همه چیز در مورد پارک گنچلیک آنکارا، پارک جوانان

22982 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین پارک آنکارا پارک گنچلیک

یکی از جذابیت های مهم و هیجان انگیز سفر به آنکارا بازدید از پارک های تفریحی آنکارا به حساب می آید. پارک های  آنکارا به عنوان یک تفریح بدون هزینه همیشه برای مسافران مورد توجه است. پارک گنچلیک آنکارا یکی از مهم ترین و جذاب ترین پارک های آنکارا است که این روزها همه از آن به عنوان جذاب ترین پارک آنکارا صحبت می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی کامل پارک گنچلیک آنکارا راهنمای خوبی برای سفر هیجان انگیز شما باشیم.

  • در این مقاله می خوانیم:
  • تاریخچه پارک
  • آدرس و مسیر پارک گنچلیک
  • امکانات و خدمات کلی فضای پارک
  • اطلاعات در مورد لونا پارک

پارک گنچلیک آنکارا کجاست؟

پارک گنچلیک یکی از خوش مسیرترین پارک های کل ترکیه به حساب می آید. چرا که این پارک بزرگ و معروف دقیقا در وسط شهر قرار گرفته و از بخش شمالی به میدان اولوس، از بخش جنوبی به ایستگاه راه آهن و سالن های ورزشی راه دارد. همچنین این پارک از بخش غربی به استادیوم و از قسمت شرقی سالن اپرای آنکارا راه دارد. پس تعجبی ندارد که چرا این پارک به عنوان مهم ترین پارک آنکارا شناخته شده است. چرا که با توجه به امکانات رفاهی و خدمات گسترده حمل و نقلی در ترکیه مردم به راحتی می توانند خود را به پارک گنچلیک برسانند.

در فاصله بسیار نزدیکی در پارک گنچلیک ایستگاه مترو قرار دارد و شما می توانید به راحتی و به سرعت خود را از دورترین نقطه شهر به پارک برسانید. اگر مسافر آنکارا هستید و نسبت به این شهر اطلاع دقیقی ندارید پیشنهاد می کنم قبل از حرکت کردن به سمت پارک حتما مقاله راهنمای سفر به آنکارا را مطالعه کنید.

نمایی از پارک گنچلیک آنکارا

درباره تاریخچه پارک گنچلیک آنکارا

پارک گنچلیک آنکارا یک پارک ۷۰ ساله است که در بنایی به وسعت ۲۷۵  هزار متر مربع ایجاد شده است. بیشتر مردم ترکیه نام این پارک را با عنوان پارک جوان می شناسند چرا که این مکان تفریحی درست در روز جوان تاسیس شده است.

در ابتدای افتتاحیه این مرکز تفریحی برنامه های جذاب و هیجان انگیز زیادی برگزار می شد. به گونه ای که برگزاری انواع و اقسام مراسم های ملی و مذهبی و حتی کنسرت های موسیقی در پارک برقرار بود.

وسایل و امکانات تفریحی پارک گنچلیک

امکانات پارک گنچلیک چیست؟

پارک گنجلیک به عنوان یکی از با امکانات ترین پارک های ترکیه در امر تنوع در امکانات و خدمات معروف است. در این مجموعه تفریحی انواع مختلفی از خدمات تفریحی به روز دنیا دیده می شود. در ادامه مهم ترین و جذاب ترین تفریح های موجود در این پارک را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • پارک کودک
  • استخر
  • شهربازی
  • لانه پرندگان
  • لونا پارک
  • تئاتر رو باز
  • سالن همایش و برگزاری مراسم عروسی
  • غرفه های خرید غذا
  • غرفه های فروش قهوه
  • مسیر ۲۵۰۰ متری برای پیاده روی درهوای آزاد
  • قایق سواری

امکانات تفریحی و دلنشین محیط پارک، فضای بسیار صمیمانه ای را برای بازدید کنندگان به وجود آورده به صورتیکه که می توانند زمان زیادی را در این فضا بگذارند.

بیشتر ایرانی های که به ترکیه سفر می کنند سفر به استانبول را در اولویت خود قرار می دهند چرا که بر این باورند که استانبول جذاب ترین شهر ترکیه است. اما باید در نظر داشت که شهر دوم ترکیه یعنی آنکارا پر از جذابیت فراوان است و هر مسافر باید در سفر به ترکیه جاذبه های دیدنی آنکارا را حتما بازدید کند.

پارک گنجلیک یکی از اصلی ترین جاذبه های طبیعی آنکارا به حساب می آید و به دلیل پایین بودن هزینه گشت وگذار و تفریح همیشه شلوغ است.

محبوب ترین تفریح در پارک گنچلیک آنکارا چیست؟

استخر و فضای نورپردازی این پارک بزرگ همیشه به عنوان شناسنامه جذاب پارک نشان داده شده است اما بیشتر افرادی که برای تفریح به این قسمت از شهر می آیند در نظر دارند تا قایق سواری در دریاچه بزرگ پارک را انتخاب کنند چرا که هیچ چیز به اندازه تفریح در آب نمی تواند حال خوشی را به بازدید کنندگان القا کند.

اگر می خواهید چهره شادات پارک را مشاهده کنید باید آنقدر خوش شانس باشید تا در روز اجرای تئاتر و یا کنسرت های خیابانی که عموما آخر هفته ها برگزار می شود مسیر خود را به سمت گنجلیک پارک کج کنید. چرا که از نگاه جوانان یکی از بهترین تفریح های آخر هفته ای تماشای موسیقی خیابانی و تئاتر رو باز به حساب می آید.

نمای استخر پارک گنچلیک

لونا پارک گنچلیک

در انتهای این پارک جذاب لونا پارک بزرگی قرار دارد که تمام ویژگی ها و استانداردهای اروپایی لوناپارک های بین المللی در آن رعایت شده است.

وجود لونا پارک گنچلیک موجب شده تا بازدید کنندگان این مرکز تفریحی نسبت به سالیان گذشته بیشتر شود و توریست ها و مسافران زیادی برای دیدن این مجموعه جالب به آنکارا سفر کنند.

نمای کلی پارک گنجلیک

پارک گنجلیک به سبب قدمت ۷۰ ساله ای که دارد پر است از درختان کهن و قدیمی که سراسر پارک را در بر گرفته اند. مسیر پیاده روی این پارک را به دو قسمت بزرگ تقسیم کرده است چرا که از یک قسمت راهی برای پیاده روی موجود است و از سمت دیگر مسیری را برای استخر و قایق سواری به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی های جذاب این پارک طراحی و نورپردازی جذابی است که موجب شده نمای رقص آب در حوضچه بیشتر به چشم بیاید.

نمای کلی پارک گنچلیک آنکارا

 

محبوب ترین جاهای دیدنی آنکارا، مکانی است که شما حس بهتری در آنجا داشته باشید و بتوانید بهترین لحظات سفر خود را در آن بگذرانید. جالا پس از خواندن این مقاله نوبت شماست تا تجربیات سفر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آنکارا راهنمای سفر به آنکارا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران