آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟ سفر به بهترین شهر ترکیه

3369 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟

ترکیه در سال های اخیر شاهد پیشرفت های بسیاری بوده و امروزه به عنوان یک شهر اروپایی-آسیایی مقصد محبوبی برای گردش و تفریح در بین مردم ایران شده است. ترکیه دارای مقاصد گردشگری بسیاری می باشد اما در بین شهرهای ساحلی اش دو مورد از همه معروف تر هستند، کوشی آداسی و آنتالیا. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم: آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

کوشی آداسی و آنتالیا دو ساحل محبوب ترکیه

حتی اگر به ترکیه سفر هم نکرده باشید به احتمال زیاد نام آنتالیا را شنیده اید. آنتالیا پنجمی شهر بزرگ و پرجمعیت در کشور ترکیه است و به لحاظ جغرافیایی در سواحل جنوب غربی ترکیه قرار دارد. آنتالیا در محاصره کوه های طرس یا توروس قرار گرفته و در ادامه راه خود به دریای مدیترانه متصل شده است.

بهترین شهر برای سفر آنتالیا یا کوشی آداسی؟

کوشی آداسی اما در بخش های غربی کشور ترکیه قرار دارد و نزدیک به دریای اژه است. کوشی آداسی به طور تقریبی در فاصله ۳۵۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. کوشی آداسی خود یکی از شهرهای استان آیدین در ترکیه است و جمعیتی ۵۰ هزار نفری در آن زندگی می کنند. اما با نزدیک شدن به تعطیلات و روزهای خاص شاهد افزایش جمعیت در این منطقه خواهیم بود.

آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟

در آن سوی قضیه اما آنتالیا همیشه شلوغ است و در بین مسافران نیز محبوبیت بیشتری دارد. پس اگر به دنبال ساحل های خلوت تری برای گذران اوقات سفری خود هستید توصیه می کنیم کوشی آداسی را انتخاب کنید. اما چرا مسافران بیشتر آنتالیا را برای سفر انتخاب می کنند؟

دلایل مختلفی باعث شده اند که سواحل آنتالیا در بین مسافران شهرت بیشتری داشته باشد. اولین دلیل این است که گویا آب دریای مدیترانه در مقایسه با دریای اژه سبک تر است و برای شنا و ورزش های دریایی مناسب تر می باشد. از سوی دیگر آنتالیا از گذشته شهرت بیشتری در بین مسافران دارد و بیشتر شناخته شده است.

اما مهمترین دلیلی شاید این باشد که کوسی آداسی فرودگاه ندارد و نزدیک ترین پایانه مسافربری به آن فرودگاه ازمیر است. پس از رسیدن به فرودگاه ازمیز باید باقی مسیر را با اتوبوس و یا خودروهای سواری طی کنید تا به سواحل کوشی آداسی برسید.

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

با اوجه به اینکه این دو شهر هر دو ساحلی هستند مسلما داریا آب و هوای معتدل و مدیترانه ای هم هستند. آب و هوای ازمیز و کوشی اداسی دارای شباهت بسیاری است. معمولا وضعیت جوی هر دو ساحل آنتالیا و کوشی اداسی به صورت تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی معتدل است.

آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟ بهترین سفر در ترکیه

تابستان ها رطوب هوا بسیار زیاد شده و هوا شرجی می شود و کمتر شاهد بارندگی هستیم، اما در زمستان ها معمولا بارش های بییشتری به شکل برف و باران دیده می شود. در تابستان ها دمای هوای آنتالیا در حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد و در زمستان ها نیز به طور میانگین ۹ تا ۱۵ درجه است.

پس بطور تقریبی این دو شهر به لحاظ دما و آب و هوا دارای تفاوت چندانی نیستند و باید گفت که بهترین زمان برای سفر به آنتالیا و کوشی اداسی فصل بهار است.

جاذبه های دیدنی آنتالیا کجاست؟ آنتالیا کجا بریم؟

مکانهای تفریحی آنتالیا تنها به ساحل و ورزش های دریایی محدود نیست و جاذبه های بسیاری در این شهر زیبا وجود دارد. به عنوان مثال باید از شهر قدیم آنتالیا معرفی خود را آغاز کنیم. محله ای پر از خیابان های پیچ در پیچ که بهترین مکان برای پیاده روی های دو نفری است، به خصوص اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید.

آنتالیا بهتره یا کوشی آداسی؟

بندر قدیمی آنتالیا نیز بسیار دیدنی است و در حقیقت یک تورفتگی در دل صخره های ساحلی آنتالیاست. بهترین منظره از غروب خورشید را می توانید در این بندر مشاهده کنید. اگر هم اهل ماجراجویی هستید در این بندر زیبایی و جاذبه های بسیاری در انتظار شماست. آنتالیا و به طور کلی کشور ترکیه روزهای پر آشوبی را پشت سر گذاشته است و حکومت های بسیاری را به خود دیده است.

به همین دلیل شهرهای تاریخی بسیاری در کشور ترکیه و به خصوص آنتالیا وجود دارد. شهرهایی مانند آسپندوس، شهر تاریخی فاسلیز، شهر باستانی ترمسوس، شهر باستانی پرگه و دهکده های المپوس و چیمائرا که بهشت تاریخ نگاران و علاقمند به دوران کهن است.

در بین جاذبه های دیدنی آنتالیا باید حتما به موزه هایش نیز اشاره کنیم. موزه آنتالیا و موزه ییولی دو مورد از زیباترین و مهمترین موزه هایی است که در شهر آنتالیا وجود دارد. البته اگر به آنتالیا سفر می کنید حتما زمانی را برای دیدار از دروازه هادریان نیز قرار دهید.

کوشی آداسی چه جاذبه هایی دارد؟

نوبتی هم که باشد باید به سراغ جاذبه های دیدنی کوشی اداسی می رفتیم. کوشی آداسی نیز همانند دیگر شهرهای ترکیه دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری است. از بهترین جاذبه های کوشی آداسی می توانیم به جزیره کبوتر اشاره کنیم، یکی از جذاب ترین جزایر دیدنی در کوشی آداسی که در بناهایش ردپای معماری بیزانس دیده می شود.

تجربه بهترین سفر در ترکیه

لیدی بیچ نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنیدر کوشی آداسی است که در ۲ کیلومتری جنوب این شهر زیبا قرار دارد و مهد تفریحات ساحلی است. منطقه پرینه و شبه جزیره دیلک نیز از دیگر جاذبه های دیدنی کوشی آداسی هستند. منطقه پرینه که همچنان مسکونی است قدمتی به دوران یونان باستان دارد و دارای بندری تاریخی نیز هست، بندری که قدمت آن به ۴۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. شبه جزیره دیلک نیز در فاصله ۲۶ کیلومتری کوشی اداسی قرار دارد و ساحلی پر از جاذبه های دیدنی است.

پاسخ به این سوال که کوشی اداسی بهتر است یا آنتالیا باید گفت که سلیقه شخصی شما عامل بسیار مهمی است، اما در این نوشتار تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم.

 و در انتها چند جای مهم تفریحات در آنتالیا فراموش نکنید

تفاوت بین کوشی آداسی و آنتالیا را بطور کامل توضیح داده ایم  و گفته ایم بهترین مکان تفریحی و دیدنی هر دو شهر کدام اند٬ اما چند مورد مانده است از بهترین تفریحات آنتالیا را از جمله پارک آبی آکوالند در آنتالیا٬ پارک ملی کوپرولو کانیون و کشتی تفریحی در شهر آنتالیا.

ترک مگ پیشنهاد می کند که حتما به یکی از این مکان ها سری بزنید اینطوری می توانید بهترین لحظات شاد را در سفربه آنتالیا برای خودتان ثبت کنید.

آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا

نظرات کاربران