بورسیه پزشکی ترکیه

1107 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

این مقاله توسط توسط تیم تحریریه موسسه مهاجرتی مهرآفرین mehraffarin.com به شماره تماس ۹۰۰۰۳۰۳۱ نوشته شده است. حتما سوالاتی در مورد این موسسه دارید؛ لازم به ذکره که این موسسه در زمینه مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی در حال فعالیته و تا بحال تونسته بسیاری از پرونده های مهاجرتی رو به سرانجام برسونه.  در این مقاله قصد داریم تا در مورد بورسیه پزشکی ترکیه توضیحاتی رو ارائه بدیم.

برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ترکیه ، بهترین انتخاب برای تحصیل در این کشور هستند ؛ چرا که علاوه بر داشتن رتبه جهانی بسیار خوب ، بورسیه های تحصیلی مختلفی را نیز ارائه داده اند.

لذا یکی از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه ، ارائه بورسیه پزشکی ترکیه است که با استفاده از این بورسیه های تحصیلی ، دانشجو می تواند بدون پرداخت هزینه در ترکیه تحصیل نماید.

دریافت بورسیه جهت تحصیل پزشکی در ترکیه

برای پزشکی چطور؟ دانشجویان بین المللی در هر کشوری همواره به دنبال کاستن هزینه های تحصیل و زندگی خود هستند که بورسیه های تحصیلی یکی از این روش هاست.

لذا دانشجویان بین المللی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نموده اند ، می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی ، تحصیلی رایگان را در این کشور تجربه نمایند.

بورسیه پزشکی و نیز بورسیه دندانپزشکی ترکیه می تواند شهریه دانشگاه ، هزینه خوابگاه ، هزینه بیمه درمانی و حتی هزینه های سفر دانشجویان بین المللی را تحت پوشش قرار دهد.

انواع بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

شرایط بورسیه پزشکی ترکیه چگونه می باشد؟ دانشگاه های معتبر دولتی در ترکیه ، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه پزشکی را با توجه به سابقه علمی و شرایط متقاضی فراهم آورده اند ؛ اما توجه داشته باشید که دریافت بورسیه صد در صد نیست.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و اخذ نمرات بالا نیز امکان دست یابی به تخفیفاتی مناسب را ممکن می سازد که بدین ترتیب دانشجویان می توانند هزینه های تحصیل در ترکیه را به طور قابل توجهی کاهش دهند. کمک هزینه های تحصیلی ترکیه شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه های پژوهشی STRC
  • بورسیه پزشکی ترکیه بورسلاری
  • بورسیه کشورهای اسلامی
  • بورسیه علوم پزشکی

برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا

بودجه بورسیه ابن سینا توسط دولت ترکیه تامین شده و ابن سینا بورسیه ای رقابتی است که به دانشجویان بین المللی برجسته اعطا خواهد شد.

بورسیه ابن سینا رشته های مختلف از جمله پزشکی و دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده و با این بورسیه به دانشجوی واجد شرایط در حدود ۶۰۰ لیر ماهانه تعلق خواهد گرفت.

همچنین ، با اخذ بورسیه ابن سینا ، دانشجو از پرداخت شهریه دانشگاه معاف شده و محل اقامت ، بیمه سلامت و دوره های زبان ترکی را رایگان در دسترس خواهد داشت ؛ این بورسیه برای حداکثر ۸۴ ماه می باشد ، اما به طور کلی ، مدت دوره بورسیه برای برنامه های مختلف پزشکی به صورت زیر خواهد بود:

رشته تحصیلیطول دوره بورسیه ابن سینا
دندانپزشکییک سال زبان ترکی به همراه ۵ سال دوره دندانپزشکی
داروسازییک سال زبان ترکی به همراه ۵ سال دوره داروسازی
پزشک عمومییک سال زبان ترکی به همراه ۶ سال دوره پزشکی

اما متقاضیان بورسیه می بایست شرایط بورسیه پزشکی ترکیه را داشته باشند ؛ از شرایط بورسیه تحصیلی ابن سینا موارد زیر می باشند:

  • شهروند ترکیه نبودن
  • سنی زیر ۲۱ سال
  • و متقاضی می بایست از معیارهای علمی خوبی برخوردار باشد.

بورسیه تحصیلات تکمیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلات تکمیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی تنها مختص کسانی است که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا را در ترکیه دارند.

هدف از ارائه این بورسیه توسط دولت ترکیه ، جذب محققین و پژوهشگران از دیگر کشورهاست ؛ از مزایای این بورسیه ، معافیت از شهریه دانشگاه ، دسترسی به محل اقامت و بیمه سلامت به صورت رایگان و نیز پوشش هزینه های سفر می باشد.

بورسیه های پژوهشی STRC

بورسیه های پژوهشی STRC ، در جهت پیگیری برنامه های تحقیقاتی اعطا می شود ؛ همچنین ، این بورسیه ها رشته هایی چون علوم طبیعی ، علوم پزشکی ، علوم مهندسی و فناوری ، علوم اجتماعی ، علوم کشاورزی و علوم انسانی را پوشش می دهد.

لذا ، دانشجویان با هر ملیتی می توانند از بورسیه های پژوهشی STRC بهره مند شوند ؛ پوشش هزینه ها در این بورسیه به صورت زیر می باشد:

  • کمک هزینه ای به صورت ماهانه تا سه هزار دلار جهت بازدید پژوهشگران
  • کمک هزینه ای به صورت ماهانه تا سه هزار و پانصد دلار جهت بازدید دانشمندان در تعطیلات نظیر شنبه
  • پوشش هزینه های سفر و حق بیمه سلامت

بورسیه های پژوهشی STRC در ترکیه برای یک هفته تا ۱۲ ماه می تواند اختصاص یابد و شخص می بایست حداکثر تا شش ماه بعد از اخذ بورسیه ، آن را استفاده نماید.

بورسیه پزشکی بورسلاری

بورسیه پزشکی بورسلاری (turkey burslary) ، بورسیه ای فول فاند برای دانشجویان بین المللی است ؛ لذا ، متقاضیان رشته پزشکی در مقاطع مختلف (کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکترا) می توانند از بورسیه بورسلاری ترکیه استفاده نمایند.

بورسیه پزشکی بورسلاری کلیه هزینه های دانشجویان رشته پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد و هر ماهه هزینه ای به عنوان مستمری به دانشجو تعلق خواهد گرفت.

البته دقت داشته باشید که مستمری اخذ شده با توجه به دوره تحصیلی می تواند متفاوت باشد ؛ مبالغ دریافتی برای مقاطع مختلف به صورت زیر می باشند:

  • دوره کارشناسی: هر ماهه حداقل ۸۰۰ لیر
  • دوره کارشناسی ارشد: هر ماهه حداقل ۱۰۰ لیر
  • دوره دکترا: هر ماهه حداقل ۱۶۰۰ لیر

علاوه بر این ، هزینه هایی نظیر هزینه محل اقامت و هزینه سفر نیز تحت پوشش این بورسیه قرار خواهد گرفت.

بورسیه علوم پزشکی نیز تنها مختص متقاضیان کشورهای آسیای جنوبی ، منطقه ی دریای سیاه ، آسیای مرکزی خاورمیانه ، بالکان و غیره است و از دیگر بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه ، بورسیه کشورهای اسلامی که ایران نیز جزو این کشورها است ، می باشد.

این بورسیه در زمان های مشخصی اقدام به اخذ مدارک از سوی متقاضیان نموده که بعد از بررسی نمودن مدارک ، نتایج نهایی را اعلام می دارد.

بورسیه CoHE نیز برای دانشجویان دوره لیسانس یا فوق لیسانس کشورهای مورد توافق با برنامه های آموزش عالی می باشد ؛ در این بورسیه پزشکی ترکیه ، دوره ای یک ساله را برای متقاضیانی که به زبان ترکی آشنا نیستند ، برگزار خواهد کرد.

منبع: موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، mehraffarin.com  ، wemakescholars.com

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران