موزه نیروی دریایی استانبول، اولین موزه نظامی ترکیه

77281 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
موزه نیروی دریایی استانبول

در سفر به کشور های مختلف، برای آشنایی با آداب و رسوم مردم ، بازدید از اماکن و موزه های تاریخی گزینه مناسبی است. استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، در کنار جاهای دیدنی پرشماری که سالانه هزاران مسافر را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند، موزه های باستانی زیادی نیز دارد. موزه نیروی دریایی یکی از معروف ترین موزه های شهر است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. با ما در ترک مگ همراه باشید.

تاریخچه موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی (Istanbul Naval Museum) یکی از مکان های دیدنی استانبول است که میراث تاریخی ارزشمندی در قلب بشیکتاش ترکیه محسوب می شود. این موزه در سال ۱۸۹۷ توسط وزیر عثمانی نیروی دریایی (Bozcaadalı Hasan Hüsnü Pasha) تأسیس شد و شامل مجموعه مهمی از آثار باستانی نظامی مربوط به نیروی دریایی عثمانی است.

تاریخچه موزه نیروی دریایی

در زمینه دریایی، موزه نیروی دریایی استانبول بزرگترین موزه ترکیه محسوب می شود و مجموعه متنوعی دارد که شامل حدود ۲۰،۰۰۰ قطعه می باشد. موزه نیروی دریایی را می توان به عنوان اولین موزه نظامی ترکیه نیز نام برد.

این موزه در سال ۱۹۱۴ به دستور جمال پاشا و توسط علی سامی بویار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و به عنوان یک ساختمان مدرن بازطراحی گردید. در آغاز جنگ جهانی دوم، قطعاتی از موزه برای حفاظت به آناتولی منتقل و یک سال بعد از پایان جنگ، به مکان های اصلی آنها بازگردانده شدند. در سال ۱۹۶۱، این موزه از محله قاسم پاشا به میدان بشیکتاش منتقل شد، جایی که امروزه در آنجا قرار دارد.

موزه نیروی دریایی استانبول کجاست؟

موزه نیروی دریایی به عنوان یکی از موزه های دیدنی استانبول، در منطقه مرکزی بشکیتاش استانبول واقع شده است. شما می توانید با استفاده از قایق از طریق خطوط اسکودار-بشیکتاش، کادیکوی-بشیکتاش و آدالار-بشیکتاش به موزه دسترسی پیدا کنید و یا توسط وسایل نقلیه عمومی چون اتوبوس از بخش آسیایی استانبول و همچنین با اتوبوس و مینی بوس از بخش اروپایی شهر، خود را به موزه برسانید.

موقعیت مکانی موزه نیروی دریایی

همچنین اگر زمان کافی داشته و قصد پیاده روی در محله های استانبول را دارید، موزه در مسیر عبوری از منطقه کادیکوی و اسکودار قرار دارد. همچنین از طرف اسکله و میدان بشیکتاش، ایستگاه های اتوبوس کاتاباش-بشیکتاش وجود دارند که در صورت خستگی دز طول مسیر، می توانید از آن ها استفاده کنید.

موزه نیروی دریایی استانبول همه روزه به جز روز اول سال میلادی جدید، اولین روزهای تعطیلات مذهبی و  روز های دوشنبه باز است. این موزه در ایام وسط هفته از ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و آخر هفته ها از ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در دسترس است.

آدرس موزه نیروی دریایی استانبول: ترکیه، استانبول، محله سینان پاشا

موزه نیروی دریایی استانبول از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در سال های اخیر یک ساختمان نمایشگاهی جدید ساخته و به مجموعه اضافه گردیده است. عملیات ساخت و ساز، پنج سال به طول انجامید و این ساختمان در ۴ اکتبر ۲۰۱۳ بازگشایی شد. علاوه بر این، زیرزمین مجموعه از دو طبقه تشکیل شده که ۲۰،۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهد.

بخش های مختلف موزه نیروی دریایی استانبول

طبقه زیرین از اقلام متنوعی همچون مجسمه های سینه کشتی، تزئینات کشتی های دریایی و قطعات و تسلیحات نظامی مربوط به عصر امپراتوری روم شرقی تشکیل شده که برای جلوگیری از ورود کشتی های دشمن به خلیج گلدن هورن مورد استفاده قرار می گرفته است. در طبقات اول و دوم نیز قایق های متعددی به نمایش گذاشته شده است.

در بسیاری از بخش های نمایشگاه به دلیل تغییر شکل مواد اولیه ناشی از قرارگیری در برابر گرما، نور، رطوبت و شرایط جوی، بر روی قطعات کارهای مرمت و ترمیم صورت گرفته است و حفاظت ویژه ای از آن ها می شود.

قیمت بلیط ورودی موزه نیروی دریایی چقدر است؟

قیمت بلیط ورودی موزه، با توجه به واحد پولی رسمی کشور ترکیه، ۱۰ لیر در نظر گرفته شده است. همچنین دانشجویان می توانند به صورت رایگان از موزه بازدید کنند. سیاست قیمتی پایینی که برای موزه اتخاذ شده است، علاوه بر قرارگیری موزه نیروی دریایی در بین بهترین موزه های استانبول، این مجموعه را در زمره ارزان ترین موزه های شهر نیز قرار داده است.

هزینه بلیط ورودی موزه نیروی دریایی

در طول سفر به ترکیه بازدید از موزه های شهر را فراموش نکنید

بهترین گزینه برای آشنایی با تاریخ کهن کشور ترکیه، بازدید از موزه های شهر های مختلف این کشور است. موزه نیروی دریایی استانبول به عنوان یکی از قدیمی ترین موزه های شهر، در قلب بشیکتاش واقع شده و با توجه به هزینه ورودی کمی که از بازدید کنندگان اخذ می شود، یکی از بهترین انتخاب ها برای آشنایی با تاریخ قدیمی شهر استانبول است.

در پایان اگر شما هم تجربه حضور و تماشای این موزه ملی دریایی را دارید، خاطره خود از این بازدید با ما و سایر مخاطبان ترک مگ در میان بگذارید تا دوست داران موزه های تاریخی بتوانند از این تجربیات برای انتخاب مقاصد مدنظر خود استفاده کنند. ضمنا اگر شما تجربه سفر به استانبول ترکیه را ندارید می توانید با مطالعه مقاله راهنمای سفر به استانبول اطلاعات خود را برای گشت و گذار در بزرگترین شهر ترکیه قبل از سفر بیشتر کنید.

استانبول مکان های تفریحی استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران