۷ مورد از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول که هر ایرانی باید بشناسد

7560 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
رستوران های ایرانی در شهر استانبول

مسافران ایرانی همیشه در مورد سفرهای خارجی دغدغه های زیادی دارند. یکی از مهم ترین و اساسی ترین مشکلات ایرانی ها در خارج از کشور بحث غذاست. مردم کشور ایران به دلیل سبک غذایی متفاوت و همچنین اهمیت حلال بودن گوشت غذاها همیشه در مورد انتخاب غذا در رستوران های خارجی مشکلات متعددی دارند. اما این مشکل در کشور ترکیه و به لحاظ نزدیک بودن مسائل فرهنگی و مذهبی به طور کامل حل شده به نظر می آید چرا که در سال های اخیر و با توجه به افزایش سفر و حتی مهاجرت ایرانی ها به شهرهای مختلف ترکیه می توان شاهد رستوران ها و غذاپزی های مختلفی باشیم که توسط ایرانی ها اداره می شود و یا به طور کلی غذای ایرانی طبخ می کنند. اگر شما هم یک مسافر مشکل پسند هستید و دوست دارید در فاصله ای دور تر از مرز شهر و کشور خود طعم لذیذ غذاهای کشورمان را بچشید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی ۷ مورد از بهترین رستوران های ایرانی در استانبو همراه شما باشیم.

۱- رستوران ریحون بهترین رستوران ایرانی در استانبول

اولین رستورانی و بهترین رستوران ایرانی در بزرگترین شهر ترکیه، رستوران ریحون نام دارد. ایرانی های بسیاری علاقمند هستند که برای خوردن غذاهای با طعم ایرانی به این رستوران با فضای کاملا ایرانی بروند. یکی از ویژگی های این رستوران این است که تا مرکز شهر و میدان اصلی بسیار نزدیک است  و شما می توانید پس از بازدید و گشت و گذار در میدان اصلی شهر، یک وعده غذایی به این رستوران دلنشین بروید و غذای مورد علاقه خود را با طعمی به یاد ماندنی در این رستوران زیبا نوش جان کنید.

ریحون بهترین رستوران ایرانی شهر استانبول

زمانی که وارد این رستوران می شوید با فضای کاملا ایرانی مواجه خواهید شد و حال و هوای تهران قدیم به شما دست خواهد داد. کیفیت غذاها در این رستوران بی نظیر است و  فکر نمی کنم که در هیچ کجای ترکیه بتوانید چنین غذاهایی را نوش جان کنید.

منوی غذای رستورن ریحون استانبول

منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای ایرانی و ترکی هستند. از جمله معروف ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی این رستوان می توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • شیشلیک
  • کباب مخلوط
  • جوجه کباب
  • کباب وزیری
  • جوجه کباب
  • حلزونی
  • بال کباب
  • کباب نگینی و بختیاری

اگر تمایلی به خوردن کباب و غذاهای گوشتی نداشته باشید به عنوان جایگزین آن خورشت  سیب زمینی، قورمه سبزی، فسنجان و مرغ و دیگر غذاها را امتحان کنید. قیمت ها در این رستوران در رده متوسط قرار دارد و البته گران ترین غذا در این رستوران ۱۱۵ لیر است.

برای تست کردن غذای عالی و باکیفیت می توانید از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به این رستوران مراجعه کنید تا طعم لدید غذاهای سنتی و ایرانی را بچشید.

آدرس رستوران ریحون استانبول: میدان تکسیم، در همسایگی دبیرستان گالاتاسرای

۲- رستوران آسمان برترین رستوران با سبک و ذائقه ایرانی

اگر در نظر دارید پس از گشت و گذار در شهر استانبول کمی استراحت کنید و خوشمره ترین غذای ایرانی را در فاصله ای دورتر از مرزکشور تست کنید. رستوران آسمان را برای نخستین ناهاز خود در استانبول در نظر داشته باشید. این رستوران فقط برای ایرانی ها جذاب نیست بلکه تمام گردشگران از کشورهای گوناگون به این رستوران بسیار علاقمند هستند و دوست دارند حداقل یک وعده غذایی خود را در فضای دلنشین این رستوران امتحان کنند.

رستوران ایرانی آسمان در شهر استانبول

داخل رستوران با فضایی آرام و جذاب رو به رو خواهید شد. هنگام ورود به سالن کارکنان این رستوران برای خوش آمدگویی به جلوی در ورودی حاضر می شوند که این مسئله می تواند یک حس عالی در شما ایجاد کند.

رستوران آسمان منویی کامل از انواع غذاهای ایرانی با محیطی آرام و دلنشین دارد که می توانید بهترین نوع از غذا در آنجا تست کنید.

در نظر داشته باشید که رمان استفاده از فضای رستوران برای مشتریان محدود است چرا که تعداد کسانی که در زمان ناهار و یا شام به این رستوران مراجعه می کنند بسیار زیاد هستند. پس حتما بعد از اتمام غذای خود سالن رستوران را ترک کنید تا بقیه هم بتوانند از فضای رستوران استفاده کنند.

۳-  تجربه ای کاملا متفاوت در رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد، یک فضای کاملا رویایی دارد کهف در میدان تکسیم شهر استانبول واقع شده است.  فضای رستوران شهرزاد بسیار کوچک است اما طرفداران بسیاری دارد. اگر طرفدار غذاهای با کیفیت و لذیذ هستید به شما پیشنهاد می کنم که بعد از یک پیاده روی و خرید از مراکز استانبول حتما به این رستوران سری بزنید.

رستوران شهرزاد بهترین رستوران ایرانی استانبول ترکیه

ساعت کاری رستوران شهرزاد در روزهای مختلف هفته متفاوت است. در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴ پذیرایی حضور مهمان هستند و در روزهای دوشنبه و جمعه ۹ تا ۲۴ می توانید به این مکان بروید و غذای مورد علاقه ای خود را امتحان کنید.

آدرس رستوران شهرزاد استانبول: میدان تکسیم، کوچه آکارجاسی شماره ۴

۴-  رستوران نایب با فضای کاملا متفاوت

اگر به موسیقی زنده علاقمندید و دوست دارید در کشور دیگر غذای خودتان را با همراهی یک موزیک ملایم میل کنید، رستوران نایب چنین امکانی را فراهم کرده است. البته در نظر داشته باشید که رستوران نایب برای ناهار هیچ سرویسی ارائه نمی دهد و شما می توانید در دو وعده شام و یا صبحانه به این رستوران مراجعه کنید. هزینه صرف غذا در این رستوران سطح متوسطی دارد اما با توجه به کیفیت بالای غذاها و نوع سرو آن در این رستوران پیشنهاد می کنم به هیچ عنوان امتحان کردن غذاهای جذابش را از دست ندهید. رستوران نایب در خیابان فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت واقع شده است.

رستوران نایب برترین رستوران ایرانی در استانبول

۵-  رستوران مژگان با دو فضای مدرن و سنتی

رستوران مژگان، معروف ترین رستوران ایرانی در شهر استانبول به حساب می آید. یک رستوران نسبتا بزرگ که دارای دو فضا که بصورت سنتی و مدرن ساخته شده است و هرکسی براساس سلیقه ای که دارد می تواند از این مکان ها استفاده کند.

رستوران مژگان قدیمی ترین رستوران ایرانی در استانبول
اگر قصد برگزاری جشن یا مهمانی را دارید؛ کارکنان این رستوران آماده پذیرایی از مهمانان شما هستند. همچنین این رستوران ۲۴ ساعت باز است و در محله کوکاتیه قرار گرفته است.

۶- رستوران گیلان در قلب استانبول

 

اگر به دنبال یک فضای خودمانی در شهر استانول با غذاهای ایرانی و محلی گیلان هستید. پیشنهاد می کنم که به رستوران گیلان سربزنید. یک جای دنج که بعد از یک روز طاقت فرسا می توانید برای استراحت به آن مکان بروید. برای رفتن به این رستوران باید به محله ی آسی بادم بروید  و ساعت پذیرایی از این مهمانان ۹ صبح تا ۱۰ شب می باشد.

۷- رستوران گلستان ایرانیان

رستوران گلستان جزو مشهورترین رستوران های ایرانی استانبول است. فضای کاملا دلنشین و پاکیزه ای دارد و خدمات بسیار عالی را به میهمان ها ارائه می دهد.  از این مکان می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و به‌ویژه کباب‌های خوش طعم ایرانی را تهیه کنید.

و انتهای کار لذت بردن از بهترین رستوران ایرانی در استانبول

حالا که با خواندن این مقاله از وجود رستوران های ایرانی پسند مطلع شدید. بد نیست هر چه زودتر قصد سفر کنید تا بتوانید تجربه هیجان انگیز سفر به استانبول به همراه چشیدن طعم لذیذ غذاهای ایرانی در ترکیه را با ما به اشتراک بگذارید.

استانبول رستوران های استانبول

نظرات کاربران