۴ تا از بهترین محله های استانبول برای زندگی را از دست ندهید

30742 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین محله های استانبول

استانبول یکی از شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید و از دوبخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. این شهر جزو مدرن ترین شهرهای ترکیه است. همچنین دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است که مردم دنیا را به خود جذب می کند.

شهر استانبول از نظر امکانات بهترین مکان برای زندگی است. دارای مداراس و دانشگاه های عالی، مراکز تفریحی، مراکز خرید و همچنین امکانی برای کار وجود دارد. اگر قصد دارید برای زندگی به این شهر مهاجرت کنید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط زندگی در شهر استانبول چگونه است؟

این شهر معروف به داستان و افسانه های بسیار قشنگ که هرکسی رو به رویا می برد که داستان وصال و فراق عشق های جاویدان است؛ همین موارد هستند که شهر استانبول را زیبا می کند. اما علاوه بر داستان های قشنگی که از گذشته وجود داشته است؛ شرایطی هم برای زندگی کردن هست که هر فردی را علاقمند می کند برای ادامه زندگی به شهر افسانه ها مهاجرت کند.

استانبول بزرگترین شهر در ترکیه

جاذبه تاریخی فراوان از جمله حصار روملی، مسجد سلطان احمد، مسجد بایزید و غیره زیادی دارد و می تواند متوجه شد که فرهنگ و تمدن هزاران ساله دارد. بازارهای سنتی و مدرن که در محله ها وجود دارد و دیگر نیاز نیست برای خرید کردن به مکان های دور بروید.

وسائل حمل و نقل داخل شهر بسیاری وجود دارد و مردم براحتی می توانند از یکطرف شهر به دیگر شهر بروند. آب و هوای عالی استانبول، ایرانیان را علاقمند به زندگی کردن در این شهر می کند.

هزینه پایین اقامت یکی دیگر از گزینه ها هست که هرکسی را علاقمند به مهاجرت کردن به این شهر می کنند.  اگر بخواهید شرکتی ثبت کنید براحتی می توانید اینکار را انجام دهید و کسب وکار خود را راه اندازی کنید.

شرایط اجاره یا خرید خانه در استانبول ترکیه

تقاضا برای زندگی در شهر استانبول هرروز افزایش پیدا می کند؛ به همین دلیل اکثر افراد تمایل دارند که برای خود و خانواده شان خانه ای خرید یا اجاره کنند اما نمی دانند که از چه طریقی اینکار را انجام دهند.

اجاره خانه در استانبول

برای اجاره کردن یک خانه یا آپارتمان به دو روش می توانید انجام دهید که تمام این موارد که گفته می شود تجربه های چندین ساله زندگی در ترکیه است.

اجاره از طریق آژانس های املاک

برای اجاره خانه مورد نظر حتما باید به دفتر آژانس مراجعه کنید وگرنه نمی توانید از طریق سایت اقدام کنید؛ به این دلیل که سایت ها خود را دیر به دیر بروز رسانی می کنند و تمام اطلاعات قدیمی  هستند و فقط برای به دام انداختن مشتری می باشد.

اجاره بهترین خانه و آپارتمان در استانبول

دسترسی آژانس های املاک به دیگر آژانس ها بسیار محدود است؛ برای اجاره یک خانه باید به تک تک املاک ها سر بزنید و سرویس چندگانه خدمات وجود ندارد. هزینه اجاره نامه در ترکیه توسط مالک باید پرداخت شود و مستاجرنباید هزینه ای را پرداخت کند.

برای اینکه سریعتر کار شما راه بیافتد می توانید به آژانس ها سر بزنید و یک سیستم ثبت نام دارند که شماره تلفن و ایمیل خود را می دهید و هر موقع که املاک با مشخصات شما بدست آوردند؛ اطلاع رسانی کنند.

اجاره املاک بصورت مستقیم

برخی صاحبان خانه ها برای اجاره دادن به صورت مستقیم در سایت ها و مطبوعات یا آگهی های محلی اقدام می کنندو همچنین یکسری کتابچه ها دارند که شماره تماس مالک در انتهای کتاب نوشته شده است.

استانبول بزرگترین شهر ترکیه

اما یک نکته ای را فراموش نکنید حتما بازار را خوب بشناسید تا سر شما کلاه نرود و  زبان ترکی خود را تقویت کنید. خیلی از ایرانی ها علاوه براینکه چگونه می توانند خانه اجاره کنند این سوال را می پرسند که بهترین  محله های استانبول برای زندگی کدام است؟ اگر ترک مگ را همراهی کنید حتما به این سوال پاسخ داده می شود.

بهترین محله ها در شهر استانبول کدام می شوند؟

با توجه به شرایط کشور ایرانیان زیادی برای ادامه زندگی کشورهای همسایه را برای اقامت انتخاب کرده اند؛ استانبول ترکیه هم یکی از شهرهای هست. اما نمی دانند که مناسب ترین محله در استانبول کدام اند؟

بهترین محله ها را برای شما معرفی می کنیم اما باید براساس بودجه ای که دارید یکی از این موارد را انتخاب کنیم.

۱- ببک لوکس ترین محله استانبول

مناطق خوش آب و هوا و در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. یک محله تاریخی که در محدوده و مدیریت منطقه یبشیکتاش قرار دارد. اطراف ببک محله های کوچک و بزرگ ازجمله آرناووتوکوی، اتیلر و رومی قرار گرفته است.

مجل بیک در استانبول

یک روستای بسیار کوچک و قدمت این شهر به قرن ها پیش باز می گردد و ببک به معنی ” کودک” است و از هرکسی در این شهربپرسید نمی دانند چرا این محله را به این اسم نامگذاری شده است.

اگر خانه‌ای در  هرجای این منطقه اجاره کنید می توانید از پنجره اتاق خود خلیج آرام و چشم اندازی گسترده راببینید و لذت کامل را ببرید.

دانشگاه بسفر در این محله قرار دارد و جزو یکی از دانشگاه های برتر در استانبول به حساب می آید. همچنین جزو برترین دانشگاه های استانبول به حساب می آید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر از دانشگاه های استانبول بدست بیاورید پیشنهاد می کنم مقاله ” ۴ شرط مهم برای ادامه تحصیل در استانبول ” را حتما مطالعه کنید. پارک ببک با مساحت ۸۸۰۰ متر مربع و دارای گیاهان تزئینی و درختان چندصد ساله که برای بازدید کنندگان بسیار جذاب است، قرار گرفته است.

رستوران  و کافه های شیک در این منطقه وجود دارد که می توانید عصرهای دل انگیزی را برای خودتان رقم بزنید. همچنین مهم ترین مورد داشتن امنیت بسیار بالا در این محله است بطوری که می توان شب ها تا دیر وقت بدون هیچ گونه مشکلی در آنجا باشید.

۲-  محله سلطان احمد مناسب ترین برای زندگی

سلطان احمد جزو یکی از قدیمی ترین محله ها استانبول به حساب می آید. تمام امکاناتی  مانند مراکز خرید، پارک، مدارس، دانشگاه، سینما و مراکز تفریحی را دارا است. همچنین تمام ساختمان  و خانه های این محله بصورت ضد زلزله ساخته شده است.

محله سلطان احمد بهترین محله درشهر استانبول

منطقه سلطان احمد در کنار دریای مرمر قرار گرفته و از نظر آب و هوای بسیار دلچسب است و می توانید ساعت ها در کنار دریا قدم بزنید.

محله سلطان احمد قدیمی ترین محله ها در شهر استانبول است. اکثر مردم شهر استانبول علاقه بسیاری برای زندگی کردن در این منطقه دارند.

۳- بی اغلو بهترین منطقه استانبول

شهر استانبول از طریق رود بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است. بی اوغلو در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. بی اغلو مناطق مختلف شهر را به یکدیگر متصل خواهد کرد.بی اغلو بهترین منطقه در استانبول

امکانات محله بی اغلو دارای موارد زیر می گردد:

  • مراکز خرید و تفریحی
  • هتل و رستوران
  • رستوران و کافه
  • بیمارستان و درمانگاه ها
  • نگهبان های ۲۴ ساعت
  • وسائل نقلیه عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس و غیره)

۴- منطقه کادیکوی استانبول

این محله قدمت بسیار طولانی در شهر استانبول دارد و همچنین مسئولان این منطقه در حال توسعه هستند. ساختمان های جدید، هتل های نو و مراکز خرید مدرن و تازه ساخت وجود دارد.

منطقه کادیکوی استانبول

بیشترین موردی که در این منطقه به چشم می خورد سه شنبه بازار است که هرهفته برگزار می گردد که مورد استقبال تمام مردم این منطقه هست.

محله های متوسط استانبول برای زندگی

شاید باورتان نشود٬ بجز چند محله های که در بالا معرفی کردیم دیگر منطق لوکس ندارد حتی می توان اینطوری گفت که محله های متوسط استانبول برای زندگی هم وجود ندارد یا بسیار کم است. در استانبول قانون این است که اگر در هر محله ای بیش از ۵۰۰۰ نفر در آنجا وجود دارد باید تمام امکانات شهر نشینی را فراهم کنند.  اما محله های هم هستند که ارزان یا قیمت مناسب داشته باشد که بتوانید خریداری کنید.

و در انتها انتخاب بهترین منطقه

در مورد تمام امکانات شهر استانبول بصورت کامل توضیح داده شده است. همچنین بهترین محله در شهر استانبول را معرفی کرده ایم. اما درانتها باید براساس بودجه و امکاناتی که نیاز دارید یکی از محله ها را انتخاب کنید. اما این را در نظر داشته باشید که بهترین مراکز خرید استانبول در این مناطقی که معرفی کرده ایم ساخته شده است. اگر علاقمند هستید در مورد شهرهای ترکیه بیشتربدانید بهتر است حتما مجله ترک مگ دنبال کنید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران

سلام مطالب بسیاراموزنده خوبی بودباتشکر۰

    سلام ممنون از لطفتون مطالبی دیگر هم در مورد راهنمای سفر به استانبول نوشته شده٬ پیشنهاد می کنم در موردش مطالعه کنید

سلام و روز بخیر
اطلاعاتی در مورد مدارس ابتدایی میخواستم بدونم
۱ – کدوم محله بهتره برای تحصیل فرزند که هزینه بالایی نداشته باشه؟
۲ – فرزندمونو میتونیم توی مدرسهای ترکی ثبت نام کنیم به دلیل مهاجر بودن؟ چون هزینه مدرسهای بین المللی بالاس
۳ – هزینه یه خانواده ۳ نفر در استانبول چقدره؟
ممنون از مطالبتون

سلام وقت بخیر
من میخوام اقامت ترکیه رو از طریق اجاره ملک بگیرم و منطقه ای رو میخوام انتخاب کنم که ته خیلی گرون باشه و نه پایین. حدودا چیزی میخگام که متوسط رو به بالا باشه امکانش هست راهنماییم کنید

    سلام همراه گرامی
    ممنون از توجه شما
    علاوه بر محله های معرفی شده پیشنهاد می کنیم با منطقه باکرکوی که یکی از بهترین محله ها برای زندگی است نیز آشنا بشید.