سفر به استانبول در پاییز، فصل طبیعت رنگارنگ ترکیه

4209 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر پاییزی یه استانبول

سفر در پاییز جاذبه های بسیاری دارد و می تواند یکی از بهترین تجارب سفری برای افراد باشد. خصوصا اگر مقدص جذابی مانند ترکیه و شهر استانبول را در نظر داشته باشید. استانبول یکی از محبوب ترین و معروف ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است و مقاصد دیدنی بسیاری دارد. اما در این مقاله قصد داریم استانبول را به عنوان یک مقصد پاییزی جذاب به شما معرفی کنیم. درادامه با ترک مگ همراه باشید.

سفر به استانبول در پاییز، تجربه ای فراموش نشدنی

با اینکه بیشتر افراد تمایل به سفر در دو فصل بهار و تابستان را دارند، اما فصل پاییز یکی از زیباترین اوقات سال برای تفریح و گردشگری است. در فصل رنگارنگ پاییز تمام نقاط دنیا دیدنی و جذاب اند، اما اگر مقصدتان کشور خاصی مانند ترکیه و شهر استانبول باشد، این سفر در پاییز چندین برابر زیباست.

سفر به استانبول در پاییز

پاییز در استانبول حال و هوای دیگری دارد و فصلی است که در آن شهر را به هزار و یک رنگ می بینید. کوچه باغ های استانبول در سفر پاییزیتان با مناظری رویایی و خیابان هایی فوق العاده منتظر شما هستند. حتی به جرات می توان گفت فصل پاییز یکی از بهترین اوقات سال برای سفر به استانبول و کشور ترکیه است.

در پاییز استانبول آب و هوایی معتدل را تجربه کنید

اگر سرمایی هستید و نگران سردی هوا در فصل پاییز، باید این چنین گفت که پاییز در استانبول اصلا سرد نیست. در ماه های پاییزی استانبول فرصت تجربه آب و هوایی بسیار معتدل در اختیار شماست و در سردترین روز های پاییز که در نزدیکی زمستان هستند؛ دمای هوا به ۵ درجه سانتیگراد می رسد.

اما اگر به دنبال بازه دقیقی برای سفر هستید، می توانیم ماه اکتبر راه به شما معرفی کنیم. این ماه بهترین زمان برای سفر و گردشگری در استانبول و لذت بردن از هوای مطلوب و مطبوع پاییزی است. حتی با اینکه بطور کلی کشور ترکیه باران خیز و مرطوب است، اما در ماه اکتبر خبری از بارش های ناگهانی هم نیست.

تعداد روزهای بارانی در ماه اکتبر و فصل پاییز استانبول بسیار کمتر از دیگر ماه ها سال است. هرچند بهتر است پیش از سفر وضعیت جوی استانبول را بررسی کنید تا برنامه های تفریحی تان در طول سفر بهم نخورد. اما مجددا تاکید می کنیم که استانبول با آب و هوای معتدلی که دارد در تمام فصل ها و ماه های سال دیدنی است.

دیدار از جاذبه های طبیعی استانبول در پاییز

حراج بهترین برندهای ترکیه در پاییز استانبول

اگر به فکر خریدی ارزان در استانبول هستید، فصل پاییز بهترین زمان ممکن برای عملی کردن این ایده است. در فصل پاییز متاسفانه یا خوشبختانه مسافران زیادی برای استانبول و ترکیه وجود ندارد. به همین دلیل خیابان های شهر خالی از جمعیت است و می توانید تخفیف های خیلی خوبی در هر جایی از شهر پیدا کنید.

البته اگر به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید می توانید از تخفیف های بیشتری استفاده کنید و این نکته ای است که فقط افراد حرفه ای در سفر به هر شهری می دانند. بهترین مراکز خریدی که در فصل پاییز توصیه می کنیم به آنها برای خرید سر بزنید را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • بازار بزرگ استانبول
  • خیابان سردراکرم
  • بازار مصری
  • اوپتیموم اوتلت
  • خیابان چوکورچوما
  • لونت بازار
  • بازار بی اوغلو
  • مرکز خرید اولیویوم
  • خیابان ایستیکلال
  • ایرپورت اوتلت سنتر
  • استارسیتی اوتلت سنتر
  • خیابان ابدی ایپکچی
  • اوتلت استورهای برند لاکچری
  • بازار بشیکتاش
  • خیابان باگدت

فروشگاه های نامبرده از بهترین مراکز خرید استانبول هستند و می توانند زمینه ساز تجاربی بیاد ماندنی در سفر پاییزی تان به استانبول باشند.

ارزانترین خدمات گردشگری را در فصل پاییز استانبول تجربه کنید

شلوغ ترین روزهای ترکیه در فصل تابستان قرار دارند و همسو با خارج شدن از این فصل به مرور مسافران کمتری در شهر حضور خواهند داشت. لذا بیشتر هتل ها، مراکز خرید، مکان های تفریحی و گردشگری با قیمت هایی به نسبت کمتر در اختیار مسافران قرار می گیرند.

وقتی در فصل پاییز و به خصوص ماه های نزدیک به زمستان به استانبول سفر کنید هزینه های بسیار کمتری در سفر پیش روی شماست. حتی می توانید سفر زمینی به استانبول را در پیش بگیرید و در مرزهای بین المللی نیز تجربه رانندگی داشته باشید.

بهترین زمان سفر در پاییز به استانبول

از شلوغی بیذارید؟ در پاییز به ترکیه سفر کنید

مسلما ترکیه و شهر معروفی مانند استانبول در بیشتر روز های سال مملو از جمعیت هستند، خصوصا اگر در فصلی مانند تابستان و بهار سفر کرده باشید. در نیمه دوم سال خیابان های استانبول علاوه بر اینکه دیدنی تر هستند، بسیار خلوت اند و می توانید از زیبایی های استانبول دیدن کنید.

حتی دیدار از بنا های قدیمی استانبول نیز می توانند جاذبه ای دیدنی در سفر برای شما باشند. در استانبول ساختمان های قدیمی بسیاری وجود دارند که دارای معماری یونانی اند. برخی مناطق شهر نیز هنوز حال و هوای قدیمی و سنتی زمان گذشته را حفظ کرده اند.

خصوصا اگر علاقه به تاریخ دارید، توصیه می کنیم در فصل پاییز به استانبول سفر و فارغ از هیاهوی همیشگی و شلوغی های این مقصد جذاب از سفر خود لذت ببرید. همچنین می توانید در سفر خود تجربه صرف غذا در بهترین رستوران های ایرانی استانبول را داشته باشید.

سفر به استانبول، ترکیه در پاییز

زیباترین وجهه از پارک امیرگان استانبول را در فصل پاییز ببینید

پارک امیرگان یکی از جاذبه های دیدنی معروف در کشور ترکیه است و برخلاف اینکه بسیاری افراد دیدار از پارک امیرگان در فصل بهار را توصیه می کنند، اما باید از این منطقه زیبا در فصل سوم سال دیدن کنید. پارک امیرگان در فصل پاییز تبدیل به بهشتی رنگارنگ شده و همچون بوم نقاشی خداوند برروی طبیعت به نظر می آید.

اگر بصورت خانوادگی و همراه با فرزندتان از مسافرت به استانبول در پاییز را تجربه می‌کنید، پاک امیرگان به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های شهر استانبول با داشتن مسیرهای پیاده‌روی رویایی و زمین‌های بازی روز خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در پایان توصیه می کنیم اگر در پاییز به استانبول سفر می کنید حتما از پارک های زیبای استانبول دیدن کنید. استانبول شهر سرسبزی است و در فصل پاییز می توانید بهترین تلفیق از رنگ های نارنجی، قرمز و اخرایی را در مناطق طبیعی استانبول ببینید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران