خانه های ببک استانبول

2983 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
درباره خانه های ببک استانبول

یکی از مقاصد گردشگری که بیشتر طرفداران سفر انتخاب می‌کنند، کشور ترکیه است. ترکیه یکی از دردسترس‌ترین کشورها برای مسافرت محسوب می‌شود که نسبت به سایر کشورهای همسایه مانند گرجستان، روسیه، آذربایجان و… جذابیت‌های گردشگری بیشتری دارد. سهولت سفر به ترکیه و عدم‌نیاز به دریافت ویزا باعث شده مسافران تعطیلات خود را در سواحل یا کنار جاذبه‌های تاریخی استانبول بگذرانند. بازار فروش تورهای استانبول در تعطیلات تابستان، تعطیلات کریسمس و روزهای تعطیلی عید نوروز داغ است. اگر برای اولین تعطیلات پیش‌رو قصد برنامه‌ریزی برای سفری متفاوت به این شهر خارجی را دارید، سایت‌های فروش تور، بلیط و رزرو هتل را بررسی و پیشنهادهای آن را متناسب با بودجه‌تان برای تور ترکیه استانبول مقایسه کنید. درنهایت با خرید یکی از انواع تور استانبول یا تور ارزان استانبول سفری رویایی را تدارک ببینید.

تاریخچه‌ای کوتاه از استانبول

این شهر که ابتدا قسطنطنیه نام داشت، سال‌ها در تصرف امپراطوری روم شرقی بود. حدود ۶۰۰ سال پیش سلطان محمد دوم فاتح به این شهر حمله کرد و بعد از مدت‌های طولانی محاصره آن، سرانجام شهر را ازآن خود کرد. پس از آن به قسطنطنیه، شهر استانبول گفتند. پادشاهان عثمانی مساجد و بناهای باشکوه زیادی در استانبول ساختند و رونق زیادی به آن بخشیدند. حدود ۹۰ سال پیش با سقوط سلسله عثمانی، جمهوری ترکیه تشکیل و پایتخت آن از استانبول به آنکارا منتقل شد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول، فصل‌های بهار و پاییز هستند. در فصل بهار آب‌وهوایی معتدل در استانبول جریان دارد. در فصل بهار هزینه اقامت در هتل، حمل‌ونقل درون‌شهری، خرید بلیط استانبول و… مناسب است و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید. تور استانبول و تور ارزان استانبول نیز با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌فروش می‌رسد. مردم محلی استانبول در فصل بهار جشنواره‌های مختلفی برگزار و جشن‌ها و گردهمایی‌های جذابی برپا می‌کنند که با تور ترکیه استانبول می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. سفر در فصل تابستان به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود! مردم ترکیه در فصل تابستان به‌دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خودشان نیز برای سفر به استانبول می‌روند و این شهر پرجمعیت‌تر از دیگر روزهای سال می‌شود. به‌همین دلیل هزینه اقامت در هتل‌ها و حتی مهمانپذیرهای کوچک استانبول بسیار بیشتر از آنچه تصور کنید، خواهید شد. در چنین شرایطی باید بیشتر دنبال تور ارزان استانبول بگردید و کم‌تر به گزینه‌های تور استانبول و تور ترکیه استانبول فکر کنید. ازطرفی آب‌وهوای این شهر در تابستان شما را اذیت خواهد کرد و گرمای بیش‌از حد آن باعث می‌شود کم‌تر از واحد اقامتی خود بیرون آیید.

فصل پاییز بهترین زمان سفر به ترکیه نسبت به سایر فصول است. در این فصل به‌ویژه نیمه اول آن آب‌وهوایی معتدل و خنک در شهر جریان دارد که گشت‌وگذار در استانبول را شیرین‌تر از قبل می‌کند. هزینه‌های سفر با تور استانبول، تور ارزان استانبول و تور ترکیه استانبول در پاییز حدود یک‌سوم قیمت‌ها در تابستان است. همچنین فستیوال‌ها و رویدادهای هنری مختلفی در پاییز برگزار می‌شود که حضور در آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر در فصل زمستان به این شهر آسیایی-اروپایی بروید، مجبور خواهید شد بیشتر وقت خود را در هتل بمانید. شرایط آب‌وهوایی و بارش سنگین برف و باران کم‌تر اجازه گردش در استانبول را به شما می‌دهد. البته دی‌ماه بهترین حراجی‌های استانبول برپا می‌شوند که سرزدن به آن‌ها را به طرفداران خرید پیشنهاد می‌کنیم.

محله ببک استانبول،‌ یکی از بهترین محله‌های استانبول

محله ببک استانبول

هنوز دلیل مشخصی وجود ندارد که چرا به این محله ببک به‌معنای کودک می‌گویند. این محله ابتدا روستایی کوچک در حاشیه شهر قسطنطنیه بود که رومی‌ها در آن زندگی می‌کردند. به‌مرورزمان با توسعه آن به بخشی از شهر استانبول فعلی تبدیل شد. محله ببک از لوکس‌ترین و اشرافی‌ترین محله‌های شهر استانبول است؛ به‌همین دلیل همیشه جمعیت زیادی در آن دیده می‌شود. بنابراین اگر بیشتر به گشت‌وگذار در محل‌های خلوت و دور از شلوغی علاقه دارید، محله ببک زیاد حال شما را خوب نمی‌کند. باوجوداین شلوغی بهتر است زمانی از حضورتان در استانبول را به بازدید از محله ببک بگذرانید.

در سفر با تور ترکیه استانبول سری به محله ببک بزنید. اگر بودجه کافی دارید، تجربه نوشیدن قهوه در کافه‌ها و رستوران‌های محله ببک را ازدست ندهید. محله ببک کنار تنگه بسفر واقع شده و چشم‌انداز بی‌نظیری از آن ارائه می‌دهد که می‌تواند بهترین سوژه برای ثبت عکس در سفر با تور استانبول یا تور ارزان استانبول باشد. زمان سلطنت عثمانی‌ها خانه‌های اشرافی زیادی در محله ببک ساختند که متاسفانه امروزه اثری از آن‌ها به‌چشم نمی‌خورد. البته هم‌اکنون ساختمان‌های لوکس و سلطنتی زیادی در این محله دیده می‌شود که جاذبه گردشگری به‌حساب می‌آیند. اگر اهل تماشای سریال‌های ترکی باشید، احتمالا این محله را به‌عنوان محل سکونت افراد ثروتمند دیده‌اید. در این محله جاذبه‌های دیدنی زیادی قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک شهری ببک
  • کنسولگری مصر
  • کافه رستوران مانگری
  • کافه قهوه ببک
  • شیرینی‌سرای Bebek Badem Ezmecisi
  • مرکز خرید TRU
  • مرکز خرید پرستیژ
  • مرکز توریوم
  • مجتمع مال‌آو استانبول
  • بوتیک Midnight Express

اگر فکر می‌کنید اقامت در محله تاریخی ببک برایتان گران تمام می‌شود، هتل‌های محله بشیکتاش، محله همسایه ببک، را برای رزرو اقامت کنید. البته اگر با تور استانبول، تور ارزان استانبول یا تور ترکیه استانبول به سفر بروید، دیگر نیازی نیست نگران رزرو هتل، خرید بلیط، سرو غذا یا… باشید.

راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران