قطار تهران آنکارا، سفری زمینی از پایتخت به آنکارا

5142 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
قطار تهران به آنکارا

کشور ترکیه در نیم کره شمالی جهان قرار دارد و محل تلاقی دو قاره اروپا و آسیاست. این کشور جذاب و توریست پذیر در سال های اخیر میزبان مسافران بسیاری از کشور ما بوده است. به تازگی نیز قطار تهران آنکارا برای سهولت سفر گردشگران راه اندازی شده است. در ترک مگ با بررسی مسیر قطار تهران آنکارا، قیمت بلیط و اطلاعات کامل این مسیر قطاری همراه باشید.

آنکار چگونه شهری است؟

آنکارا دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور ترکیه است که جاذبه های سفری بسیار زیادی دارد. آنکارا یکی از شهرهای تاریخی و بسیار قدیمی این کشور ترک نشین بوده و در طول تاریخ دستخوش حوادث بسیاری قرار گرفته است. نام قدیمی شهر و ریشه آنکارا براساس اطلاعات تاریخی “آنگورا” است.

شهر آنکارا در ترکیه

آنگورا به نخی بسیار نرم گفته می شود که از خرگوش های آنکورا تولید می شود. در سیر زمان این نام تغییر پیدا کرده و به آنکارا امروزی تبدیل شده است. به همین دلیل در شهر آنکارا حیواناتی مانند بز، گربه و خرگوش نماد شهر شده اند که خبر از گذشته تاریخی شهر می دهند.

مسیر قطار تهران آنکارا

آنکارا پایتخت رسمی کشور ترکیه است و به اشتباه برخی استانبول را به عنوان پایتخت می شناسند، اما در یک نگاه دقیق باید گفت که آنکارا پایتخت کشور ترکیه و استانبول پایتخت تفریحی ترکیه است. این شهر جذاب و توریست پذیر در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از علاقمندان گردشگری قرار گرفته و با آغاز به فعالیت قطار تهران آنکارا و بالعکس مسیر دسترسی به پایتخت ترکیه ساده تر هم شد.

سفر به آنکارا با قطار از تهران

تا چندین سال پیش تنها راه ممکن برای سفر مستقیم به آنکار استفاده از هواپیما و خودروهای شخصی بود. اما در ماه جاری (خرداد ۱۳۹۸) پروژه قطار تهران آنکارا راه اندازی شده و به بهره برداری رسید. مدیرعامل شرکت رجا نیز اعلام کرد که فرایند حرکت رسمی و منظم قطار تهران آنکارا از تیر ماه به صورت هفته ای آغاز می شود.

بهترین مسیر قطار تهران به آنکارا

پروژه قطار تهران آنکارا از سال ۱۳۸۰ مورد بررسی قرار گرفته و فرایند احداث آن آغاز شد. در نهایت نیز با همکاری دو کشور با گذشت ۱۸ سال ای پروژه به بهره برداری رسید. با آغاز به کار قطار تهران آنکارا دیگر راه های سفری به پایتخت کشور ترکیه فقط محدود به سفر با هواپیما و یا استفاده از خودروهای شخصی نیست.

فاصله تهران تا انکارا چقدر است؟

تهران و آنکارا در مسیر زمینی فاصله ای نزدیک به ۲۱۰۰ کیلومتری از یکدیگر دارند. مدت زمان سفری آن نیز چیزی در حدود ۲۳ الی ۲۴ ساعت کامل است. با راه اندازی مسیرقطاری تهران آنکار و استفاده از قطارهای مسافربری ۵ ستاره، مسافران و گردشگران علاقمند سفر به آنکارا می توانند در هزینه های سفری صرفه جویی بیشتری داشته باشند.

مسیر قطار تهران آنکارا

قطار تهران آنکارا مسیر حرکت خود را از تهران آغاز می کند و تا رسیدن به شهر وان نیز ادامه دارد. قطار تهران وان مسیر حرکت خود را در زمانی ۲۰ ساعته طی می کند و مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به آنکارا نیز در حدود ۶۰ ساعت است.

چه نوع واگن های در مسیر قطار تهران به آنکارا است؟

قطار های مورد استفاده در مسیر قطاری تهران آنکارا همگی از نوع ۵ ستاره هستند و واگن های در نظر گرفته شده برای آن نیز از نوع واگن های چهار تخته مسافربری لوکس هستند. علاقمندان به سفر با قطار از تهران تا آنکارا می توانند بخشی از سفر خود را با قطار تا شهر وان ادامه دهند و بعد از آن با استفاده از کشتی های تفریحی مسیر خود را تا بندر تات ادامه دهند.

واگن های قطار تهران به آنکارا

از بندر تات در شهر وان نیز فاصله وان تا آنکارا را با قطارهای چهار تخته به سرانجام برسانند. با توجه به تصمیماتی که در دو کشور گرفته شده است، قطار تهران آنکارا دارای حرکتی منظم و هفتگی در این مسیر خواهد بود و در هر هفته قطاری از تهران به آنکارا و بالعکس درحال حرکت است.

هدف از راه اندازی مسیر قطاری تهران آنکارا پاسخ به تقاضای مسافران برای سفر به تبریز، تهران و مشهد از طرف دولت ترکیه بوده است. مسافران می توانند از ترکیه با قطار به تهران سفر کرده و سپس ادامه مسیر خود به مشهد را تهران ادامه دهند.

بلیط قطار تهران آنکارا چقدر است؟

با توجه به بررسی های انجام شده فرایند قیمت گذاری برای بلیط قطار تهران آنکارا بر اساس قوانین بین المللی و مربوط به بلیط سفرهای خارجی انجام می شود. در حال حاضر قیمت بلیط قطار تهران آنکارا باز زمانی ۶۰ساعته در حدود ۴۳ یورو اعلام شده است.

بلیط قطار تهران به آنکارا

البته این مبلغ در کشور ما بر مبنای ریالی و با توجه به قیمت مصوب ارز تعیین می شود، پس برای خرید بلیط قطار تهران آنکارا نیازی به تهیه یورو ندارید و در صورتیکه مبدا سفری شما آنکار و به سمت تهران باشد باید هزینه را به یورو پرداخت کنید.

بلیط قطار تهران آنکارا

ایستگاه های بین راهی قطار تهران آنکارا

در مسیر قطار تهران تا آنکارا ایستگاه و شهرهای مختلفی وجود دارد و در صورت تمایل می توانید در هریک از این ایستگاه ها پیاده شده و بلیط مربوط به آن را خریداری نمائید. لیست کامل ایستگاه های قطاری بین راه تهران تا آنکارا عبارتند از :

  • ایستگاه تبریز در ایران
  • ایستگاه سلماس در ایران
  • ایستگاه مرزی رازی در ایران (کنترل پاسپورت و گذرنامه)
  • ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه (کنترل پاسپورت و گذرنامه) ساعت ورود ۱۷:۳۰
  • ایستگاه وان (پس از پیمودن ۱۰۷ کیلومتر از ایستگاه کاپیکوی به اینجا میرسید)
  • اسکله وان و رفتن به اسکله و سوار شدن به کشتی ۲ طبقه (سفر ۵ ساعته)
  • ایستگاه تات و سفر به پایتخت ترکیه (ساعت ورود ۹:۲۵ صبح روز شنبه)

با توجه به اطلاعات موجود قیمت بلیط قطار تهران آنکارا در حدود ۵۵۰ هزار تومان است و مسافران می توانند بلیط را برای واگن های ۳۶ نفره و کوپه های ۴ تخته تهیه کنند. همچنین مدیریت و سرپرستی قطار هایی که در مسیر تهران آنکارا در حال فعالیت هستند به شرکت قطاری رجا سپرده شده است.

خرید بلیط قطار تهران آنکارا

کی به آنکارا سفر کنیم؟

اگر تصمیم سفر به آنکارا و با استفاده از قطار دارید، بهتر است در مورد بهترین زمان سفر به آنکارا هم اطلاعات کاملی داشته باشید. آنکارا شهری پر بارش است و زمستان هایی سرد دارد. همچنین تابستان های آن نیز گرم و تقریبا مشابه با تهران است، با این تفاوت که آلودگی کمتری دارد. بهترین زمان برای سفر به آنکارا را می توان ماه های شهریور و مهر معرفی کرد. در این دو ماه هوا هنوز خیلی سرد نشده و دیگر خیلی هم گرم نیست.

زمان سفر به آنکار از تهران

در تعطیلات عید نیز می توانید شاهد هوای بسیار مطلوبی در شهر آنکارا باشید و تعطیلات مفرحی را در پایتخت کشور ترکیه سپری کنید.

آنکارا راهنمای سفر به آنکارا

نظرات کاربران