منطقه باکرکوی استانبول، میزبان بهترین مراکز خرید ترکیه

34873 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
همه چیز درباره منطقه باکرکوی استانبول

استانبول شهر محله های قدیمی با حال و هواهای خاص و متفاوت است. محله هایی که طبیعت، تاریخ و شهرنشینی امروزه در آن ها گره خورده و ترکیب بی نقصی را ایجاد کرده است. تا جایی که هر محله قدیمی استانبول فارغ از جاهای دیدنی خود، به یک جاذبه گردشگری برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است. محله باکرکوی یکی از این محله ها است. با ما در این مطلب از ترک مگ همراه باشید تا با هم در این محله دیدنی گشتی بزنیم.

محله باکرکوی کجاست؟

شاید نام محله باکرکوی کمتر از دیگر خیابان های معروف استانبول به گوشتان خورده باشد. اما این خیابان یکی از قدیمی ترین بخش های شهر است و از مناطق اروپایی استانبول به حساب می آید. این منطقه از قسمت جنوبی در حاشیه ساحل دریای مرمره شکل گرفته و از شمال با باغچه لی اولر، از شرق با زیتون بورنو و از غرب با کوچوک چکمجه همسایه است.

البته این محله ها هم روزگاری بخشی از باکیرکوی به حساب می آمدند. اما با افزایش جمعیت، تقسیم بندی محله ها دچار تغییر شد. برای آشنایی بیشتر با محبوب ترین محله های استانبول و دسترسی به آن ها، پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به استانبول را بخوانید.

دسترسی به منطقه باقرکوی در استانبول چگونه است؟

باکرکوی یکی از پررفت و آمدترین خیابان های شهر استانبول است. به همین دلیل از هر نقطه از شهر، می توانید برای رسیدن به این محله وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس پیدا کنید. اما بهترین راه دسترسی، استفاده از مترو است. شما می توانید خودتان را به متروی میدان تقسیم برسانید و پس از ۴۵ دقیقه در محله باکرکوی و بازارهای هیجان انگیز آن قدم بزنید.

تاریخچه باکرکوی ترکیه، یادگار امپراطوری روم

این روزها بیشترین شهرت محله باقرکوی به مراکز خرید و بازارهایش است.اما این منطقه آنقدر در تاریخ قدمت دارد که می توان یک کتاب کامل تاریخی را درباره سرگذشت کوچه ها و خیابان هایش نوشت. محله باکرکوی ابتدا در دوران روم ساخته شد و یک محوطه سرسبز و خوش آب و هوا برای گذران وقت پادشاهان بود. آن روزها به این منطقه ییلاقی دهکده اوزون سیتی یا روستای راه دور معروف بود. زمان امپراطوری عثمانی ها دوره اوج محبوبیت این تفرجگاه زیبا و ساحلی بود.

اما محله باکرکوی امروزی در سال ۱۹۷۰ به جایی آرام و بی دغدغه برای زندگی در ترکیه تبدیل شد. این منطقه حالا یک شهرک مسکونی و تجاری پررونق است که با وجود آب و هوای بی نظیر و مجتمع های تجاری شگفت انگیزش، از مهم ترین جاهای تفریحی استانبول هم به حساب می آید.

چرا منطقه bakirkoy محبوب است؟

هنگامی که از ایستگاه مترو باکرکوی پا به محله تاریخی شهر می گذارید، چیزی جز شور زندگی و هیاهو نمی بینید. این خیابان می تواند یکی از خاطره های فراموش نشدنی سفرتان را بسازد. از همان ابتدای گردش، معماری متفاوت و قدیمی شهر، خیابان های پهن و قدیمی و بازارهای محلی متنوع دست به دست هم می دهند تا تصویری منحصر به فرد از محله باکرکوی برای شما بسازد.

مهم ترین دلیل محبوبیت این منطقه بعد از قدمت تاریخی، بازارهای هفتگی متنوع و محلی آن است. به علاوه پاساژگردی در باکرکوی یک تفریح همیشگی برای مسافران و اهالی شهر به حساب می آید و همین عامل باعث شده bakirkoy به عنوان یکی از بهترین محله های استانبول شناخته شود.

باکرکوی منطقه ساحلی محبوب استانبول

مهم ترین مراکز خرید باکرکوی، بازارگردی در دهکده تجاری پررونق

محبوب ترین تفریحی که می توانید در منطقه تاریخی و ساحلی استانبول داشته باشید، گشت و گذار در مراکز خرید است. قیمت های مناسب و تنوع محصولات اصلی ترین دلایل این محبوبیت هستند. به علاوه بازارگردی در بلوار اصلی باکرکوی هم فال است و هم تماشا؛ چراکه می توانید رو به دریای مرمره بنشینید و خستگی پیاده روی را با لذت تماشای ساحل از تن بیرون کنید. برای اینکه زمان بندی مناسبی داشته باشید و تجربه خرید دلپذیری برای خود ثبت کنید، ۳ مورد از مهم ترین مراکز خرید باکیرکوی را بشناسید.

۱- مرکز خرید مارمارا فروم، یک پاساژ لوکس در دل محله تاریخی

مرکز خرید مارمارا فوروم یک ساختمان لوکس و مدرن با معماری خاص و امکانات ویژه در محله باکرکوی است. همه چیزهایی که از مجتمع تجاری انتظار دارید در مارمارا فوروم فراهم است. واحدهای تجاری متنوع، رستوران و کافه، سالن سینما و شهربازی همه امکاناتی هستند که با بازدید از این مرکز خرید، به آن ها دسترسی پیدا می کنید.

مرکز خرید مارمارا فوروم در باکرکوی

۲- مرکز خرید گالریا استانبول، جایی برای همه سلیقه ها

در حاشیه ساحل دریای مرمره یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول را می بینید. مرکز خرید گالریا همان جایی که می توانید ساعت ها در ان بگردید و از این گشت و گذار بدون خستگی و با دست پر به خانه برگردید. ۱۳۴ واحد تجاری در این مرکز خرید قرار دارد که شامل لباس، لوازم خانگی، لوازم آرایش و اسباب بازی هستند. شما می توانید در رستوران ها و کافه های طبقه همکف بنشینید و کودکان خود را به محوطه زمین بازی بسپارید.

۳- مرکز خرید کاپاسیتی، مجتمعی در قلب باکرکوی

این مجتمع تجاری هیچ زمانی از روز خلوت نیست. قرار گرفتن در مرکز منطقه باکرکوی و دسترسی آسان، مهم ترین عاملی است که این ساختمان مدرن را به اولین انتخاب شهروندان و گردشگران برای خرید تبدیل می کند. بهترین برندهای دنیا در مرکز خرید کاپاسیتی نمایندگی دارند. علاوه بر آن می توانید هرچه می خواهید از این پاساژ بخرید و در نهایت سری به رستوران های آن بزنید تا خستگی خرید با لذت طعم یک غذای منحصر به فرد از بین برود.

مرکز خرید کاپاسیتی در bakirkoy

شنبه بازار باکرکوی، محبوب ترین بازار سنتی استانبول

اگر به بازارهای سنتی بیشتر از پاساژگردی علاقه دارید باید بگوییم که باکرکوی محله مورد علاقه شما خواهد شد. بازارهای سنتی محلی به ویژه شنبه بازار باکرکوی معروف ترین بازار سنتی شهر استانبول است. کیفیت اجناس این بازار اگرچه با کالاهای اصل برابری نمی کند، اما با کمی جستجو می توانید یک خرید به صرفه و ارزان را در این بازار تجربه کنید.

بخش هیجان انگیز گشت و گذار در شنبه بازار، امتحان کردن غذاهای خیابانی سنتی آن است. این غذاهای بی نظیر و خوش رنگ و طعم را از دست ندهید.

شنبه بازار مهم ترین بازار باکرکوی

مهم ترین جاهای دیدنی Bakırköy، یک گردش تاریخی و تفریحی

اگرچه این منطقه امروزه به بازارها و مراکز خریدش معروف است، اما قدمت تاریخی و ویژگی های طبیعی منحصر به فردی دارد که شما را وادار می کند بدون دیدن جاذبه های گردشگری، دهکده تجاری استانبول را ترک نکنید.

جاذبه های طبیعی استانبول را از دست ندهید

همانطور که از یک منطقه ییلاقی انتظار می رود، زیباترین جاذبه های طبیعی را می توانید در باکرکوی پیدا کنید. جنگل آتاتورک و پلاژ ساحلی فلوریا، پارک بوتانیک باکرکوی و پارک ساحلی یشیل کوی از زیباترین مناطقی است که نباید دیدنش را از دست بدهید. هنگام بازدید از این جاذبه ها دوربین عکاسی خود را برای ثبت طبیعت زیبا فراموش نکنید.

مهم ترین پارک های حاشیه دریای مرمره

وقت گذرانی در جاذبه های تفریحی و تاریخی

جاذبه های تاریخی و تفریحی نیز میزبان گردشگران در منطقه ساحلی باقرکوی هستند. این جاذبه ها شامل میدان آزادی باکرکوی، عمارت دریایی آتاتورک، آکواریوم استانبول، کلیسای ارامنه و لوناپارک باکیرکوی هستند که دیدن آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

بازدید از منطقه باکرکوی می تواند یک روز زیبا و خاطره انگیز برای شما بسازد. اگر شما هم مسافر این منطقه بوده اید، بگویید که کدام بخش گشت و گذار را پیشنهاد می کنید؟ بازارگردی یا بازدید از جاهای دیدنی؟

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران