راهنمای کامل و جامع سفر به ازمیر ترکیه

36291 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر به ازمیر ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت، دومین بندر بزرگ بعد از استانبول و یک مرکز حمل‌و نقل بسیار خوب است. این شهر در غرب کشور ترکیه واقع شده است. این واقعیت که تقریبا نیمی از ۴ میلیون نفر که در این شهر زندگی می‌کنند زیر ۳۰ سال سن دارند؛ ازمیر را به شهری سرشار از زندگی تبدیل کرده است.شهر ازمیر میزبان ده‌ها هزار دانشجوی دانشگاه در رشته های مختلف است.

این مقاله بهترین راهنمای سفر به ازمیر ترکیه برای دوستداران و گردشگران علاقمند به این شهر زیبا است. با ما همراه باشید.

شهر تاریخی ازمیر، یکی از مکان‌های تاریخی شهر ازمیر

تاریخچه ازمیر حدودا به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. شهر ازمیر در قدیم Smyrna نام داشت. هنوز هم در برخی از قسمت های اسپانیا و یونان این شهر را به این اسم می‌شناسند.

این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد و آرامش این ساحل هرساله تعداد زیادی مخاطب را به این شهر جذب می‌کند. شهر ازمیر بهترین انتخاب برای افراد علاقمند به تاریخ و آثارهای باستانی است؛ اما اگر  علاقمند به تفریحات دریایی بی نطیر و به یاد ماندنی هستید پیشنهاد ما به شما تجربه تفریحات مارماریس در جنوب غربی کشور ترکیه است.

مکان های تاریخی ازمیر

آشنایی با مکان‌های تفریحی خارق‌العاده و دیدنی در ازمیر

در این قسمت با برخی از بناهای باستانی شگفت‌انگیز ازمیر آشنا می‌شویم.این مکان‌ها از خارق العاده ترین مکان های گردشگری ازمیر هستند.

۱- موزه آگوارا، قلب شهر ازمیر

در لیست مکان های تاریخی که حتما باید از آن دیدن کنید؛ موزه آگوارا است که در مرکز شهر ازمیر قرار دارد. آگوارا ازمیر توسط محله های مسکونی، خیابان شلوغ بازار و ساختمان های تجاری احاطه شده است.

این موزه هر روز بخشی از چشم انداز مردم شهر است. در داخل محوطه آگوارا شما در سفر تاریخ به روزهایی سفر میکنید که در آن ازمیر یکی از ایستگاه های مهم جاده ابریشم بود.

موزه آگوارا شهر ازمیر

۲- شهر افسوس ازمیر، کامل ترین شهر پابرجای رومی

شهر ازمیر بر خلاف شهرهای آنکارا و آنتالیا جاذبه های گردشگری جنگلی و دریایی کمتری مانند پارک جنگلی آتاتورک و سواحل آنتالیا را در خود جای داده است؛ اما این شهر سرشار ازمکان های تاریخی بی نظیر و دیدنی است.

 شهر افسوس یکی از کامل ترین شهرهای پابرجا از دوران رومی است که در ازمیر قرار دارد. هرچند بر اثر زلزله های شدیدی که هر سال در شهر ازمیر رخ می‌دهد تکه های کوچکی از این شهر از بین می‌رود اما همچنان زیبایی و اصالت خود را حفظ کرده است. شهر افسوس روم باستان، زمانی در مسیر جاده ابریشم بسیار محبوب بود؛ اکنون نیز با ۲ میلیون بازدید کننده در سال یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری ازمیر است.

۳- آب گرم پاموکاله ازمیر، پربازدیدترین مکان تفریحی ازمیر

شما می‌توانید پس از پیاده روی در پاماکوله از هوا و مناظر بی نظیر چشمه های آب گرم آنجا استفاده کنید. مانند رومی ها در چشمه های آب گرم پاماکوله استحمام کنید و از سفرتان لذت ببرید.

این چشمه های آب گرم که کاملا طبیعی و با مواد معدنی بالا تشکیل شده اند؛ منظره زیبایی را به وجودآورنده اند که هر ساله بیشترین میزان جذب توریست در ازمیر را به خود اختصاص داده‌اند.

آب گرم پاموکاله ازمیر

آب و هوای مدیترانه ای ازمیر، بهانه‌ای جذاب برای سفر به ازمیر

به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر، تابستان ازمیر بسیار خشک و آفتابی و گرم است. به طوریکه اگر تهویه مطبوع در اتاق شما وجود نداشته باشد روزهای سختی از گرما را متحمل می‌شوید.

در زمستان دما ممکن است تا نقطه انجماد نیز برسد و زمستان در این شهر همواره با باد و باران همراه است و تنها در برخی از روزهای سال شاهد بارش برف در ازمیر هستیم.

مقایسه خرید در ازمیر با دیگر شهرهای ترکیه

مراکز خرید ازمیر در مقایسه با شهرهای استانبول و آنتالیا به نسبت جمعیت و گردشگرانش سطح قابل قبولی دارند.تنوع بالا و رشد روز افزون اقتصادی و تجاری این شهر تنوع کالا و فروشگاه های زیادی را با خود به همراه داشته است. شما می‌توانید در اکثر فروشگاه های سطح شهر ازمیر،  سوغاتی های سنتی و دست ساز ترکی را برای عزیزانتان خریداری کنید.

مراکز خرید: آگورا، کیپا و اوت لت اselway از معروفترین مراکز تجاری شهر ازمیر هستند که انواه برند ها را در خود جای داده اند.

مجتمع های خرید شهر ازمیر

اقامت در هتل‌های شهر ازمیر

تمام رستوران های شهر ازمیر در تمام طول سال با تازه‌ترین ماهی های روز از شما پذیرایی می‌کنند. از آنجایی که شهر ازمیر ریشه تاریخی دارد در اکثر رستوران های این شهر انواع غذاهای سنتی ترکی سرو میشود. با بازدید از رستوران های ازمیر با تاریخچه غذاهای ترکی و استانبولی به خوبی آشنا می‌شوید.

هتل های ۵ ستاره کایا، ام ونپیک، هیلتون و سوئیوستل از جمله هتل های لوکس و بی نظیر شهر ازمیر با تمامی امکانات رفاهی هستند که اقامت خاطره‌انگیزی را برای شما در این شهر تاریخی رقم می‌زنند.

هتل های 5 ستاره ازمیر

در این مقاله از ترک مگ درباره تجربه سفر به ازمیر ترکیه صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای درباره سفر به این شهر زیبای کشور ترکیه دارید با ما و خوانندگان ترک مگ در انتهای این مقاله به اشتراک بگذارید.

ازمیر

نظرات کاربران