شگفتی های شهر تاریخی کاله ایچی آنتالیا هیچ وقت از یاد نخواهید برد

4280 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
منطقه کاله ایچی آنتالیا

سفر یکی از آرامبخش ترین قرص ها برای کاهش استرس است.  همیشه این سوال بوده است که به کجا بریم؟ چه چیزی های می تواند جذابیت سفر را چندین برابر کند؟ کدام مکانها را برای تفریح انتخاب کنیم؟

شهر آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. سالانه هزاران مسافر و گردشگر برای تفریح به آنجا می روند. این شهر دارای بهترین ساحل است که می توانید ساعت ها در آنجا قدم بزنید و آرامش خاصی را تجربه کنید.

اگر می خواهید با بهترین ساحل های آنتالیا آشنا شوید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را قبل از سفر به آنجا مطالعه کنید تا بیشتر با امکانات این مناطق آشنا شوید. اما بعد از گذروندن یک روز آرام، برای تکمیل و ساختن سفر هیجان انگیز به مکان دیدنی آنتالیا بروید. زمان ندارید؟ نمی دانید بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ یکی از مناطق تاریخی و زیبا شهر آنتالیا کاله ایچی است که بسیار رمز آلود است و هرمسافر و گردشگری را خیره می کند.

 آشنایی با کاله ایچی، بهترین منطقه تاریخی آنتالیا

آنتالیا علاوه براینکه یک شهر ساحلی و آبی باشد یک شهر تاریخی است که در دوران سلطنتی هلنیستی تاسیس شده است و بعدها در بخش امپراتوری روم شد. شهر قدیمی که دارای تاریخ و تمدن غنی است. کاله ایچی یکی از این مناطق تاریخی است و گردشگران بسیاری را علاقمند می کنند برای دیدن آن مکان ساعت ها در راه باشند تا بتواند این منطقه را بازدید کنند.

خیابان زیبای کاله ایچی آنتالیا

کاله ایچی به زبان ترکی به معنی ” داخل قلعه ” است و یکی از بخش های اصلی شهر آنتالیا به حساب می آید و دورتادور آن دیوارهای بلند ساخته شده است. انتهای این خیابان بزرگ به ساحل  بسیار زیبا خواهید رسید.

منطقه کاله ایچی دارای خیابان های باریک و پهن است که هرکدام می تواند یک آثار تاریخی به حساب بیایید و خودش می تواندباعث شود افراد ساعت ها در آنجا به تماشا بنشینند.

جاذبه های دیدنی منطقه کاله ایچی  از دست ندهید

گفتیم که منطقه کاله ایچی یک خیابان بزرگ که اطراف آن دیوارهای بلندی قرار گرفته است. البته الان تنها دو تا دیوار باقی مانده است. در این منطقه موزه کاله ایچی، مناره بیولی و لنگرگاه قایق تفریحی وجود دارد.

دروازه هاردیان در منطقه کاله ایچی آنتالیا

از جنوب این کوچه به قسمت شمالی کاله ایچی بروید به رستوران و کافه و همچنین به فروشگاه های بسیار زیبا خواهید رسید که بهترین اجناس را خریداری کنید، اما پیشنهاد می کنم به مراکز خرید شهر آنتالیا سر بزنید.

یکی از مساجد بزرگ به نام تکلی محمت پاشا که در قرن هجدهم ساخته شده است که زیبایی بسیار محصور کننده ای دارد در این منطقه وجود دارد. قدم زنان که به سمت شمال کوچه بروید به دروازه هاردیان می رسید. این دروازه دارای معماری متحیرکننده است که هر گردشگری را بخود جذب می کند.

از همه زیباتر ترکیب مدرن و سنتی در این کوچه است که کافه های مدرن در دل تاریخی ترین کوچه بزرگ در آنتالیا است. همانطور که جلوتر بروید با مکان های تاریخی روبرو می شوید که بسیار چشم نواز است.

کوچه های مزیلک با توجه به حضور گردشگران و مسافران زیاد بسیار شلوغ است اما کوچه های خلوت و آرامی هم دارند، کوچه “کلین جار سالان” خلوت تر و آرام تر و در عین حال بسیار دیدنی تر از بقیه کوچه ها هستند.

چند ساعت از هیاهوی شهر در بندر قلعه کاله ایچی آنتالیا دور باشید

منطقه کاله ایچی یکی مناطق توریستی شهر آنتالیا است، یک خیابان بزرگ که بیشتر بناهای تاریخی در این منطقه ساخته شده است و هر مسافر و گردشگری را ترغیب می کند تا یک روز از سفر خودش را در منطقه بچرخد.

اگر خیابان کاله ایچی را به سمت شمال قدم بزنید به بندر قلعه کاله ایچیب می رسید که یکی از زیباترین بندرگاه های شهر آنتالیا محسوب می شود. در کنار این بندرگاه زیبا رستوران و کافه های بسیارجذاب وجود دارد که می توانید برای آرامش گرفتن به آنجا بروید.

در بندر قلعه آنتالیا صبح ها می توانید ورزش مفرح قایق سواری را انجام دهید؛ قایق سواری در این منطقه زمانبدی خاصی دارد و باید در زمان های تعیین شده بروید.عصرها امکانات مفرح بسیاری دارد و می توانید برای استراحت ساحت ها به آن مکان بروید و از آب و هوای عالی کنار بندر لذت ببرید.

برج ساعت در منطقه کاله ایچی آنتالیا

یکی از نماد شهر آنتالیا برج ساعت است که برروی قلعه ی در خیابان کاله ایچی قرار گرفته است. این قلعه در ورودی شهر آنتالیا واقع شده که بخشی از دیواره شهر است.

هتل های معروف در خیابان کاله ایچی آنتالیا

با توجه به گردش پذیر بودن این منطقه هتل های بسیار معروفی در اطراف منطقه کاله ایچی ساخته شده است. قیمت های یک شب اقامت در یکی از این هتل ها بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است. این هتلها عبارتند از:

کاله ایچی منطقه توریستی و گردشگری

هتل Old Town Delux امکاناتی بسیار مناسب دارد و مسافران بسیاری به این هتل می روند. امکانات نظیر لابی بزرگ، ناهار، شام، صبحانه بصورت بوفه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

هتل White Garden ، بهترین و زیباترین هتل در منطقه کاله ایچی است و یک فضای بسیار بزرگ که سرسبز و داری درختان بزرگ هستند. پانسیون Baccus شبیه مسافرخانه های که در ایران است  اما با این تفاوت امکانات زیادی هم دارد. حتی زیباتر و تمیزتر هستند.

مسیر های رسیدن به منطقه کاله ایچی

برای رفتن کاله ایچی به منطقه کاله کاپیسی بروید و از آنجا وارد کوچه اوزون چارشی شوید. دقیقا روبروی برج ساعت واقع شده است. اما این یک کوچه بسیار بزرگ با مکان های دیدنی که تا به امروز کمتردیده اید. برای رسیدن به این منطقه می توانید از وسایل نقلیه عمومی تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

آنتالیا مکان های دیدنی آنتالیا

نظرات کاربران