237 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هتل هایی که تجربیاتی فراتر از یک مسافرت ساده برای شما به ارمغان خواهند آورد. در ادامه قصد داریم ۵ مورد دیگر از این هتل های خاص را مورد بررسی قرار دهیم.

هتل هِن-نا (Henn-na Hotel)

هتل هن-نا در ناگازاکی ژاپن قرار دارد و به عنوان اولین هتل بدون پرسنل یا به نوعی با پرسنل رباتی در دنیا شناخته می شود. کلمه ی henn-na در زبان ژاپنی به معنی عجیب و غریب است.

قطعا بهترین وسیله برای رسیدن به این هتل و تجربه از این هتل هواپیما ست که شما با بلیط ارزون هواپیما می توانید این تجربه را بدست آورید .

 

این هتل دارای ۱۴۴ اتاق و ۱۸۶ ربات است که تمامی کارها در این هتل اعم از پذیرش تا انتقال بار به اتاق و پذیرایی و دیگر کارها توسط ربات ها صورت می گیرد. درواقع این هتل به صورت کامل توسط ربات ها اداره می شود و شما باید در هنگام پذیرش در این هتل این شرایط را بپذیرید. زیرا ممکن است شما درخواست خدمه برای اتاق خود دهید و هنگامی که در را باز می کنید با یک دایناسور مواجه شوید. جای ترسی نیست. این هتل پر از اتفاقات اعجاب انگیز است و شما آن را پذیرفته اید.

پس از پذیرش در هتل، ربات های باربر به خدمت شما در خواهند آمد تا چمدان های شما را تا اتاق برایتان بیاورند. اتاق ها نیز هیچ کلیدی ندارند و درب آنها با استفاده از سیستم تشخصی چهره باز خواهد شد. در اتاق نیز برای ارتباط با تمامی سایر بخش های هتل، یک عروسک هوشمند سخنگو و یک تبلت وجود دارد. سیستم هوشمندی در هر اتاق وجود دارد که پس از اندازه گرفتن دمای بدن افراد حاضر در اتاق، دمای اتاق را با توجه به آنها تنظیم می کند.

هتل یخی (Ice Hotel)

این هتل یخی اولین هتل یخی دنیا است که در یک روستای دور افتاده واقع در کشور سوئد، تماماً از یخ ساخته شده است. ساخت این هتل در دهه ۱۹۸۰ میلادی، توسط یک هنرمند سوئدی آغاز شد که در ابتدا قصد داشت تا از آن برای برپایی جشنواره مجسمه های یخی استفاده کند. اما به مرور زمان تبدیل به یک هتل گردید و از سال ۱۹۹۰ بهره برداری از آن شروع شد.

این هتل هر ساله از دسامبر تا آوریل بازسازی و قابل استفاده می شود. هرساله از مجسمه سازهای یخی سراسر دنیا دعوت به عمل می آید تا در بازسازی هتل شریک باشند. هر یک از این هنرمندان، مسئولیت ساخت بخشی از هتل را به عهده دارند، به همین سبب هر اتاق و هر قسمت هتل، معماری و ساختار متفاوتی دارد.

در این ایام که این هتل پذیرای مسافران زیادی است نمی توانید خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید حتی رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری در ایامی که تقاضا برای سفر زیاد باشد از همیشه گرانتر می باشد.

دمای اتاق های این هتل از منفی ۵ تا منفی ۸ درجه متغیر است. صندلی ها و تخت ها همگی از جنس یخ هستند. در نتیجه برای حفظ سلامتی و به دلایل ایمنی به هر شخص فقط اجازه ی یک شب اقامت در این هتل داده می شود. البته در محوطه هتل، اتاق های معمولی ای هم وجود دارد که در صورت تمایل برای اقامت بیشتر مهمانان می توانند از آنها استفاده کنند.

معدن نقره سالا (Sala Silvermine)

معدن نقره سالا یک معدن بزرگ با قدمت حدود ۵۰۰ سال در کشور سوئد است که امروزه به یک جاذبه ی توریستی فوق العاده تبدیل گردیده است. مهمانان این هتل می توانند خوابیدن در عمق ۱۵۵ متری زمین را تجربه کنند و علاوه بر آن از امکانات دیگر هتل مانند اجرای موسیقی و تئاتر، موزه، رستوران زیر زمینی به عنوان یک تجربه ی فراموش نشدنی استفاده کنند.

این هتل دارای اتاق های کوچکی است که برای اقامت ۱ یا ۲ نفر مناسب هستند. بدیهی است که سرویس دهی تلفن همراه در عمق ۱۵۵ متری زمین برقرار نیست، پس از طریق سیستم های ارتباطی مخصوصی با خدمه هتل که روی زمین مستقر هستند در ارتباط خواهید بود. دمای هوا در محوطه معدن در حدود ۲ درجه سانتیگراد است.

برای غذا خوردن در قسمت رستوران این هتل نیاز به رزرو اتاق نیست و رستوران آن به صورت مجزا از قسمت هتل فعالیت می کند. در قسمت های انتهایی معدن، امکان تجربه ی غواصی در غار های زیرزمینی نیز فراهم شده است. بخشی از تور گردش در فضای این هتل، غواصی در زیر آبهای زیرزمینی با تجهیزات کامل غواصی و فیلم برداری است.

برای یک شب اقامت در این هتل باید حدود ۵۸۰ دلار پرداخت کنید.

منبع : https://rogo.ir/

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران