روش های کاربردی و آسان کاهش هزینه سفر به استانبول

78761 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
روش های کاربردی و آسان کاهش هزینه سفر به استانبول

استانبول، پاتوق عاشقان خرید و دوستداران کاخ ها و مسجدهای جادویی، همیشه مقصد دو دسته از گردشگران بوده است. دسته اول آن افرادی هستند که دائما به این شهر سفر می کنند و دسته دوم آن هایی که هر چند وقت یکبار این شهر را به عنوان مقصدی توریستی انتخاب می کنند. یکی از دغدغه هایی که برای هر دو قشر وجود دارد کاهش هزینه های سفر است. هزینه هایی که با توجه به وضعیت ارز همچنان در حال رشد هستند. البته خوشبختانه ترکیه از آن دست کشورهایی است که سفر به آن هزینه هنگفتی برای مسافران نخواهد داشت و با توجه به برخی نکات می توان سفری ارزان و البته جذاب به این شهر داشت. در این مطلب ۷ راه آسان کاهش هزینه سفر به استانبول را با یکدیگر مرور می کنیم.

برای کاهش هزینه سفر به استانبول چه کنیم؟

در سفرهای خارجی و در استانبول چه مواردی باعث افزایش هزینه سفر می شوند؟ کاهش هزینه سفر به استانبول نیازمند توجه به مواردی است که هزینه های اصلی سفر به این شهر را تشکیل می دهند. بعد از پیدا کردن این موارد باید راهکارهایی برای هرکدام در نظر بگیریم. به طور کلی مهمترین هزینه های سفر به استانبول به موارد زیر تقسیم می شود:

  • خرید بلیط
  • اقامت در استانبول
  • خورد و خوراک
  • حمل و نقل داخل شهری
  • استفاده از مکان های تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری
برای کاهش هزینه سفر به استانبول چه کنیم؟

هزینه خرید بلیط – زمینی سفر کنیم یا هوایی؟

یکی از راه های کاهش هزینه سفر به استانبول استفاده از وسیله های سفر زمینی است، اما راه حل هایی برای سفر هوایی ارزان قیمت به استانبول نیز وجود دارد. البته بد نیست به راه و روش سفرهای زمینی هم اشاره کنیم. سفر زمینی هم از طریق اتوبوس و هم از طریق قطار امکان پذیر است. برای سفر از طریق قطار باید مسیر قطار تهران استانبول را برای سفر خود انتخاب کنید.

نکته قابل توجه در سفرهای زمینی پرداخت عوارض خروج از کشور کمتر نیز هست. طبق قانون تصویب شده در مورد هزینه عوارض خروج از کشور سال ۹۸ مسافران سفرهای خارجی نیازی نیست که در سفرهای بیش از دفعه اول خود افزایش هزینه پلکانی عوارض خروج از کشور را بپردازند، در حالی که مسافران پروازهای خارجی در سفرهای دوم به بعد به صورت پلکانی با افزایش هزینه عوارض خروج رو به رو هستند.

البته اگر قصد سفر با هواپیما را دارید راه حل های جذابی برای کاهش هزینه سفرتان داریم. پروازهای لحظه آخری و بلیط های چارتری بهترین گزینه هستند.

بلیط هواپیما تهران استانبول در ایامی از سال که حجم سفرها به این شهر کاهش پرتردد کاهش می یابد با کاهش هزینه همراه است یا ممکن است به صورت چارتری ارائه شود. از طرفی اگر برنامه زمانی انعطاف پذیری دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از بلیط های لحظه آخری است. برای خرید بلیط لحظه آخری کافی است آماده سفر باشید تا با پیشنهادات فوق العاده ای رو به رو شوید.

هزینه خرید بلیط - زمینی سفر کنیم یا هوایی؟

کاهش هزینه اقامت، بهترین راه کاهش هزینه سفر به استانبول

اینکه بیشتر هزینه سفر مربوط به هزینه های اقامت هست را می توان از سفرهای داخلی هم متوجه شد. توضیحات واضحات را رها کنیم و به روش های کاهش هزینه سفر به استانبول بپردازیم.

یکی از راه های کاهش هزینه اقامت، اسکان در مهمان خانه های استانبول است. خوشبختانه مهمانخانه های استانبول وضعیت بسیار خوبی دارند و از نظر نظافت و امکانات در حد قابل قبولی قرار دارند. از دیگر راه های کاهش هزینه اقامت استفاده از هاستل های شخصی و یا اشتراکی است. بیشتر این هاستل ها نیز امکانات بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می دهند. خوشبختانه از نظر اقامت در شهر استانبول به مشکلی برخورد نخواهید کرد. استانبول یک شهر تمام توریستی است و انواع اقامتگاه، مسافرخانه و هاستل در این شهر در سطوح مختلف و با هزینه های مختلف یافت می شود، بنابراین حق انتخاب فراوانی از این نظر خواهید داشت.

کاهش هزینه اقامت، بهترین راه کاهش هزینه سفر به استانبول

کم کردن هزینه غذا در استانبول

البته یکی از جذاب ترین بخش های هر سفر شکم گردی است، اما پیشنهاد ما این است که قید شکم گردی در رستوران های لوکس را بزنید. برخی از رستوران ها تنها به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا و شیک و یا قرارگیری در محله و منطقه ای خاص قیمت بالایی دارند. تجربه ای که نباید از دست بدهید استفاده از غذاهای خیابانی و مغازه های کوچک خلاقانه کنار خیابان است. با دیدن این مغازه ها متوجه منظور ما خواهید شد. در استانبول تنوع زیادی از غذاهای ترکیه ای را می توانید از غرفه های غذاهای خیابانی تهیه کنید و از خوراکی های این شهر و این کشور لذت ببرید.

این رستوران ها کمتر با هدف گرفتن پول از توریست ها فعالیت می کنند و غذایی خوشمزه را با کمترین قیمت در اختیارتان قرار می دهند.

یکی دیگر از انتخاب های شما می تواند رستوران های سلف سرویس باشد. این رستوران ها در ترکیه و استانبول با نام رستوران اصناف شناخته می شود. در این رستوران ها تنوع غذایی زیاد و غذاهای بسیار خوش طعمی وجود دارد که می توانید غذای مورد علاقه خود را با کمترین هزینه تهیه کنید.

کم کردن هزینه غذا در استانبول

کاهش هزینه حمل و نقل در کاهش هزینه سفر به استانبول تاثیر دارد؟

ممکن است این تصور به وجود بیاید که کاهش هزینه حمل و نقل مگر میخواهد چقدر در هزینه های سفر تاثیر بگذارد؟ قطعا تاثیری که روی هزینه سفر شما خواهد گذاشت به اندازه هزینه اقامت نخواهد بود اما در کنار دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه سفر میتواند سفری بسیار ارزان را برای شما فراهم کند.

برای کاهش هزینه حمل و نقل پیشنهاد می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه بسیار خوبی است. با خرید استانبول کارت هم می توانید هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را تا حد زیادی کم کنید.

کاهش هزینه حمل و نقل در کاهش هزینه سفر به استانبول تاثیر دارد؟

استفاده از مکان های تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری

آنچه که واضح است این است که نمی توانید از تمام جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی استانبول در یک سفر استفاده کنید. حتی اگر سفری یک ماهه در پیش داشته باشید هزینه بازدید از تمام جاذبه های گردشگری استانبول باز هم بسیار خواهد بود.

پیشنهاد ما این است که جاذبه های دیدنی و مکان های مورد علاقه خود را از میان تمام آن ها جدا کرده و به آنچه که بیشتر علاقه دارید بپردازید. سوژه های خود را اولویت بندی کنید. علاوه بر این پیشنهاد ما این است که از جاذبه های گردشگری رایگان نیز بازدید کنید. بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول رایگان هستند و برخی از آن ها هم هزینه ای کم دریافت می کنند.

استفاده از مکان های تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری
استانبول راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران