آشنایی با غذاهای دریایی استانبول

2582 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
غذاهای دریایی استانبول

شهر استانبول در کشور ترکیه مقصد محبوبی برای بسیاری از گردشگران بوده و بسیاری با خرید پرواز استانبول به آن سفر می کنند. اما چرا در سال های اخیر تعداد مسافرانی که به این شهر سفر می کنند رو به افزایش بوده است؟

استانبول کلان شهر پر جنب و جوش ترکیه است و با تفریحات متنوعی که برای افراد با هر سلیقه ای فراهم کرده، روز به روز تعداد طرفدارانش رو به افزایش است. این شهر دو قسمت آسیایی و اروپایی دارد و هر کدام از آن ها جذابیت های متفاوتی برای گردشگران دارند.

راه رفتن در خیابان های سنگفرش شده استانبول و استشمام بوی قهوه ترکی، خرید در لوکس ترین و بهترین مراکز خرید، امتحان کردن غذاهای خیابانی متنوع و جذاب، رفتن به رستوران های دنج مملو از طعم های خوشمزه و همه این ها از عواملی هستند که باعث افزایش تعداد این گردشگران شده است.

استانبول شهری است که بین دریای مرمره، دریای سیاه و اطراف تنگه بسفر واقع شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی ای که دارد پر از غذاها و رستوران های دریایی متنوع است. این شهر ده ها گزینه غذای دریایی را پیش روی شما می گذارد. چه بخواهید در رستوران های لوکس داخل شهر یک وعده دریایی نوش جان کنید چه در بالای تپه ها؛ تفاوتی ندارد و می توانید در هر جایی که دوست دارید این وعده خوشمزه را داشته باشید.

تصمیم گیری در مورد این که کدام غذای دریایی را در کدام رستوران استانبول صرف کنید، ممکن است برایتان دشوار باشد. بنابراین، تصمیم گرفتیم شما را در این تصمیم گیری همراهی کنیم و غذاها و رستوران های دریایی استانبول را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین غذاهای دریایی استانبول

۱. برگر سالمون

اگر پس از وارد شدن به هر رستوران اولین چیزی که هوس می کنید سفارش دهید برگر است، در استانبول می توانید یک برگر دریایی فوق العاده خوشمزه را نیز امتحان کنید. برگر سالمون از اسمش پیدا است که از گوشت ماهی سالمون تهیه می شود.

برای تهیه این برگر خوشمزه، گوشت ماهی سالمون را چرخ می کنند و به همراه ادویه های خوشمزه ای و سبزیجاتی نظیر گشنیز سرخ می کنند. این غذا مانند دیگر برگرها به همراه نان و کاهو و… سرو می شود.

 

۲. استیک ماهی هالیبوت

استیک ها طرفداران بسیار زیادی دارند و استیک ماهی نیز می تواند ایده ی جذابی باشد. استیک ماهی هالیبوت یک استیک تند و فلفلی است؛ پس اگر عاشق طعم های تند هستید این استیک می تواند تجربه بی نظیری را برای شما رقم بزند.

این غذا در عین خوشمزگی، ارزش غذایی بسیار بالایی نیز دارد و هر آن چه که از یک وعده غذایی می‌خواهید برایتان فراهم می کند. این را هم بدانید که  از آن جایی که استیک ماهی هالیبوت را به خوبی در روغن سرخ می کنند نیازی به نگرانی تیغ های ماهی ندارید.

 

۳. ماهی شکم پر

اگر به دنبال غذایی خوشمزه و در عین حال مقرون به صرفه هستید ماهی های شکم پر استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم. از آن جایی که این ماهی ها اندازه بزرگی دارند، سفارش دادن یکی از آن ها می تواند ۲ یا حتی ۳ نفر را سیر کند.

ماهی های شکم پر را در همه جای استانبول پیدا کنید؛ از رستوران های لوکس گرفته تا رستوران های میان رده و ارزان. برای درست کردن ماهی شکم پر آن را طعم دار می کنند و داخل آن را با سبزیجات معطر، گردو و… پر می کنند.

 

۴. ساندویچ ماهی

با گشتن در شهر استانبول و چرخیدن در بازارها و پاساژها، احتمالا احساس خستگی خواهید کرد و چه چیزی بهتر از یک غذای خیابانی خوشمزه!

این ساندویچ که توسط بسیاری از دستفروش ها در استانبول به فروش می رسد، قیمت بسیار ارزانی دارد و برای کسانی که غذاهای دریایی دوست دارند طعمی فوق العاده دارد و می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

برای تهیه این ساندویچ ها از ماهی های بدون استخوان استفاده می کنند و مانند دیگر ساندویچ ها درون آن را با مخلفاتی نظیر خیارشور و سبزی پر می کنند.

ماهی هامسی استانبول

۵. هامسی

هامسی یک غذای دریایی بسیار معروف و خوشمزه در استانبول است که در واقع همان ماهی کولی است. برای درست کردن این غذا این ماهی ها را در تابه سرخ کرده و به صورت دایره وار می چینند و در نهایت یک تخم مرغ روی آن می شکنند.

این غذای لذیذ در اصل غذای سنتی منطقه دریای سیاه در ترکیه است اما در تمامی رستوران های استانبول می توانید آن را پیدا کنید.

 

۶. میدیه

میدیه غذایی شبیه به یک دلمه دریایی است و این غذا، غذایی بسیار جذاب و متفاوت است. اگر غذاهای دریایی متفاوت و خوشمزه را دوست دارید، پیشنهاد می کنیم با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به استانبول سفر کرده و این غذا را نوش جان کنید.

برای درست کردن این غذا، صدف دریایی را با برنج و ادویه های مختلف می پزند و هنگام سرو نیز همراه با آب لیمو ترش سرو می شود.

پس از شناختن بهترین غذاهای دریایی استانبول، احتمالا وسوسه شوید تا آن ها را در بهترین رستوران های دریایی این شهر امتحان کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این رستوران ها را به خوبی بشناسید.

 

بهترین رستوران های دریایی استانبول

۱. رستوران ماوی بالیک

این رستوران در طبقه دهم یک ساختمان قرار دارد و علاوه بر فضای بسته، فضای باز زیبایی نیز دارد که با توجه به این قرار گرفتن در کنار دریا، چشم انداز فوق العاده ای دارد. رستوران ماوی بالیک از سال ۱۹۹۵ مشغول به فعالیت است و در تمام طول روز آماده سرویس دهی به مهمانان خود است.

از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید در این رستوران پیدا کنید، شاه ماهی قرمز و بلو فیش هستند. این رستوران کارکنان بسیار حرفه ای و مهمان نوازی دارد که می توانید هر سوالی داشتید از آن ها بپرسید.

 

۲. رستوران بالیکچی صاباحاتین

اگر در سفرتان احساس دلتنگی برای غذای خانگی را کردید، به رستوران بالیکچی صاباحاتین بروید و طعم متفاوت غذاهای دریایی را امتحان کنید. همچنین رستوران توسط سرآشپز معروف بالیکچی و پسرانش اداره می شود. این سرآشپز مهارت های خاصی دارد که پس از خوردن غذای رستوران متوجه آن ها خواهید شد.

در این رستوران انواع و اقسام غذاهای دریایی سرو می شوند و نوع طبخ هر کدام نیز متفاوت است. این رستوران نیز از دو فضای رو باز و بسته تشکیل شده است.

 

۳. رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی

هنگامی که پس از گشت و گذارهای طولانی و بازدید از مناطق تاریخی مختلف استانبول خسته بودید می توانید برای رفع خستگی و صرف یک وعده خوشمزه به این رستوران سر بزنید. رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی یک رستوران دریایی بسیار معروف در استانبول است از آن جایی که یک رستوران بزرگ نیست بسیاری از افراد آن را نمی شناسند.

وقتی طعم غذاهای این رستوران را بچشید قطعا شیفته مزه هایش می شوید و از این رستوران راضی بیرون می آیید.

رستوران‌های دریایی استانبول

 

۴. کلاب فیش سوادا

این رستوران در یک جزیره کوچک در وسط تنگه بسفر قرار گرفته و چشم اندازی فوق العاده به دریا، استانبول و تنگه بسفر دارد. در این رستوران می توانید تازه ترین غذاهای دریایی را امتحان کنید و از چشم انداز آن هم لذت ببرید.

کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است و از همین رو گردشگران زیادی که با خرید بلیط پرواز خارجی به استانبول سفر می کنند، این رستوران را برای صرف یک وعده دریایی خوشمزه انتخاب می کنند.

 

 

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران