنی در شهر استانبول می باشد که اگر برای دیدن آن سفر کنید، با منظره بسیار زیبایی از شهر استانبول روبه رو خواهید شد.

برج گاتالا استانبول، سازه مخروطی شهر استانبول در ترکیه

در اطراف این بنا رستوران و کافی شاپ های بسیاری نیز وجود دارد تا اسباب آرامش در سفر برای شما فراهم شود.

دلفیناریوم استانبول، جاذبه ای دریایی ترکیه

پارک دلفین استانبول یکی از بهترین سرگرمی هایی است که می توانید در شهر استانبول پیدا کنید تا لحظاتی شاد را در آن تجربه کنید. این مرکز تفریحی به خصوص برای کودکان جذابیت بسیاری دارد و برای سفر های خانوادگی نیز مقصد بسیار مناسبی است.

پارک آبی دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول یکی از بهترین پارک های تفریحی شهر است که در منطقه ایوپ قرار دارد. در این پارک آبی می توانید حیوانات دیگری مانند نهنگ سفید را هم ببینید.

ویالند استانبول، دیزلی لند استانبول در ترکیه

یکی از بهترین جاذبه هایی که می توانید در شهر استانبول پیدا کنید و به خصوص برای کودکان جاذبه بسیار زیادی دارد، دیزنی لند استانبول است. ویالند یا دیزنی لند استانبول امکانات و جاذبه های تفریحی بسیار زیادی دارد فروشگاه های بسیار زیادی نیز برای خرید در اطراف آن وجود دارد.

بهترین شهربازی استانبول، طریقه رفتن به دیزنی لند استانبول

اگر به همراه کودکان به استانبول سفر می کنید یکی از بهترین جاهای دیدنی که باید از آن دیدن کنید ویالند استانبول است.

مسجد سلیمانیه، خاص ترین جاذبه دیدنی در استانبول

مسجد سلیمانیه بنایی با معماری عثمانی است که به دستور پادشاه عثمانی سطان سلیمان اول ساخته شد. این مسجد زیبا با گنبدی ۵۳ متری که قطر ۲۷ متری دارد، یکی از دیدنی ترین مکان هایی است که در سفر به استانبول باید از آن دیدن کنید. بنا به سنت عثمانی این مسجد چهار مناره یا گل دسته دارد که نشانه مسجدهائیه که به امر شاهان ساخته می شد.

سبک معماری آن، مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است.

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایا صوفیه، معروفترین جاذبه دیدنی در استانبول

حتی اگر به ترکیه و استانبول سفر نکرده باشید، حتما تصویری از مسجد ایا صوفیه در استانبول را دیده اید. ایا صوفیه سال ۵۳۷ میلادی به عنوان یک کلیسای بیزانس ساخته شد و در نوع خودش یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است. البته ایا صوفیه در سال ۱۴۵۳ تبدیل به مسجد شد و یکی از بزرگترین مساجد مسلمانان است. معماری دیدنی ایا صوفیه و جاذبه های اطراف آن به قدری دیدنی است که بدون دیدن آنها سفر شما به استانبول کامل نخواهد بود.

پل بسفر، زیباترین پل ترکیه

سه پل معروف در شهر استانبول وجود دارد که هر سه برروی تنگه بسفر قرار دارند. پل بسفر زیباترین پل در این منطقه و در شهر استانبول است که اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل کرده و از جاذبه های دیدنی شهر استانبول است. البته اخیرا نام این پل به شهیدان ۱۵ جولای تغییر داده شده، اما همچنان در بین مردم به پل بسفر شناخته می شود.

پل بسفر، زیباترین پل ترکیه

پل بسفر همچنین در بین بزرگترین پل های معلق دنیا مقام ۲۵ ام را به خود اختصاص داده است و منظره ای بسیار دیدنی در شهر استانبول را به وجود آورده. همانطور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی شهر استانبول بسیار بیشتر از این موارد است و در مقالات بعد به بررسی تمامی آنها خواهیم پرداخت. در این نوشتار تنها به معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی استانبول پرداختیم تا در سفر بعدیتان خاطرات ماندگارتری از سفر به همراه بیاورید.

جاهای دیدنی استانبول بیش از چیزی که فکر می کنید هست، پیشنهاد می کنم قبل از سفربه استانبول حتما با جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید اینگونه می توانید بهترین برنامه ریزی برای سفر خودتان را انجام دهید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران