معرفی انواع شیرینی های ترکیه ای، مراقب باشید هنگام خواندن این مقاله ضعف نکنید!

11564 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معرفی انواع شیرینی های های ترکیه

کشور ترکیه با فرهنگ غنی و جاهای دیدنی فراوانی که دارد یکی از جذاب ترین مقصدهای سفر ایرانی ها به حساب می آید این کشور دیدنی و هیجان انگیز فرهنگ غذایی خاصی دارد که هر مسافر با شناخت قسمتی از آن حسابی جذبش می شود. یکی از بهترین و خوشمزه ترین خوراکی های ترکیه ای که از دید گردشگران همیشه محبوب به نظر می آید شیرینی های خوشمزه این کشور است. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی انواع شیرینی های ترکیه ای شما را با خوشمزه ترین خوراکی های ترکیه آشنا کنیم.

تجربه یک دنیا طعم با انواع باقلوا ترکیه ای

بدون شک محبوب ترین و حتی معروف ترین شیرینی ترکیه ای که بین مردم ایران طرفدار زیادی پیدا کرده باقلواهای ترکیه ای جذاب است. باقلواهای ترکی به عنوان یکی از قدیمی ترین شیرینی های ترکی به حساب می آیند که از زمان حکومت دولت عثمانی در ترکیه به عنوان یک شیرینی سلطنتی و اشرافی سرو می شد. امروزه باقلوا در ترکیه حکم مهم ترین سوغات این کشور را دارد و مسافرانی که برای گشت و گذار به این کشور را دارند حتما نوعی از این شیرینی را در طول سفر خود تست می کنند.

وقتی از باقلواهای ترکیه ای صحبت می کنیم تصویر ذهنی بیشتر مردم یک شیرینی چند لایه است که با شیره آغشته شده و داخل آن پر از مغزهای مقوی است. اما این تصویر ذهنی تنها بخشی از انواع مختلف و خوشمزه این شیرینی را نشان می دهد چرا که در ترکیه باقلوا ها انواع و اقسام مختلفی دارند.

باقلواهای استانبولی

۱.باقلوا کورو ترکیه -Kuru baklava

خوش خوراک ترین نوع باقلوا ترکیه ای کورو نام دارد. این شیرینی به نسبت سایر مدل های مختلف باقلوا به شیره کمتری آغشته شده و خشک تر است. به همین دلیل برای مدت طولانی تری قابلیت ماندگاری دارد. به همین دلیل از باقلوا کورو به عنوان بسته سوغاتی و یا هدیه استفاده می شود.

۲. باقلوای شکلاتی ترکیه – Çikolatalı Baklav

ترکیب جذاب شکلات و باقلوا برای کسانی که به خوردن کاکائو اعتیاد دارند واقعا جذاب است. این ترکیب مدرن و سنتی طعم جذابو تازه ای را برای طرفداران این شیرینی محبوب رقم زده تا همیشه از خوردن آن لذت ببرند.

۳. باقلوای تیکه ای – Havuç dilimi baklava

باقلوای تیکه ای محبوب ترین و معروف ترین مدل باقلوایی است که بین مردم ترکیه و حتی مسافران این کشور طرفداران زیادی دارد. این باقلوا به نسبت شیرینی کورو شیره بیشتری دارد و خشک نیست. مدت زمان استفاده از این باقلوا به دلیل شیره غلیظی که دارد بسیار کم است و پیشنهاد می شود در کمتر از یک هفته استفاده شود.

انواع باقلواهای ترکیه ای

شیرینی خشک ترکیه، شرینی لوکوم ترکیه

شیرینی لوکوم یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه ترکیه ای است که بیشتر باب میل مردم ترکیه است. شکل ظاهری این شیرینی شباهت بسیار زیادی به راحت الحلقوم دارد اما مواد اولیه آن با شیرینی راحت الحلقوم متفاوت است و در طعم های مختلف میوه ای پخته می شود.

شکرپاره – Şekerpare از شیرینی های معروف ترکیه

بدون شک شکر پاره بعد از باقلوا عنوان محبوب ترین شیرینی ترکی را دارد چرا که این شیرینی خوشمزه از نظر طعم و حتی شکل ظاهری واقعا بی نظیر است. شکر پاره همانطور که از نامش قابل حدس است یک خوراکی به شدت شیرین است اما شیرینی آن به هیچ وجه موجب دلزدگی نمی شود.

شکر پاره شیرینی چسبناک و لقمه ای شکل است که رنگ طلایی دارد این شیرینی در هنگام طبخ برای مزه دار شدن داخل یک شربت بسیار شیرین قرار می گیرد تا شیره خوشمزه آن را به خود جذب کند. پیشنهاد می کنم اگر به ترکیه سفر کردید علاوه بر باقلوا این شیرینی بی نظیر را حتما تست کنید.

شکر پاره بهترین شیرینی ترکیه ای

شیرینی ترکیه ای مجلسی، شرینی کنافه ترکی

بیشتر مردم ترکیه برای میهمانی ها و مجالس رسمی خود شیرینی کنافه ترکی را به عنوان یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهای ترکیه سرو می کنند. این شیرینی خوشمزه در میز میهمانی اکثر ترک ها وجود دارد چرا که ترک ها علاقه زیادی به این کنافه دارند. این شیرینی از لایه های رشته برشته شده و پنیرآب شده تشکیل شده و طعم بی نظیری دارد. پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده تست این شیرینی کنافه ترکی را از دست ندهید.

کنافه از انواع شیرینی های ترکیه ای

آشوره دسری شیرین و خوشمزه

اگر به شیرینی فروشی های ترکیه سری بزنید حتما با یک دسر شیرین و متفاوت رو به رو خواهید شد که شکل و ظاهری متفاوت با دیگر شیرینی ها و دسرها دارد. ترکیب شکر و غلاتی مانند لوبیا نخود و گندم با تزئین میوه های خشک و مغزیجات، ترکیبات اصلی دسری به نام آشوره را به وجود می آورند.

مردم ترکیه در خصوص تهیه این دسر اعتقادات مذهبی زیادی دارند چرا که معتقدند این دسر ساده و مغذی در زمان طوفان نوح و وقتی حضرت نوح و یارانش به سلامت رسیدند توسط آن حضرت طبخ شده به همین دلیل این دسر به عنوان بهترین دسر ترکیه ارزش زیادی برای مردم ترکیه دارد.

آشوره دسر قدیمی ترکیه ای

ترکیه با وجود تنوع بالایی که در انواع شیرینی ها و دسرهای جذاب دارد اما هنوز هم مردم ترکیه را راضی نگه نمی دارد. به همین دلیل مردم ترکیه در بیشتر مواقع از نان سیمیت برای درست کردن انواع شیرینی های خانگی و خلق طعم های تازه استفاده می کنند. از نان های سیمیت برای صبحانه و درست کردن اسنک های خانگی هم بسیار استفاده می شود. این نان خوشمزه طعم جذابی دارد که هر کس آن را تست کند حتما از آن لذت می برد.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

باقلوای ترکیه ای که توی استانبول خیلی زیاده ولی باقلوای اصیل و محلی شو از کجا بگیریم؟ مغازه معرفی کنید لطفا