پارک جنگلی آتاتورک در سفر به آنکارا فراموش نکنید

3974 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

ترکیه یکی از نزدیکترین کشورها به ایران است و مسافران و گردشگران زیادی هرساله برای سفر به این کشور می روند. اما همیشه این سوال می پرسند کدام شهر را برای سفر یک هفته ای انتخاب کنیم؟ کدام جاهای دیدنی شهر جذابتر از بقیه مکانها است؟

آنکارا را می تونیم یک شهر پر رفت و آمد معرفی کنیم. اما این تنها دلیل نیست! کشف جاذبه های دیدنی شهر آنکارا شما را شگفت زده می کند. نمی خواهد شما تمام شهر رو زیر رو کنید ما یک جای عالی را برایتان انتخاب کرده ایم که  برای بازدید می توانید به آنجا بروید.

سفری کاملا مهیج را در پیش رو خواهید داشت، پارک جنگلی آتاتورک آنکارا یکی از همان جاهای دیدنی شهر به حساب می آید.

پارک جنگلی آتاتورک از چه زمانی فعالیت خودش را شروع کرد؟

آتاتورک مرد بزرگ تاریخ ترکیه کارهای زیادی برای توسعه کشور کنونی انجام داده است. حدود سال های ۱۹۲۵ پارک جنگلی آتاتورک توسط شخص آتاتورک ساخته شد اما برای عموم آزاد نبود. ۱۰ سال بعد این باغ بزرگ به دولت ترکیه واگذار شد.

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا
اوایل واگذاری این پارک جنگلی تمام مردم شهر آنکارا می توانستند وارد شوند و بازدید کننداما کم کم مسافران و گردشگران زیادی به این جاذبه علاقمند شدند. اگر به این مکان بروید دوست دارید تمام روز خودتان را در آنجا بگذرانید؛ اما یادتان نره که مکان های تفریحی آنکارا را هم امتحان کنید و دفترچه خاطرات خودتان را تکمیل کنید.

این پارک جنگلی بزرگ حدودا ۳۲ هزار هکتار است که دارای یکسری امکانات عالی و ویژه است که مطمئن باشید پس از دیدن آن شما را شگفت زده کند.

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا آشنا شوید

یک پارک جنگلی با حدود مساحت ۳۲ هکتار در شهر آنکارا است. این پارک دارای درختان و گیاهان بسیار زیبا همچون راش، توسکا، لیندین، درخت بلوط، آبنوس، نارون وغیره است.

نمای داخلی پارک جنگلی آنکارا

تمام این درختها به شکل عجیبی تزئین شده است و چندین برکه بسیار زیبا در وسط آنها ساخته شده است که دورتادور آنها با سنگ های عتیق آرایش شده. یک مسیر زیبا  هم برای پیاده روی ورزشکاران در نظر گرفته اند و زمانی که قصد ورزش داشته باشید می توانید  لذت چندبرابری ببرید. انرژی مضاعفی برای ادامه سفر دریافت کنید.

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا یک قسمتی بسیار رنگ و وارنگ دارد که می توانید از آن لذت چندین برابری ببرید. تمام پله ها با رنگ های شاد مانند قرمز، زرد، سبز، آبی، بنفش، صورتی، سفید و نارنجی رنگ شده اند.

قدم زدن در این قسمت یک هیجان خاصی را به شما منتقل می کند و شاید در زندگی چنین جای را از نزدیک ندیده اید.

اگر سفر عاشقان دارید پارک جنگلی آتاتورک مناسبترین مکان برای رفتن و گذراندن لحاظ های رمانتیک و عاشقانه شما است.  قشنگ ترین زمان پاییز است زمانی که برگ های نارنجی و سبز درختان روی زمین ریخته شده و یک حس ناب رو انتقال می دهد. دو نفری در این جنگل قدم بزنید و صدای خش خش برگها گوش کنید و لحظه های رمانیکی با یکدیگر بگذرانید.

کمی از ورودی پارک جنگلی جلوتر بروید یکسری صندلی ها در کنار برکه های زیبا و زیر درختان با برگ های عالی زیبا گذاشته اند.رویای ترین لحظه ها را در این بخش تجربه کنید.

در این پارک جنگلی علاوه بر تمام چیزهای گفته شده دارای مزارع و باغات زیادی هست. همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید یک مسیر مسطح و عالی برای شما در نظر گرفته اند.

کمیاب ترین حیوانات آسیایی را در آتاتورک پیدا کنید

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا علاوه بر زیباهای شگفت انگیزی که دارد دارای حیوانات نایابی که در آسیا کمتر دیده شده را می توانید دراین مکان ببینید.

باغ وحش آتاتورک آنکارا

گونه های که در باغ وحش آتاتورک می توانید ببینید شامل موارد زیر می شود:

·       انواع میمون(گوریل، اورانگوتان، شامپانزه، مندریل، بابون، گیبون، گلادا، لانگور خاکستری، جیغ کش، سیاه کاکل دار، میمون پوزه دراز، ایندری، شیفاک دیهیم دار، لانگور سرطلایی، ماکاک ژاپنی و غیره)

·       انواع پرندگان (گنجشگ سربی رودخانه ای، توکای سیاه، بوف کوچک، پیتای رنگارگون، بالکان بزرگ سیاه، صدف خوار ابلق، زنبور خوار اروپایی، مرغ استخوان خوار، طوطی دریایی اطلس)

·       مارهای گوناگون مانند(مار آبی بلچر، مار قهوه ای شرقی، Blue Krait، تایپن، سلطان علف ها، افعی موکتی، ببری)

·       گربه سانان (گربه شنی، بلک فوت، کاراکال، لینکس کانادایی، یوزپلنگ ابری، گربه پالاس، گربه پامپاس، جاگوارندی، گربه یوزپلنگی، گربه ماهیگیر، سروال، گربه خلیج برونئی وغیره)

·       خرس های(خرس خاکستری، خرس قطبی، پاندای غول پیکر، خرس قهوه ای، خرس سیاه آسیایی، خرس سیاه آمریکایی، خرس عینکی، خرس تنبل و غیره)

امکانات و ویژگی های پارک جنگلی آتاتورک

هرچی از زیبایی پارک جنگلی آتاتورک بشنویدکم است. این پارک به قدری زیباست که نمی توانید در ذهنتان آنرا تصور کنید.

هر مسافر و گردشگری که وارد این پارک زیبا می شود هیجان زده خواهد شد. درختان سرو، گل های زیبا و برکه عالی که در این پارک وجود دارد شما را شگفت زده خواهد کرد.

یکی از چیزهای عالی که می تواند برای ما ایرانی ها جالب باشد یک آبجو سازی در وسط یک پارک جنگلی بسیار بزرگ است. قشنگ و زیباتر از همه دیدن مراحل ساخت آبجو و دادن آنها بدست مشتریان است.

البته در اینجا دو نوع آبجو وجود دارد؛ آبجو با الکل و بدون الکل است. البته فراموش نکنید انواع و اقسام آبجو وجوددارد اما در اینجا تنها این دو نوع ارائه می شود.

پارک جنگلی آتاتورک مانند یک روستای کوچک باصفا در دل شهری بزرگ است. در این دهکده کوچک می توانید مزارع و دامداری های متفاوتی را از نزدیک ببینید.

چایخانه های سنتی از همه بیشتر دل می برد و نشستن و نوشیدن یک چای می تواند به شما سرمستی و یک حالخوش بدهد.

رستوران و کافی شاپ های سنتی و مدرن خودش یک عالم دیگری دارد شاید باورتان نشود اما هیچ وقت طعم لذیذ غذاها را هرگز فراموش نخواهید کرد.

چیزهای خوشمزه را در پارک جنگلی آتاتورک فراموش نکنید

چیزهای لذیذی که در اینجا می توانید تجربه کنید در هیچ کجا پیدا نمی شود از جمله آنها می تواند لبنیات تازه محلی؛ آبجو بسیار خوشمزه، بستنی محلی، رول کباب های محلی، کباب سنتی ذغالی و از همه بهتر و عالی تر چای دبش ذغالی است.

و در انتها از پارک جنگلی آتاتورک لذت ببرید.

داشتن راهنمای سفر به آنکارا می تواند لذت مسافرت را برای شما چندین برابر کند. از این رو پیشنهاد می کنم حتما قبل از اینکه تعیین کنید کدام مکان را برای بازید یا تفریح انتخاب کنید حتما مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

آنکارا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران