۵ تا از بهترین غذای محلی آنکارا که ایرانی ها دوست دارند

4739 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین غذاهای محلی آنکارا

امتحان کردن غذا به عنوان یک تفریح در میان ما ایرانی به حساب می آید. مخصوصا اگر این غذاها برای کشور همسایه با قدمت ۱۰۰ ساله باشد. چه نوع طعم غذایی دوست دارید؟ فکر می کنید غذاهای ترکی با ذائقه شما یکی نباشد؟ نگران نباشد باتوجه به نزدیکی فرهنگ ایرانی با ترکی اکثر طعم غذاهای ترکی به ذائقه های ایرانی می خورد. حتی دیده شده که غذاهای ترکی را بیشتراز غذاهای ایرانی دوس داشت باشند.

آنکارا یکی از شهرهای با قدمت ۱۰۰ ساله در ترکیه است. می توانید لذت کامل از بهترین جاهای دیدنی آنکارا را ببرید، علاوه بر آن تجربه ای متفاوت از غذاهای ترکی به دست بیاورید. تجربه های جدید از هرچیزی آدم ها را با دنیای متفاوت روبرو می کند که تا به حال آن روبرو نشده اید. اگر علاقه ای به خوردن غذاهای متفاوت در کشورهای دنیا ندارید پیشنهاد می کنم حتما در ادامه ۵ تا از بهترین غذای محلی آنکارا را امتحان کنید، مطمئنا هیچگاه فراموش نمی کنید.

 

۱- اسنکدر، طعم کبابی متفاوت که هرگز فراموش نخواهید کرد

غذاهای محلی شهرآنکارا بسیار تنوع دارد. طعم هرکدام از این غذاها بسیار دلچسب و دلپذیر خواهد بود و اگر یکبار امتحان کنید تا آخر عمر فراموش نمی کنید. خب کباب های ترکی های بسیار معروف هستند و هرکدام یک طعم به خصوصی دارند.

اسکندر، محبوب ترین غذای آنکارا

اسکندریه یکی از همان کباب های است که با دقت فراوان پخته می شود و طعم خاصی دارد و با یک فرمول متفاوتی پخت می شود. یعنی اینکه مواد اولیه این کباب متفاوت از کباب های دیگر است که تا به حال تجربه نکرده اید.

این کباب از بهترین غذاهای محلی آنکارا است و در کشور ترکیه بسیار محبوب و مشهور هستند و  اگر یکبار طعم لذیذ آنرا تجربه کنید دوست دارید چندین و چندبار آنرا تجربه کنید.این غذای محبوب از تکه های نازک گوشت به همراه سس مارینه، سس گوجه، کره ی آب شده و کمی سبزیجات محلی از آن استفاده می کنند.

اگر فکر می کنید که این یک غذای محلی است و باید در رستوران های سطح متوسط آنرا پیدا کنید، اشتباه بزرگ است. اسکندریه غذای محبوبی است که باید در رستوران های لاکچری آنرا سرو کنید.

۲- دنر کباب طعم و بوی عالی را تجربه کنید

هر غذای که روی ذغال پخته می شود یک طعم خاصی را به خودش می گیرد. اگر این غذا کباب با گوشت و مواد اولیه تازه باشد یک طعم لذیذی را تجربه می کنید. دنر کباب یکی از غذاهای محبوب و مشهور در ترکیه و ایران است، اما اگر این غذا در وطن خودش تجربه کنید تفاوت آنرا کاملا حس خواهید کرد. غذای که توسط آشپزهای ماهر پخته شود خوش طعم بودن آنرا چندین برابر خواهد. مواد اولیه این غذا از گوشت یا مرغ تازه درست می شود اما حتما باید برروی ذغال پخته شود تا طعم خاصی پیدا کند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید این غذا توسط آشپزهای ماهر پخته شود. خب دونر کباب یک نکته بسیار مهم دارد و اینکه گوشت را در جهت الیاف گوشت برش بدهیم و اگر چنین کاری را انجام نشود گوشت سفت خواهد شد. و دیگر مواد  این غذا پیاز، روغن مایع و ادویجات است. بعد از اینکه این غذا چندین ساعت در مواد اولیه ماند حالا باید با دقت روی ذغال پخته شود.

طبخ این غذا بسیار حساس است و یادتان نرود از رستوران های مطمئن سفارش دهید.

اگر بهترین رستوران های آنکارا نمیشناسید پیشنهاد می کنم مقاله مرتبط به آنرا بخوانید. اینگونه می توانید غذاهای خاص در رستوران ویژه تجربه کنید.

 

۳- دلمه، بهترین غذای آنکارا را از دست ندهید

دلمه در شهر آنکارا معروف به یالانجی دولما است. محبوب ترین و مشهورترین غذای شهر آنکارا به حساب می آید. دلمه در ترکیه با رنگ و لعاب خاصی پخته می شود بادیدنش اشتهایتان چندین برابر می شود.

دلمه، بهترین غذای محلی آنکارا

مواد اولیه این غذا ترکیبی از نعنا خشک، شوید، گوشت تازه، پیاز نگینی و درشت، یک و نیم پیمانه مغز(گردو، بادام و فنداق آسیاب شده) است. دلمه ترکی فقط باید در شهر آنکارا امتحان کنید. این غذا فوت و فن خاص خودش دارد و باید توسط آشپزهای ماهر پخته شود.

۴- صدف سیاه بهترین غذای محلی آنکارا فراموش نکنید

یکی از لذیذترین غذاهای شهر آنکارا است. البته یکی از گران قیمت ترین غذاهای که در رستوران های آنکارا وجود دارد. این غذا با استفاده از صدف های مخصوص و ادویه های معطر ترکی پخته می شود. تنها یکبار امتحان کنید هیچ وقت طعمش را از یاد نمی برید. بسیار ترد و خوشمزه است و می توانید طعم های متفاوتی را سفارش دهید.

صدف محبوب ترین غذای محلی آنکارا

۵- بورک، غذای محلی متفاوت شهر آنکارا

عده ای از مردم در آنکارا بورک را به عنوان میان وعده و برخی دیگر بعنوان وعده غذایی انتخاب می کنند. البته بیشترمردم به عنوان وعده صبحانه سرو می کنند. ناگفته نماند که این غذا با استفاده از خمیر یوفا، گوشت پخته می شود و چیزی که این غذا را خوشمزه می کند ادویجاتی محلی است که در آن استفاده می کنند. بورک به این دلیل می گویند که این غذا در جشن ها و مهمانی ها برای پذیرایی مهمان ها استفاده می شود، هرکجا که مهمانی باشد این غذا هم وجود دارد.

بورک بهترین غذای شهر آنکارا

این غذا بصورت لایه به لایه آماده می شود و در بین هر لایه گوشت و پنیر ریخته می شود و سپس در فر یا روغن فراوان سرخ می شود. طعمی را حس می کنید تا به امروز نچشید. این غذا هم در رستوران های لاکچری و هم در ارزانترین رستوران های آنکارا می توانید سرو کنید.

۶- مانتی طعمی متفاوت از غذا ترکی

چیزی که سفر را هیجان انگیز تر می کند خوردن غذاهای سنتی و قدیمی آن شهر است. مانتی یکی از بهترین غذاهای محلی آنکارا محسوب می شود. اگر به هر خانه ای از شهر انکارا بروید حتما با غذای مانتی روبرو می شوید.

مانتی برترین و محبوب ترین غذای آنکارا

علاوه بر این اکثر رستوران های آنکارا این غذا را برای مشتریان خود سرو می کنند و به عنوان یک غذای که طرفداران بسیاری دارد شناخته شده است. برای طبخ این غذا نیاز به خمیر مانتی دارید که بسیار ساده پخته می شود. مواد داخل مانتی هم گوشت، جعفری خرد شده و رب است اما از همه مهم تر سس مانتی که این غذا را خوشمزه می کند. مواد داخل مانتی کره ذوب شده، گوجه فرنگی، پودر فلفل قرمز تند، ماست، سیر، رب است.

و در انتها بهترین غذای لذیذ محلی آنکارا را سرو کنید

محبوب ترین و مشهورترین غذاهای شهر آنکارا را برای شما معرفی کرده ایم پیشنهاد می کنیم همه ی آنها را امتحان کنید اما اگر نتوانستید همه ی را بخورید غذاهای مانند بروک، اسکندر جزو لیست غذاهای خود بگذارید.

آنکارا رستوران های آنکارا

نظرات کاربران