طرز تهیه خمیر پیتزا حرفه ای و خمیر جادویی همه کاره

1522 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

خمیر ها از ترکیب آرد ها با آب و خمیر مایه تهیه می شوند که کاربرد های زیادی دارد و می توانید انواع غذا ها و نان های خمیری را با این خمیر ها تهیه کنید. خمیر ها بیشتر با خمیرمایه و یا بیکینگ پودر تهیه می شوند. بر اساس کشفیات نان ها و خمیر از ۱۲ هزار سال قبل در نواحی مختلف دنیا غذای اصلی و روزانه مرده بوده است که به روی زغال و آتش تهیه می کردند و بعد با آمدن خمیر مایه و بیکنیگ پودر شکل تهیه آن ها تغییر پیدا کرد و امروزه انواع خمیرمایه ها در بازار موجود است که هر کدام نحوه ای خاصی برای استفاده دارند برای مثال خمیرمایه خشک فوری دیگر نیازی به ترکیب شدن با آرد و شکر ندارد و به راحتی با مواد خشک ترکیب می شود. حدود ۱۰۰ کارخانه خمیرمایه در دنیا وجود دارد که ۸ کارخانه آن در ایرانی می باشد. بهتر است برای تهیه یک خمیر خوب از آرد با کیفیت و خمیرمایه تازه استفاده کنید. آرد ها نیز انواع و اقسام مختلفی دارند و بسته به خمیری که می خواهید تهیه کنید متفاوت است. اما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین خمیر ها را به شما آموزش خواهیم داد که عبارت است از خمیر پیتزا، خمیر جادویی، خمیر پیتزا خانگی همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا یکی از پر کاربردترین خمیر ها در خانه می باشند که شما می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید و یک پیتزای درجه یک تهیه کنید. در تهیه خمیر پیتزا نباید بیش از اندازه به مواد آرد بزنید وگرنه خمیر خشکی خواهید داشت و خمیر در هنگام استراحت پف نمی کند و حجیم نمی شود. اما برای مشاهده دستور تهیه خمیر پیتزا به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه خمیر جادویی

خمیر جادویی یکی از خمیر های بسیار ساده ولی بی نهایت پر استفاده می باشد که شما می توانید با آن انواع پیراشکی ها و نان ها و حتی پیتزا ها را تهیه کنید. خمیر جادویی همان طور که از نامش پیداست کاربرد زیادی در آشپزی دارد و این خمیر نیز مانند دیگر خمیر ها با خمیر مایه و آرد سفید تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از آرد سفید یا آرد فانتزی یا حتی آرد گندم نیز استفاده کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه خمیر جادویی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران