مرز وان چه زمانی باز خواهد شد؟

2419 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
زمان بازگشایی مرز وان

مرز وان چه زمانی باز خواهد شد؟

ترکیه، یکی از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل نزدیکی به ایران، عدم نیاز به دریافت ویزا و هزینه‌های پایین سفر نسبت به دیگر کشورهای خارجی، مورد استقبال بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان قرار دارد. این کشور نیز مانند دیگر کشورهای دنیا در طول یک سال و نیم گذشته درگیر ویروس همه‌گیر کرونا بوده و از ورود  مسافران خارجی به کشورش جلوگیری به عمل می‌آورد. این مسئله ضرر و زیان فراوانی را به بخش گردشگری کشور ترکیه وارد نمود و مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد کرد. در این راستا، مسئولان این کشور تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت ایجادشده به کار گرفته و اقدامات لازم جهت کنترل بیماری را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند تا بتوانند مرزهای کشور خود را به روی گردشگران باز کنند و جانی دوباره به صنعت گردشگری خود بخشند. با تولید واکسن و شروع واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورهای دنیا، ترکیه مرزهای هوایی خود را باز کرد و اجازه ورود مسافران را با در دست داشتن نتیجه منفی تست prc، صادر نمود.  پس از مدتی مرزهای زمینی ترکیه نیز بازگشایی شد. مرز رازی – کاپی‌کوی یکی از پرترددترین مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه است که پس از یک سال در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به روی مسافران ایرانی باز شد و امکان سفر زمینی را برای علاقه‌مندان ایجاد نمود.

سفر به وان

سفر به وان یکی از پرطرفدارترین سفرهای خارجی در بین ایرانیان است. دلیل این استقبال، نزدیک بودن شهر وان و ارزان‌تر بودن هزینه‌های سفر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه می‌باشد. ایرانیان عزیز این امکان را دارند که به صورت زمینی و با استفاده از قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی به وان سفر کنند و از این طریق هزینه‌های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. از طرف دیگر، قیمت هتل‌ها، رستوران‌ها و تفریحات موجود در این شهر نیز بسیار مناسب بوده و امکان سفری مقرون‌بصرفه را فراهم می‌سازد. از دیگر دلایل استقبال ایرانیان از سفر به وان می‌توان به مراکز خرید متعدد آن اشاره کرد. بسیاری از افراد به وان سفر می‌کنند تا کالاهای موردنیاز خود را با قیمتی مناسب از معتبرترین برندهای دنیا تهیه نمایند. به هر دلیلی که به وان سفر می‌کنید، می‌توانید   تور وان را خریداری نمایید تا با همراهی یک راهنمای حرفه‌ای سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

تور وان

تور وان، از جمله ارزان‌ترین تورهای خارجی است. تور گردشگری وان انواع مختلفی دارد و هزینه آن نیز با توجه به وسیله نقلیه موردنظر­، کیفیت و امکانات هتل رزروشده و خدمات دیگر محاسبه می‌گردد.  آژانس‌های گردشگری تورهای وان را به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می‌کنند. تور زمینی وان از جمله محبوب‌ترین تورهای وان است که به دلیل قیمت پایین و هم‌چنین تماشای چشم‌اندازهای طبیعی در طول مسیر، مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. تور زمینی وان با قطار انجام می‌شود و امکان انتخاب هتل نیز برای مسافران وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از هتل‌های ۳ ستاره، ۴ ستاره یا ۵ ستاره وان را برای اقامت انتخاب نمایید. هتل‌های سه ستاره قیمت‌ مناسب‌تری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارند و امکان سفری مقرون‌ بصرفه را فراهم می‎کنند. اگر به دنبال امکانات بیشتر و خدمات باکیفیت‌تری هستید، بهتر است هتل‌های ۴ ستاره یا ۵ ستاره  را انتخاب نمایید که البته باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. هزینه کلی تور وان شامل بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما یا قطار، هزینه رزرو هتل و خدماتی نظیر بیمه مسافرتی می‌باشد.

سفر به وان

بلیط قطار وان

بلیط قطار وان در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه ارائه می‌شود. با باز شدن مرزهای زمینی ترکیه،  فروش‌ بلیط قطار تهران- وان از اردیبهشت‌ماه مجددا آغاز شده و امکان سفر زمینی با قطار را برای هم‌وطنان عزیزمان مقدور ساخته است. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت وان حرکت کنند. بلیط برگشت نیز در روزهای  دوشنبه و پنجشنبه ارائه می‌گردد. مسیر بین تهران تا وان ۱,۰۶۷ کیلومتر است که با قطار حدود ۲۳ ساعت طول می‌کشد. قطارهای تهران – وان کیفیت بالایی دارند و امکان استراحت در طول مسیر را برای مسافران فراهم می‌کنند. از این رو معمولا بیشتر از اتوبوس مورد استقبال قرار می‌گیرند. از جمله امکانات قطار می‌توان به سرو غذاهای گرم و متنوع در رستوران، سرویس خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه هوایی مطبوع و سرویس‌های بهداشتی تمیز  اشاره کرد.

مرزهای ترکیه پس از گذشت یک سال و چند ماه از شیوع کرونا به تازگی بازگشایی شده و امکان سفر زمینی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. پس از اعلام این خبر در اواخر اردیبهشت‌ماه، آژانس‌های گردشگری تورهای خود را مجددا راه‌اندازی کرده و  تبلیغات گسترده‌ای را برای جذب مسافران آغاز نموده‌اند. تور وان یکی از پرطرفدارترین تورهای ترکیه است که با قیمت‌های مناسب و مقرون‌بصرفه به گردشگران ارائه می‌گردد. بسیاری از تورهای گردشگری علاوه بر بلیط رفت‌وبرگشت و رزرو هتل، خدمات دیگری چون  ترنسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و گشت داخل شهری را نیز در لیست خدمات خود دارند. شما می‌توانید تور وان را از معتبرترین آژانس‌های گردشگری خریداری نموده و سفری خوب و راحت را تجربه نمایید. اگر مایل به سفر هستید، اما در حال حاضر شرایط مالی خوبی ندارید، می‌توانید تور اقساطی کایت را خریداری کنید. در این صورت تنها ۲۰ درصد از قیمت تور را پرداخت نموده و باقی‌مانده آن را به صورت اقساطی در طول ۴ تا ۱۰ ماه می‌پردازید. برای دریافت اطلاعات  بیشتر در مورد خرید تور وان با شماره ۰۲۱۷۵۰۹۷۷۰۰ تماس بگیرید و با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران