۶ مورد از بهترین سوغات آنکارا، دست خالی به ایران برنگردید!

5378 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین سوغاتی ترکیه

وقتی به شهر جدید و تازه ای برای اولین بار سفر می کنیم، دوست داریم نمام جذابیت های آن شهر را بشناسیم تا خاطره خوب و شیرینی را از سفر خود باقی بگذاریم. اما همین که کمی به روزهای آخر سفر نزدیک می شویم، فکر خرید سوغاتی ذهن ما را حسابی به خود مشغول می کند. حالا اگر این سفر یک سفر خارجی باشد و ما به شهر هیجان انگیزی مانند آنکارا مسافرت داشته باشیم، خرید و انتخاب سوغاتی دغدغه جذابی برای ما به حساب خواهد آمد. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین سوغات آنکارا شما را در خرید یادگاری برای عزیزانی که منتظرند تا شما دست خالی از سفر برنگردید آشنا کنیم.

۱- باقوای ترکیه بهترین سوغات آنکارا

گردشگران و مسافرانی که به ترکیه و شهر آنکارا سفر می کنند بر این باورند که خوشمزه ترین و جذاب ترین سوغانی این شهر، باقلواهای معروف و جذابی است که در هیچ کجا دنیا نمی توان مشابه آن را پیدا کرد. اگر شما هم به دنبال خرید خوشمزه ترین و جذاب ترین سوغاتی ترکیه هستید پیشنهاد می کنم با خرید باقلواهای خوشمزه و لذیذ آنکارا عزیزان خود را سورپرایز کنید چرا که هدیه گرفتن باقلوا به عنوان یک سوغاتی هیجان انگیز در خاطر هر کسی خواهد ماند. اما نکته قابل توجه در مورد خرید باقلوا این است که  بهترین باقلوای آنکارا را از کجا باید تهیه کرد؟

بهترین باقلوای انکارا ترکیه

 بهترین باقلوای آنکارا

اگر کمی در مورد بهترین باقلوا فروشی های ترکیه خبر داشته باشید حتما می دانید که یاقلواهای کاراکوی گولوگلو بهترین و لذیدترین باقلواهای ترکیه ای را تولید می کند و در سراسر ترکیه شعب فعال دارد. اگر به شهر استانبول سفر کردید و علاقه داشتید باقلوای ترکی را امتحان کنید و برای عزیزانتان ببرید پیشنهاد می کنم به فروشگاه کاراکوی گولوگلو بروید و لذیذترین باقلواها را خریداری کنید.

باقلواهای ترکیه ای کمی با باقلواهایی که در ایران تولید می شود فرق دارد اما طعم شیرین و لذیذ باقلواهای جذاب آنکارا به زائقه ایرانی ها همیشه خوش است. پس برای خرید باقلوا به عنوان سوغاتی اصلا شک نکنید. فقط در هنگام خرید ار تازه تولید شدن باقلواها خیال خود را راحت کنید. 

عکسی از باقلوای اصیل ترکیه

۲- راحت الحلقوم ترکیه ای راحت ترین انتخاب برای سوغانی

یکی از خوشمزه ترین و ارزان ترین سوغاتی های آنکارا راحت الحلقوم های جذاب است. این سوغاتی خوشمزه قیمت مناسبی دارد و علاوه بر خوشمزه گی طعم های مختلف دارد و شما می توانید با توجه به ذائقه خود بهترین طعم آن ها را برای خرید انتخاب کنید.

راحت الحلقوم های ترکیه ای راحت الخرید هم هستند چرا که لازم نیست تمام شهر را برای پیدا کردن آن زیر و رو کنید شما کافی است به نزدیک ترین شیرینی فروشی و حتی سوپرمارکت در هتل خود مراجعه کنید تا بهترین نوع از آن را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که سعی کنید تا حد ممکن به تاریخ تولید و انقضای مواد خوراکی خریداری شده خود توجه کنید.  

بهترین فروشگاخ راحت الحلقوم آنکارا

۳- فرش ترکیه جذاب ترین سوغانی برای کسانی که دوستشان دارید.

اگر دوست دارید ویژه و گران ترین سوغات آنکارا را به ایران بیاورید و تقدیم عزیزترین فرد زندگی خود کنید پیشنهاد می کنم نگاهی به فرش های جذاب ترکیه ای بیندازید که با هنر دست بافته شده است.

از قدیم الایام تا کنون فرش های ترکیه ای به عنوان جذاب ترین تحفه ترکیه به حساب می آمد چرا که فرش بافان خلاق آنکارا با تکیه بر داستان های مختلفی که در ذهن خود دارند زیباترین نقش های فرش را به دست می بافند. پس از نقش های جذاب فرش های ترکیه به آسانی گذر نکنید چرا که پشت هر کدام داستانی نهفته است.

فرش؛ بهترین سوغات آنکارا

۴- نظر قربانی، سوغاتی سنتی و ارزشمند

اگر به بازارهای سنتی آنکارا سری زده باشید حتما سنگ های زیبا و آبی رنگ چشم نظر، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. چرا که این سنگ ها در بیشتر غرفه ها و بازارهای آنکارا وجود دارد چرا که مردم این شهر بر این باورند که چنین سنگ ها امواج منفی و بلایا را از آدم ها دور می کند.

عکسی از یهترین سوغاتی آنکارا نظر قربانی

سنگ های آبی رنگ جذابی که یک چشم سیاه در وسط دارد برای اکثر ما ایرانی ها آشناست چرا که علامت چشم و نظر باور بسیاری از خانواده های مخصوصا مادربزرگ های ایرانی است! پس خرید این سنگ های با مزه می تواند یادگاری جذاب و ایرانی پسندی به حساب بیایید.

۵-چراغ های موزاییکی، هدیه ای ماندگار و خاص

اگر دوست دارید هدیه با مزه و هیجان انگیزی برای دوستان خود بخرید تا همیشه از سفر شما برایشان به یادگار بماند پیشنهاد می کنم به بازارچه های سنتی آنکارا سری بزنید تا چراغ های موزاییکی جذاب ترکی را نگاه کنید. این چراغ های زیبا و جذاب از جنس سرامیک هستند و بیشتر با شیشه و فلزاتی مانند برنج ساخته می شوند. چنین چراغ هایی برای روشنایی و حتی دکوراسیون منزل استفاده می شود. پیشنهاد می کنم اگر به دنبال یک هدیه ماندگار و زیبا می گردید حتما این چراغ های زیبا را برای عزیزان خود تهیه کنید.

پیشنهاد می کنم قبل از اینکه بخواهید برای خرید سوغاتی اقدام کنید، به مقاله بهترین اوت لت های آنکارا نگاهی بیندازید تا از حراج های باور نکردنی این شهر بیشتر اطلاع پیدا کنید و بتوانید با قیمت کمتر از بقیه بازارها خرید جذابی داشته باشید.

چراغ موزاییکی، بهترین سوغاتی ترکیه

۶- ظروف سفالی و مسی انتخاب سنتی پسندها

یکی دیگر از صنایع دستی جذاب و بی نظیری که در سراسر ترکیه و خصوصا آنکارا می توانید آن را پیدا کنید. ظروف سفالی و مسی است. ظروف سفالی ترکیه یکی از معروف ترین ظروف سفالی در دنیاست و شما می توانید از آن به عنوان یک هدیه و سوغانی ارزشمند برای عزیزانتان استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید این ظروف را خریداری کنید حتما در طول سفر مراقب آن باشید چرا که ظروف سفالی بسیار شکننده به حساب می آیند.

اگر برای خرید ظروف سفالی به مفازه های آنکار مراجعه کنید با صحنه جالبی مواجه خواهید شد چرا که استاد کارهای سفالگری در داخل مغازه و در حضور مشتری سفالگری می کند و شما می توانید با چشم خودتان شاهد تمام مراحل سفالگری از نزدیک باشید.

ظروف سفالی بهترین سوغاتی آنکارا

قیمت اجناس در آنکارا گران است یا ارزان؟

خب حالا می رسیم به مهم ترین چیزی که حتما ذهن شما را هم به خود مشغول کرده است. آن هم بحث هزینه هاست. اگر شما هم دغدغه هزینه ها را دارید و دوست دارید با کمترین هزینه ارزشمند ترین سوغاتی را تهیه کنید، پیشنهاد می کنم فکر خرید سوغانی خوراکی را از ذهن خود دور کنید چرا که شما می توانید به جای یک بسته باقلوای اعلا ترکیه ای یک وسیله نزئینی و ماندگار بخرید و علاوه بر پرداخت هزینه کمتر یک هدیه همیشگی به عزیزان خود تقدیم کنید.

در نگاه کلی قیمت اجناس در آنکارا برای خرید سوغانی چندان بالا نیست و شما می توانید با پرداخت هزنیه ای معمولی سوغاتی های جذابی را به ایران ببرید. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از خرید از بهترین و ارزان ترین مراکز خرید آنکارا اطلاع لازم را پیدا کنید تا با پرداخت هزینه کمتر بهترین خرید خود را انجام دهید.

آنکارا راهنمای سفر به آنکارا

نظرات کاربران

سلام مقاله خیلی جالبی بود
باقلوای ترکی در بعضی از فروشگاه وجود داره بسیار خوشمزه س.. مطئمن از خود کشور ترکیه باشد می تواند بسیار خوشمزه تر باشد.