بازار چیکریکچیلار یوکوشو، قدیمی ترین بازار در ترکیه

4217 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بازار چیکریکچیلار یوکوشو

تا حالا به این فکر کردید که برای خرید کجا برید؟ به این فکر کردید که چرا بازارهای قدیمی که دارای عتیقجات هستند را امتحان نکردید؟ شهر آنکارا امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد که تا به امروز به چشم خودتان  ندیده اید. اما  اگر تصمیم گرفته باشید که بهترین خرید عمرتان در انجام دهید، مراکز خرید در شهر آنکارا بسیار فراتر از چیزی که تصور می کنید وجود دارد.

اما این شهر مانند دیگر شهرها دارای مراکز ارزان و گران قیمت است که شما می توانید براساس علاقه ی که دارید یکی از این بازارها را انتخاب کنید و خرید متناسب خودتان را انجام دهید.

آنکارا شهر افسانه ی ترکیه

پایتخت کشور ترکیه یکی از شگفت انگیزترین شهرهای این کشور به حساب می آید. پر از رمز و راز که تا به امروز ند یده اید. از شهرهای زیر زمینی تا مکانهای تفریحی و تاریخی که این شهردارد؛ خاطرات عالی را برای شما ثبت می کند.

شهر آنکارای ترکیه

شهری پراز امید، جنب و جوش است. پر از رنگ های شاد که می توان زندگی را در شهر به چشم دید و امید به زندگی را در خودمان تقویت کنیم. افسانه  های عجیبی در این شهر است که اگر از مردم آنجا بپرسید؛ ساعت می توانید به قصه های زیبای آنها گوش دهید. مطمئنا تعجب خواهید کرد!

اصلا نباید نگران رفت و آمد در شهر بزرگی مثل آنکارا باشید که تمام امکانات فراهم است و اینکه اگر برای خرید کردن به شهر آنکارا رفته اید نگران بودجه خودتان نباشید که انواع و اقسام مرکز خرید در آنجا وجوددارد.

کدام مرکز خرید اجناس با کیفیت می فروشد؟

هرچیزی که در شهر آنکارا بخواهید می توانید پیدا کنید. اما مهم این است که شما چه چیزی نیاز دارید و به چه مقداری می خواهید هزینه کنید. اگر علاقه دارید اجناس با کیفیت اما قیمت مناسب خرید کنید، ارزان ترین مراکز خرید در آنکارا را انتخاب کنید که می توانید لباس، لباس کودک، لوازم آرایش، لوازم دیجیتال و هرچیزی که قصد خریدش را دارید به سادگی خریداری کنید.

مرکز خرید شهر آنکارا

اما اگر علاقه خیلی زیادی به  وسایل عتیقه و ژنده دارید پیشنهاد می کنم به بازارهای مانند چیکریکچیلار در شهر آنکارا بروید. درباره این بازار در ادامه کاملا توضیح می دهم.

چرا بازار چیکریکچیلار یوکوشو انتخاب کنیم؟

عاشق عتیقه هستید؟  همیشه دوست داشتید که بهترین خرید را از مس، طلا، جواهر، عتیقه و فرش را داشته باشید؟ بازار چیکریکچیلار یوکوشو یکی از مناسب ترین بازارها در شهر آنکارا است. فراموش نکنید چه چیزی می خواهید.

در این بازار می توانید چیزهای باارزشی را خریداری کنید. بهترین سوغات و هدیه ها را خریداری کنید و برای خانواده یا دوستانتان ببرید.

بازار چیکریکچیلار یوکوشو

زیبایی و قدیمی بودن بازار چیکریکچیلار حیرت زده یتان می کند.  یک حس نوستالژی را خواهید داشت. کوچه و پس کوچه های این بازار شما را یاد بازارهای قدیم ایران خواهد انداخت. البته با این تفاوت که تمام مسیر این بازار سنگ فرش هستند و قدم زدن بروی آنها شما را اذیت نمی کند.

اکثر فروشگاه ها در راستای بازار همگی چوبی هستند. هرکدام از آنها شبیه خانه هستند و دوست دارید ساعت ها قدم بزنید ولذت ببرید. یکچیزی که همه ی مغازه با هم اشتراک دارند قابلمه های مسی که جلوی در هستند؛ که این خودش در حین شلوغی یک دنیا قسنگ است.

بخش های بازار چیکریکچیلار یوکوشو را از نزدیک حس کنید.

اگر به باغ سپهسالار یا بازار بزرگ تهران رفته باشید؛ یک خیابان بزرگ و مستقیم است. بازار چیکریکچیلار یوکوشو هم مثل آنها هستند. وقتی وارد بازار شوید حدود ۵۰۰ متر فقط سرویس های آشپزخانه مس، برنز و غیره را خواهید دید. اما کمی جلوتر پر از فروشگاه های که تنها جواهر، عتیقه جات و مس می فروشند را می بینید. زیبایی های فروشگاه ها این است که اکثر خانه هایشان دو طبقه است که در طبقات بالا صاحبان مغازه ها زندگی می کنند و ظهرها بوی غذا محلی شما را مست می کند.

بهترین اجناس را در بازار چیکریکچیلار یوکوشو خریداری کنید

 

داشتید در کوچه ی بازار قدم می زدید جای دیگه ی  نرید! فرش، گلیم، دست دوزی های را ادامه ی مسیر خواهید دید. فراموش نکنید زنان آنکارا بسیار هنرمند هستند و تمام این وسایل را ماه ها زمان گذاشته اند و با دست خودشان بافتند.

هنوز بازار تمام نشده و باید ساعت ها زمان بگذارید تا تمام مغازه های چیکریکچیلار را بازدید کنید. اما اطمینان می دهم که هیچ گونه خستگی را در خودتان حس نخواهید کرد. به جای خوشمزه بازار رسیده اید! پر از آجیل، خشکبار، عرقیجات، شکلات و پاستیل های ترکی که فقط مخصوص این شهراست را خواهید دید. تمام این خوشمزه با تضمین اصل هستند و هیچ گونه مواد افزودنی ندارند.

جای پارک بازار چیکریکچیلار یوکوشو کجاست؟

مسافران زیادی هستند که با ماشین شخصی شان به شهر آنکارا مسافرت می کنند. اما همیشه نگران پارک کردن ماشین هستند. در چیکریکچیلار جای پارک در اطراف خیابان هست که مامورانی هم هستند که از ماشین ها مراقبت کنند.

پارکینگ بزرگ در کنار بازار چیکریکچیلار یوکوشو

اما باید این نکته را به شما یادآوری کنم که انکارا شهر بزرگی است. مطمئنا پارکینگ های طبقاتی زیادی در شهر وجود دارد و می توانید ماشینهای خودتان را در آنجا پارک کنید و با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید.

در نزدیکی بازار چیکریکچیلار یک پارک طبقاتی بسیاربزرگی وجود دارد و با خیال راحت می توانید به خرید خودتان ادامه دهید.

امکانات دیگر بازار چیکریکچیلار

بعد از ساعت ها قدم زدن در یک بازار بزرگ مطمئنا گشنه خواهید شد. در بازار کلی  غذاهای خوشمزه وجود دارد که به هیچ عنوان نمی توانید از آن دست بکشید. یک ویژگی عالی که این بازار دارد داشتن رستوران های شیک و غذاهای خیابانی هست. اگر عاشق هیجان هستید غذای خیابانی بهترین خوشمزه های هست که شما می توانید امتحان کنید  و لذت ببرید.

 و در انتها لذت یک بازار قدیمی را از دست ندهید.

بازار سنتی و قدیمی شهر آنکارا یکی از شگفت انگیزترین بازارهای شهرآنکارا است. این بازار شما را با فرهنگ خرید و فروش این شهر در گذشته آشنا می کند. اما نه هیچ علاقه ی به چنین بازارهای قدیمی ندارید ولی همچنان دوست دارید از جای که اجناس خود را با قیمت و باکیفت مناسب بفروش می رساند خریداری کنید پیشنهاد می کنم به مرکز خرید ناتاوگا آنکارا سر بزنید. چیزهای می توانید خریداری کنید که تا به حال نتوانستید بخرید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران