۷ غذاهای معروف شهر آنتالیا، که نباید از دست بدهید

4873 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معروف ترین غذاهای آنتالیا

هرشهر یا کشوری یکسری غذا معروف به خود را دارد و بصورت کلی شناسنامه یک شهر به حساب می آید. کشورهای ترکیه با توجه آداب و فرهنگ کهنه‌ی که دارند؛ غذاهای بسیار لذیذ  با ذائقه مردمان آسیای شرقی است را سرو میکنند. این کشور با توجه به سابقه ی از زمان عثمانی دارند غذاهای به سبک عثمانی ها پخته می شوند. غذاهای ترکی دارای تنوع بسیاری هستند و مردم بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب می کنند.

هرشهر ترکیه غذاهای با توجه به سلیقه‌ی که دارند پخت می کنند. آنتالیا یکی ازشهرساحلی زیبا ترکیه است. این شهر زیبا وعده های غذایی بسیار متفاوتی دارند. اگر قصد سفر به شهر آنتالیا دارید علاوه بر اینکه گشت و گذار در شهر حتما غذاهای معروف آنتالیا را امتحان کنید. البته یکسری رستوران های ارزان قیمت در شهر آنتالیا وجود دارد که می توانید غذاهای که در ادامه برای شما توضیح می دهیم را امتحان کنید.

این شهررویای علاوه برغذاهای که دارد صبحانه‌های بسیار متفاوتی هم دارند و شما می توانید صبحانه ای با ترکیب پنیر فتا، گوجه فرنگی، زیتون، عسل یا مربا، تخم مرغ عسلی و نان های تازه محلی این شهررا می توانید سرو کنید.

معروف ترین غذای شهر ساحلی آنتالیا

هرکسی که وارد شهرشگفت انگیز آنتالیا می‌شود؛ جذب تمام چیزهای که در این شهر وجود دارد می شود. از رستوران تا خانه های که در شهر هستند. در این شهر زیبا بوی زندگی و زنده بودن می آید. مسافران و گردشگرانی که برای باراول به این شهر می آیند؛ سفر وصف ناپذیری را تجربه می کنند.

آنتالیا علاوه بر زیبای های که در خود جای داده؛ غذاهای متنوع، لذیذ و دلچسبی دارد و امتحان کردن هرکدام از غذاهای این شهر مسافران را ترغیب به امتحان کردن چندین بار این غذاها می کند.

۱- شاک شوکای؛ دلچسب ترین غذای شهر آنتالیا

شاک شوکای غذای معروف آنتالیا

از خوشمزه ترین و دلچسب ترین غذای شهر آنتالیا شاک شوکای است که در بسیاری از مجالس این غذا را سرو می کنند. با امتحان کردن  شاک شوکای طعم لذیذ این غذا را هرگز فراموش نخواهید کرد. این غذای بسیار لذیذ ترکیبی از سیب زمینی، بادمجان، گوجه فرنگی و ادویجات معروف این شهر است که طعم غذا را دلچسب خواهد کرد. همچنین در یک سینی بسیار بزرگ که یک نان در زیر آن قرار دارد از مهمان ها پذیرای می شود.

۲-  کوکوی ترکیه یک غذای محلی عالی شهر آنتالیا

کوکوی ترکیه ، غذای معروف شهر آنتالیا

زمانی که به شهر آنتالیا می روید حتما غذاهای محلی این شهر را هم امتحان کنید که طعم آنها هوش از سر شما خواهد برد. کوکوی ترکیه که در شهر آنتالیا بیشتر سرو می شود یکی از غذاهای بسیار معروف آن شهر است و طعم بسیار لذیذی دارد که هرگز فراموش نخواهید کرد.

ترکیب کوکوی ترکیه شامل لوبیا سبز پخته شده، سیب زمینی، پیاز سرخ کرده، سبزی ترخون خرد شده، پودر آویشن، تخم مرغ، پنیر پیتزاورقه ای، نمک، فلفل و زردچوبه است که طعمی متفاوت از دریای مدیترانه را برای شما تداعی می کند.سفر به آنتالیا فقط منتهی به رستوران های مدرن شهر نکنید بلکه به مکان ها ی محلی سر بزنید تا این غذاهای خوشمزه را از دست ندهید.

۳- ساج مخصوص مردمان ساحل نشین مدیترانه

ساج غذای معروف آنتالیا

با توجه به قرارگیری شهر آنتالیا در کنار دریای مدیترانه بیشتر غذاهای دریای سرو می شود اما یک غذای که با گوشت گوساله و باطعم مدیترانه ای پخته می شود. مسافران و گردشگران بسیاری علاقه بسیاری به این غذای خوش طعم دارند. ساج یک وسیله برای پخت نان است که مردم این شهر برای درست کردن غذاهای که با گوشت گوساله پخته می شود؛ استفاده می کنند. به همین دلیل این غذای بسیار لذیذ این نام را گرفته است.

ساج با ترکیبی از گوشت گاو، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، نمک و سایر ادویه ها مخصوص به این شهر پخته می شود. طعمی کاملا متفاوت از گوشت را خواهید چشید. این طعم از غذا را فقط باید در اطراف دریای مدیترانه امتحان کرد تا بیادماندنی شود.

۴-  کوله؛ غذای معروف شهر آنتالیا

این غذا علاوه براینکه بسیار خوشمزه است بسیار مقوی و مفید است. کوله یکی از معروف ترین غذاهای شهر آنتالیا است که ترکیبی از بلغور جو، لوبیا، نخود، باقلا و ذرت است. در کنار این غذای بسیار لذیذ از یکسری طعم دهنده مانند لیمو، فلفل قرمز، رب انار و گردو سرو می شود. می توان اینطوری گفت که این غذا مانند حلیم ایرانیان است بسیار محبوب و معروف است.

    ۵- کباب تنوری بره؛ خوشمره ترین کباب شهر ساحلی

زمانی که غذای با بره طبخ می شود یک طعم عالی را به خود می گیرد. مخصوصا این غذا در کنار ساحل آرام و با آب و هوای عالی پخته شود. کباب تنوری به این صورت طبخ داده می شود که در یک جای این بره زیبا را آویزان می کنند که آتش بصورت مستقیم به آن خورده شود. همچنین برای خوش طعم کردن این غذای لذیذ از شاخه های کاج استفاده می کنند که یک غذای متفاوت را سرو می کنید.

۶- کومپیر؛ طعم متفاوت از سیب زمینی در شهر ساحلی

کومپر غذای معروف آنتالیا

اگر از غذاهای یکنواخت رستوران ها در شهر آنتالیا خسته شدید به شما پیشنهاد می کنم از کومپیر که در رستوران های خیابانی شهر آنتالیا پخته می شود، سرو کنید. این غذای لذیذ از سیب زمینی که بیرون آن برشته شده است و داخلش نرم  و پخته شده است که موادی نظیر پنیر، سوسیس، ترشی، سالاد روسی قرار می گیرد که یک طعم ساحلی را امتحان خواهید کرد. این غذا را فقط باید در کنار ساحال آرام شهر آنتالیا سرو کنید تا لحظه های نابی را برای خودتان رقم بزنید.

۷- پاید یا لاهماجون لذیذترین غذای آنتالیا

پاید غذای معروف ترکیه

یکی از معروف ترین غذاهای شهر آنتالیا، پاید است. این غذاها را نمی توانید در رستوران های لوکس شهر پیدا کنید باید سری به رستوران های محلی شهربزنید. لاهماجون یک غذای با طعم جدید در مدت زمانی که در شهر آنتالیا هستید را امتحان خواهید کرد. ترکیب این غذای نظیر یک خمیر نازک شیرین که درون آن از پنیر، تخم مرغ، تکه های گوشت یا مرغ استفاده می شود که مهم ترین قسمت پخت گذاشتن درون یک اجاق سنگی است که خود این می تواند طعم غذا راکلا عوض کند. این غذای محبوب را همراه سالاد سرو می شود.

نتیجه گیری

در کل اگر می خواهید به شهر انتالیا سفر کنید خودتان رابه رستوران های لوکس محدود نکنید از غذاهای محلی این شهر هم استفاده کنید و با آداب ورسوم چندهزار ساله این شهر آشنا شوید. در بین غذاهای که دربالا معرفی شده است می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و خاطره بیادماندنی در شهر آنتالیا برای خود بسازید. برای آشنایی بیشتر با شهر آنتالیا مقاله مکان دیدنی شهر انتالیا را مطالعه کنید.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

سلام وقت بخیر؛ کوله غذایی بسیار عالیه حتما امتحان کنید

    سلام . ممنون ازپیشنهاداتتون. اما تمام این غذاها مطابق با میل افراد هستند

سلام ممنون از مقاله تون اگه غذاهای دیگه ام وجود لطفا معرفی کنید

    سلام وقت بخیر ممنون که وقت گذاشتین مطالب ترک مگ را خوندید

یه بار ترکیه رفتم و از غذهای بومی اونجا فقط لاهمجون خوردمو عاشقش شدم ولی با بقیه غذاهاشون اشنا نشدم٬ بازم رستوران های خوب معرفی کنید مخصوصا توی استانبول

    سلام ممنون که وقت گذاشتین و مطالب ما رو خوندید پیشنهاد می کنم. بله لاهمجون یکی از معروف ترین غذاهای آنتالیا است که گردشگران بسیاری علاقمند تا این غذا را امتحان کنند. اگر می خواهید با تمام بهترین رستوران های ترکیه آشنا شوید پیشنهاد می کنم مطلب مرتبط را حتما مطالعه کنید.

سلام مممنون از مطالب بروز و روان و مفیدی ک در اختیار گذاشتید خیلی خوب بودن تشکر که وقت میذارید

با خوندن تمام این مقالات حس کردم همین الا آنتالیا هستم ساحل ها و غذاها و…. چقدر این اطلاعات خوب بودن مرسی

    سلام ممنون از لطفتتون که وقت گذاشتین و مقاله مرتبط با غذاهای معروف شهر آنتالیا مطالعه کردین. اگر قصد سفر به ترکیه را داشته باشید تمام مطالب به غذاهای ترکیه نوشته شده است پیشنهاد می کنم حتما آنها را قبل از سفر بخوانید

سلام تمام غذاهای معروف شهر آنتالیا معروفی نکردید. اینها بخشی از غذاهای ترکی هستند نه آنتالیا.. لطفا بقیه غذاها رو هم بنویسید.

    سلام بله درست میفرمایید. اما بخشی با اسم غذاهای ترکیه ای در مجله ترک مگ وجود داره که تمام غذاهای ترکی را در آنجا معرفی کرده ایم و پیشنهاد می کنم شما هم سری به آنجا بزنید.

سلام. ممنونم ازتون که غذاهای معروف شهر آنتالیا معرفی کردید. اما دسرهای خوشمزه ای ترکی رو هم معرفی کنید

    سلام ممنون از پشنهادی که دادین٬ بله مطلبی در مورد دسرهای ترکیه ای در مجله ترک مگ نوشته شده است. اگر علاقه مندید مقاله مرتبط را مطالعه کنید.