اسکندر کباب ترکیه در آنتالیا٬ تجربه طعم اصیل و واقعی

4140 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
اسکندر کباب ترکیه

هنگامی به کشور جدید برای سفر می روید اولین چیزی که دوست دارید آنرا امتحان کنید غذاهای خوش طعم و خوشمزه آن شهر است. تنوع غذای نشان از فرهنگ یک شهر یا کشور است که بخشی جدا ناپذیر فرهنگ است.

آنتالیا یکی از قدیمی‌ترین استان های کشور ترکیه است٬ شهری با قدمت چند هزار ساله و دارای غذاهای خوشمزه و خوشطعم است. معروف ترین غذای آنتالیا ترکیه بیش از ۲۰۰ مدل است که یکی از پرطرفدارترین آنها اسکندر کباب ترکی است. هرمسافر و گردشگری زمانی که وارد آنتالیا می شود بدنبال رستوران برای اینکه اسکندر کباب را برای یکبار هم شده امتحان کند.

اسکندر کباب ترکیه ای٬ طعم لذیذ کباب

اسکندر کباب اولین بار توسط یک آقای بنام اسکندر افندی که در قرن نوزدهم زندگی میکرد٬ پخته شد. اسکندر کباب بعنوان یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه است که بیشتر مردم شمال غربی ترکیه مصرف می کنند.

اسکندر کباب ترکیه در آنتالیا

اسکندر کباب توسط خانواده اسکندر اوغلو بعنوان غذای رسمی کشور ترکیه ثبت شده است که در همان زمان یک رستوران در شهر بورسا راه اندازی شده بود که هنوز هم وجود دارد.اگر اسکندر کباب را به اسم های دیگری هم شنیدید اصلا تعجب نکنید چون اسم های مانند کباب اسکندر٬ بورسا کبابی٬ اولوداغ کبابی هم شناخته شده است.

تهیه اسکندر کباب ترکیه

اسکندر کباب یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم ایرانی و ترکی است اما اگر می خواهید خودتان این غذا را طبخ کنید پیشنهاد می کنم که گوشت گوشفند تازه استفاده کنید و از یک آشپز حرفه ای کمک بگیرید چون اگر غذا بدرستی پخته نشود طعم لذیذی پیدا نمی کند.

طرز تهیه اسکندر کباب چگونه است؟

اما اگر می خواهید بدانید که مواد تشکیل دهنده اسکندر کباب چه چیزی است٬ باید گوشت دنده گوسفند یا فیله بره٬ پیاز بزرگ٬ روغن زیتون٬ پونه کوهی٬ فلفل قرمز٬ ادویجات طعم دهنده استفاده می کنند.

بهترین اسکندر کباب ترکی

اما کباب اسکندر یک سس بسیار خوشمزه دارد! و برای درست کردن این سس باید رب گوجه فرنگی٬ سس فلفل قرمز(اختیاری)٬ رون زیتون٬ یک پیمانه آب٬ گوجه فرنگی٬ فلفل دلمه ای سبز٬ نان پیتای ساده و یک پیمانه ماست استفاده کرد.

و هنگامی که این غذا را می خواهند برای مشتریان سرو کند٬ یک کره آب شده روی آن می ریزند تا طعم متفاوتی به خودش بگیرد.

قیمت اسکندر کباب ترکیه در آنتالیا

قیمت اسکندر کباب در آنتالیا با تغییرات کمی روبرو بوده است. اما برای اینکه یک کباب عالی بخورید نباید قیمت آن کمتر از ۲۰ لیر ترکیه باشد. اما همین اسکندر کباب را بخواهید در ایران بخورید بالای ۵۰ لیر برای شما در میاید.

اسکندر کباب در کدام رستوران آنتالیا امتحان کنید؟

آنتالیا یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است که مسافران زیادی سالانه وارد این شهر می شوند. اما گردشگران نمی دانند بهترین رستورانهای آنتالیا کجاست تا بتوانند اسکندر کباب خوشمزه ای را امتحان کنند. برای همین تصمیم گرفته ایم در ادامه بهترین رستوران ها را در ادامه معرفی کنیم.

خانه ی کباب مودال٬ شلوغ ترین رستوران شهر آنتالیا

مودال یکی از پر هیاهو ترین رستوران های شهر آنتالیا است که هر زمان از روز به آنجا بروید باید چند دقیقه منتظر بمانید تا بتوانید جای نشستن پیدا کنید. اما اسکندر کباب خوشمزه و خوش طعمی در این رستوران برای مشتریان سرو می شود. سرآشپزهای این رستوران به طرز خاصی کباب اسکندر را درست می کنند که در هیچ کجای از دنیا نمی توانید امتحان کنید.

رستوران Buhara Ocakbasi ٬ طعم متفاوت از غذا

رستورانی بزرگ که دارای انواع غذاهای دریایی٬ گوشتی و گیاهی است که خوشمزه ترین و خوش طعم ترین غذاها را برای مردم سرو می کند.

بهترین کباب ترکی در آنتالیا

به دلیل اینکه تنوع غذای در این رستوران بالا است می توانید هر نوع غذا با هر طعمی را برای خودتان سفارش دهید. اما اسکندر کبابی به طرز خاصی پخته می شود جوری که طعم مدیترانه ای را به خودش می گیرد.

رستوران آنتالیا کباب٬ پذیرایی شاهانه از خودتان کنید

همانطوری که  از نامش معلوم در این رستوران می توانید انواع و اقسام کباب ها را امتحان کنید . اسکندر کباب٬ دونر کباب٬ شیس کباب٬ جوجه کباب ترکی٬ علی نازیک و بیتی کباب تمام اینها در رستوران آنتالیا پخته می شودد و هر کدام از اینها لذت خاصی دارد و همچنین طعم متفاوتی هم دارند.

ادویه مخصوص اسکندر کباب  ترکی چیست؟

ادویجات ترکیه هستند که کباب های آنها را بسیار خوشمزه و خوش طعم می کند. کباب های ترکی کمی تند و طعم دلنشینی دارند که این ادویجات را کمتر در ایران می توانید پیدا کنید. ترکیب ادویجاتی که در کباب استفاده می شوند شامل پودر سیر٬ پودر فلفل قرمز٬ پودر زیره٬ نعناع خشک٬ دارچین و فلفل سیاه می شوند.

و در انتها از خوردن اسکندر کباب ترکی لذت ببرید

اسکندر کباب یکی از معروف ترین غذای ترکیه است که طرفداران زیادی دارد و مسافران بسیاری در سفر به آنتالیا علاقه دارند که حتما به جای مخصوصی بروند تا حتما این غذا را امتحان کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک مقاله جامع و کاملی در مورد اسکندر کباب ترکی بنویسم تا در سفر به ترکیه بدانید که برای خوردن این غذا به کدام رستوران بروید تا طعم فراموش نشدنی این کباب را ا متحان کنید.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران