راهنمای سفر به آنکارا

3810 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
راهنمای سفر به انکارا ترکیه

آنکارا یکی از دیدنی ترین شهرها در کشور ترکیه است و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد. سفر به ترکیه و شهر آنکارا همچنین در بین مردم کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل در ادامه با راهنمای سفر به آنکارا با شما همراه هستیم.

سفر به آنکارا، پایتخت کشور ترکیه

در همین ابتدا تکلیف یک موضوع را مشخص کنیم. مسلما شما هم نام دو شهر در کشور ترکیه را بیشتر از دیگر شهرها شنیده اید، استانبول و آنکارا. اگر شما هم در اینکه کدامیک پایتخت کشور ترکیه است گمراه می شوید، یکبار برای همیشه این مسئله را فیصله بدهیم!

آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. اما استانبول پایتخت گردشگری کشور ترکیه است!

با این توضیح، برویم به سراغ معرفی آنکارای زیبای ترکیه! کشور ترکیه در نمی کره شمالی جهان قرار دارد و احتمالا شما هم  می دانید که محل تلاقی دو اره آسیا و اروپاست. در یک نگاه کلی ترکیه دارای ۸۱ استان است و برخی از این استان های در بخش های آسیایی و برخی در بخش های اروپایی کشور ترکیه قرار دارند.

راهنمای سفر به آنکارا

آنکارا دومین شهر بزرگ در کشور ترکیه است و از قدیمی ترین شهر های این کشور ترک نشین نیز به حساب می آید.

نگاهی به تاریخچه آنکارا ترکیه

منقطه فعلی ترکیه در طول دوران پیشین خود شاهد ظهور تمدن ها بسیاری بوده است و تاریخ بسیار دور و درازی دارد. از حوکمت بیزانس ها و روم گرفته، تا حکومت های اسلامی و دموکراتیک! همچنین مردم ترکیه دارای فرهنگ نزدیکی با مردم ایران هستند و در سفر به ترکیه، رنگ و لعابی ایرانی هم مشاهده خواهید کرد.

تاریخ شهر آنکارا در قدیمی ترین زمان های خود به قوم هئیتی ها باز می گردد که در هزار دوم پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کرده اند. پس از آن این سرزمین به ترتیب در اختیار فریگیه ای ها، لیدیان، ایرانیان، یونانیان، گالات ها، رومیان، بیزانس ها و بلاخره ترک ها بوده است.

سفر به آنکارا برای دریافت ویزا

به همین دلیل کشور ترکیه، شهر آنکارا و دیگر شهرهای این کشور، دارای آثار و بناهای تاریخی بسیار زیادی است.

آب و هوای آنکار، پایتخت ترکیه

کشور ترکیه در نزدیکی دریا قرار دارد و همانظور که انتظار می رود آب و هوایی مرطوب دارد. بیشتر روزهای سال هم شاهد بارش در این کشور هستیم و آنکارا هم از این قضیه مستثنی نیست. آنکارا تابستان های بسیار گرم و تقریبا شرجی دارد و زمستان هایش پر از بارس برف و باران!

بهترین فصل های سفر هم باید بهار و پاییز به شما معرفی کنیم، البته هنوز در این دو فصل هم شاهد بارش به گونه های مختلف خواهید بود، اما همچنان بهترین فصل های سفر اند.

بهترین زمان سفر به آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا

در ادامه توضیح در مورد آب و هوای آنکارا، بهترین زمان سفر به آنکارا را هم به شما معرفی می کنیم. همانظور که گفته شد بهترین فصل های سفری برای شما فصل های بهار و تابستان اند، اما بهتر است در چه ماهی از سال سفر کنیم؟ خب اگر به دنبال بهترین زمان سفر به آنکارا هستید، باید ماه های شهریور و مهر ماه را به شما معرفی کنیم.

همچنین در فصل بهار هم بهترین زمان سفر شما در نیمه اردیبهشت ماه تا انتهای خرداد است. در این بازه هوا نه خیلی سرد است و نه هنوز خیلی گرم شده. اگر هم با هوای بارانی مواجه شود از خوش شانسی شماست!

اطلاعات کلی در مورد شهر آنکارا ترکیه

مهترین اطلاعاتی که در مورد آنکارا باید در ذهن داشته باشید را در ادامه به صورت خلاصه برای شما آورده ایم. این موارد مهمترین اطلاعاتی است که در سفر حتما به کار شما می آید:

  • زبان: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر یا تله
  • نوع برق شهری در آنکارا: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز
  • اختلاف ساعت با تهران:  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب تر است.
  • شماره های ضروری:
    پلیس: ۱۵۵
    آمبولانس: ۱۱۲
    آتش‌نشانی: ۱۱۰
    پلیس گردشگری: ۵۲۷۴۵۰۳
  • فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا|Esenboğa Uluslararas Havalimanı

جاذبه های گردشگری آنکارا، تلفیق سنت و مدرنیته!

نوبتی هم که باید باید برویم به سراغ جاذبه های دیدنی آنکارا در کشور ترکیه! ترکیه در سطح جهانی بسیار معروف و پر طرفدار است و حتی اگر تابحال به آنکارا سفر نکرده باشید، اما حتما تصویری از آنها را دیده اید. در ادامه با یک بررسی خلاصه با ما باشید.

۱-مسجد کوجاتپه آنکارا، معروفترین بنای ترکیه!

اگر به تصویر نگاه کنید حتما به چشمتان آشنا می آید و حداقل یکبار تصویر مسجد کوجاتپه را دیده اید. کوجاتپه یا به زبان ترکی استانبولی Kocatepe Cami بنایی معاصر است  در مدت زمانی ۲۰ ساله ساخته شده است. طراحی این بنا دارای سبک معماری عثمانی بوده و یکی از زیباترین بناهای موجود در شهر ترکیه است.

مسجد کوجاتپه آنکارا ترکیه

۲-آرامگاه آتاتورک، اولین رئیس جمهور کشور ترکیه

مصطفی کمال آتاتورک یکی از محترم ترین شخصیت ها در بین مردم ترکیه است. آتاتورک فردی است که جنگ استقلال ترکیه را رهبری می کرد و اولین رئیس جمهور کشور ترکیه بعد از استقلال شد. مقبره آتاتورک در شهر آنکارا بروی تپه های آنیپ واقع شده است و فرایند احداث آن در سال های ۱۹۴۴ تا ۱۹۵۳ به طول انجامید.

مقبره کمال مصطفی آتاتورک در آنکارا

علاوه بر مقبره برخی از نامه های کشوری و لشکری، دست خط آتاتورک، تصاویر و همچنین معماری خاص این بنا پذیرای شما خواهد بود.

۳-معبد آگستوس روم در آنکارا

همانطور که گفتیم ترکیه فراز و نشیب های بسیاری را در تاریخ خود تجربه کرده است. این کشور در گذشته زمانی را تحت سیطره رومیان بوده و آثار بسیاری از آن زمان به یادگار دارد.معبد آگستوس روم پس از فتح آناتولی مرکزی توسط امپراتوری روم، و در سال های پیش از میلاد بنا شد.

معبد آگستوس روم آنکارا

این بنا در قرن دوم توسط رومی ها گسترش یافت و بعدها در قرن پنج تبدیل به کلیسا شد. یکی از خوبی های این مکان نزدیکی به دو بنای دیدنی دیگر در آنکاراست، مسجد حاجی بایرام و منطقه تاریخی یولوس که در ادامه به معرفی شان خواهیم پرداخت.

۴-تئاتر رومی آنکارا، بنایی بی نظیر در ترکیه

تا پیش از سال های ۱۹۸۲، هیچ خبری از چنین بنایی نبود. در پی حفاری هایی که در منطقه فعلی این تئاتر انجام شد، در سال ۱۹۸۲ تئاتر رومی آنکارا کشف شد. از آن پس حفاری های گسترده ای در این منطقه آغاز شد و از سال ۱۹۸۳شکلی جدی به خود گرفت.

تئاتر رومی آنکارا

مجسمه های رومی بسیاری  در این منطقه کشف شد که امروزه در معرض نمایش قرار دارند و بعد از گذشت سال ها، همچنان فعالیت های حفاری در این منطقه ادامه دارد.

۵-قلعه آنکارا، نماد شهر آنکارا ترکیه

این قلعه همانطور که در عنوان هم اشاره کرده ایم، نماد شهر آنکاراست. این قلعه در گذشته به عنوان پادگان ساخته شد و زمان احداث اش به دوره هئیتی ها باز می گردد. قلعه آنکارا در منطقه یولوس شهر آنکارا قرار دارد و بعد ها توسط رومی ها و گلاتین ها ساخته و کامل شد.

قلعه انکارا ترکیه

همانطور که شما هم اننظار دارید، آثار دیدنی و جاذبه های آنکارا بسیار زیاد اند و در این نوشتار تنها تعدادی از مهمترین آنها را به شما معرفی کردیم. در مقالات بعدی با معرفی مراکز خرید معروف آنکارا و دیگر جاذبه های دیدنی است با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به آنکارا

نظرات کاربران